URODZONY SPORTOWIEC. ŚWIETNY POD WZGLĘDEM WYDAJNOŚCI.

Dynamika jazdy i wydajności BMW serii 3 Touring.

URODZONY SPORTOWIEC. ŚWIETNY POD WZGLĘDEM WYDAJNOŚCI.

Dynamika jazdy i wydajności BMW serii 3 Touring.

BMW serii 3 Touring oferuje dynamikę w wielu różnych odsłonach. Na życzenie maksymalną zwinność zapewnia np. adaptacyjny układ jezdny lub adaptacyjny sportowy układ kierowniczy. Dzięki temu można cieszyć się sportową jazdą i maksymalną precyzją prowadzenia. Silniki BMW TwinPower Turbo i opcjonalna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic gwarantują wyśmienitą radość z jazdy. Ta i inne technologie BMW EfficientDynamics umożliwiają fenomenalną moc przy niskim zużyciu paliwa.

URODZONY SPORTOWIEC. ŚWIETNY POD WZGLĘDEM WYDAJNOŚCI.Dynamika jazdy i wydajności BMW serii 3 Touring.

BMW serii 3 Touring oferuje dynamikę w wielu różnych odsłonach. Na życzenie maksymalną zwinność zapewnia np. adaptacyjny układ jezdny lub adaptacyjny sportowy układ kierowniczy. Dzięki temu można cieszyć się sportową jazdą i maksymalną precyzją prowadzenia. Silniki BMW TwinPower Turbo i opcjonalna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic gwarantują wyśmienitą radość z jazdy. Ta i inne technologie BMW EfficientDynamics umożliwiają fenomenalną moc przy niskim zużyciu paliwa.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Wyciągnij maksimum z każdego litra paliwa dzięki BMW EfficientDynamics: zoptymalizowane osiągi, większa wydajność i jeszcze lepsze wrażenia z jazdy. Dzięki innowacjom technicznym, które obniżają zużycie paliwa, a jednocześnie zwiększają radość z jazdy, każde BMW jest ucieleśnieniem dynamiki.

ATLETA W NAJLEPSZEJ FORMIE.

Dynamika jazdy BMW serii 3.

ATLETA W NAJLEPSZEJ FORMIE.

Dynamika jazdy BMW serii 3.

8-STOPNIOWA SPORTOWA SKRZYNIA STEPTRONIC.

Automatyczna 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic dostosowuje się do indywidualnego stylu jazdy. Paleta możliwości sięga przy tym od komfortowej, spokojnej jazdy, po bardzo dynamiczną. Oprócz automatycznego wyboru biegów w każdej chwili można je wybierać – także według wskaźnika zmiany biegu – ręcznie. Biegi zmienia się albo skróconą dźwignią, albo lopatkami przy sportowej skórzanej kierownicy.
W trybie SPORT zmianę biegów skonfigurowano pod kątem najwyższych osiągów. Niewielkie skoki obrotów pomiędzy przełożeniami sprzyjają intensywnemu przyspieszaniu. Oprócz tego silnik utrzymywany jest zawsze w zakresie obrotów, w którym dostępna jest wysoka moc. Funkcja Launch Control ustawia prędkość obrotową podczas ruszania i umożliwia maksymalne przyspieszenie przy starcie z miejsca.
Ósmy bieg obniża przy dużych prędkościach obroty i zużycie paliwa. Przyczynia się do tego również nowy, bardziej wydajny konwerter. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic w połączeniu z silnikiem zapewnia doskonałą wydajność transmisji napędu oraz wysoki komfort zmiany przełożeń.

  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic

    8-stopniowa skrzynia Steptronic wyznacza nowe standardy komfortu i dynamiki. Jest centralnym elementem strategii BMW EfficientDynamics. Wyjątkowo gęste stopniowanie przełożeń umożliwia optymalny rozwój mocy przy każdej prędkości. Obniża to znacznie zużycie paliwa i pozwala cieszyć się jeszcze bardziej sportową i dynamiczną jazdą. Przy dużych prędkościach zmniejsza się prędkość obrotowa, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika.
    Sprzyja temu również sprzęgło blokujące – nawet w trybie ręcznej zmiany biegów. Połączenie niewielkich skoków obrotów silnika i precyzyjnego dopasowania przełożeń skutkuje niezwykle wysokim komfortem zmiany biegów.
    Skomunikowane funkcje, takie jak przewidujący napęd, rozpoznawanie stanu pojazdu oraz sytuacji na drodze w znacznym stopniu wpływają na sposób przełączania biegów. W każdej sytuacji system wybiera optymalny bieg, w zależności od trybu jazdy. Przewidujący napęd dzięki komunikacji pomiędzy systemem nawigacyjnym i sterownikiem skrzyni umożliwia dobór zmiany biegów odpowiednio do przebiegu trasy: sportowo spontaniczny (tryb SPORT) albo komfortowy z rzadką zmianą przełożeń (tryb COMFORT).

BMW 340I TOURING.

BMW 340I TOURING.

Doskonała charakterystyka mocy i aksamitna praca to cechy rozpoznawcze 6-cylindrowych silników benzynowych BMW TwinPower Turbo z grupy jednostek BMW EfficientDynamics. Mocny silnik o pojemności 3,0 l łączy w pełni adaptacyjny rozrząd Valvetronic z układem Double VANOS, High Precision Injection i turbosprężarkę TwinScroll. Efektem jest moc 240 kW (326 KM) i maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1350 - 5000 obr/min. Dzięki temu turbodoładowany silnik benzynowy pozwala BMW 340i Touring przyspieszać do setki w 5,1 s i umożliwia maksymalną prędkość 250 km/h. Zastosowanie inteligentnych innowacji technicznych zmniejsza też zużycie paliwa, które w cyklu mieszanym wynosi tylko 7,0 - 6,8 l na 100 km przy emisji CO2 164 - 158 g/km.
Taki napęd to marzenie każdego kierowcy. Maksymalnie wydajny i mocny w szerokim zakresie obrotów oraz szybki w reakcji również na niskich obrotach. Słowem – typowy silnik BMW.

BMW 320D TOURING EFFICIENTDYNAMICS EDITION.

BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym BMW TwinPower Turbo o pojemności 2 litrów zapewnia imponującą efektywność paliwową i oszczędność eksploatacji. Silnik osiąga maksymalną moc 120 kW (163 KM) przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 400 Nm osiągany jest przy obrotach 1750–2250 obr/min. Dzięki temu BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 8,2–8,1 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 4,5–4,0 litra na 100 km, a poziom emisji CO2 jedynie 118–104 g/km.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny BMW TwinPower Turbo o pojemności 2 litrów reaguje niezwykle dynamicznie nawet przy niskich prędkościach, a nowej generacji wtrysk bezpośredni CommonRail gwarantuje płynne działanie. Turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny zapewnia wysokie ciśnienie doładowania, które z kolei przekłada się na wysoki moment obrotowy i doskonałą zrywność w szerokim zakresie prędkości obrotowych.

Swoją znakomitą wydajność auto zawdzięcza zoptymalizowanej skrzyni biegów i wskaźnikowi zmiany biegów, a także wielu udoskonaleniom aerodynamicznym.

UKŁAD JEZDNY.

BMW serii 3 już od kilku generacji wyznacza wzorce w zakresie dynamiki jazdy. Unowocześnione amortyzatory, zmodernizowany układ jezdny i udoskonalony układ kierowniczy gwarantują jeszcze większą radość z jazdy. Nowe zestrojenie układu jezdnego poprawiło zarówno właściwości dynamiki podłużnej, jak i poprzecznej. Dotyczy to standardowego układu jezdnego i adaptacyjnego sportowego układu jezdnego M. Oprócz tego zwiększono precyzję kierowania, zmniejszono przechyły boczne karoserii i zoptymalizowano jazdę w linii prostej. BMW serii 3 Touring zapewnia wyśmienitą trakcję, idealne prowadzenie i dużą zwinność. Jednocześnie wyróżnia się najwyższym komfortem w każdej sytuacji.

  • Adaptacyjny układ jezdny M

    Obniżony o 10 mm adaptacyjny układ jezdny daje BMW serii 3 dodatkowy potencjał dynamiczny. Kierowca może za pomocą przełącznika właściwości jezdnych dostosować charakterystykę pracy układu jezdnego do aktualnie preferowanego stylu jazdy – od ustawienia komfortowego po wybitnie sportowe. Niezależnie od wybranego ustawienia elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M w ułamkach sekundy dostosowują się zawsze do warunków nawierzchni. W tym celu układ wykorzystuje liczne czujniki, które oprócz wibracji kół mierzą również prędkość jazdy, zapewniając optymalne ustawienie amortyzatorów i optymalizację bezpieczeństwa jazdy.
    Do zrelaksowanej jazdy przeznaczony jest tryb COMFORT. Wybitnie sportowe ustawienie układu jezdnego ze znacznie sztywniejszą pracą amortyzatorów umożliwia tryb SPORT. Ci, którzy preferują wybitnie dynamiczny styl jazdy, mają do dyspozycji tryb SPORT+. W tym trybie aktywuje się funkcja DTC (tryb dynamicznej kontroli trakcji), dopuszczająca większy uślizg kół przy wybitnie sportowej jeździe. Układ DSC jest przy tym nadal aktywny, lecz działa znacznie później, stabilizując samochód – w ramach możliwości fizycznych – niemal w ostatniej chwili.

  • Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy

    Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy z funkcją Servotronic umożliwia bardziej bezpośrednie i zwinne kierowanie pojazdem przy mniejszym nakładzie siły. Układ działa niezależnie od aktualnej prędkości jazdy z różnym przełożeniem odpowiednim do kąta skrętu kierownicy. Redukuje przy tym wymaganą ilość obrotów kierownicy przy bardzo dużych skrętach kół. Oferuje adaptacyjne wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Poprawia to odczuwalnie zwinność i poprawia prowadzenie przy sportowym pokonywaniu ostrych zakrętów i manewrach omijania. Zwiększa też komfort przy parkowaniu, skręcaniu i manewrach. Przy małych skrętach kół układ daje poczucie stabilności kursu i wysoką precyzję prowadzenia.

  • BMW xDrive

    Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive idealnie dopasowuje się nawet do najtrudniejszych warunków na drodze, zapewniając idealną przyczepność. Napęd xDrive i układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) gwarantują, że jazda BMW jest zawsze bezpieczna i stabilna. Napęd xDrive sterowany systemem czujników DSC elastycznie i sprawnie rozdziela siłę napędową w sposób ciągły i zmienny pomiędzy osie, zapobiegając podsterowności lub nadsterowności na zakrętach i gwarantując doskonałą stabilność kierunkową. Zapewnia ponadto szybkie i bezpieczne przyspieszanie nawet na śliskich lub stromych odcinkach dróg. Pozwala to ograniczyć interwencje DSC w krytycznych warunkach na drodze. Dzięki temu BMW xDrive łączy w sobie wszystkie zalety napędu na cztery koła – trakcję, stabilność kierunkową i bezpieczeństwo jazdy – z klasyczną zwinnością BMW.

PRZEŁĄCZNIK WŁAŚCIWOŚCI JEZDNYCH Z TRYBEM ECO PRO.

Przełącznik właściwości jezdnych umożliwia kierowcy wybór trybu COMFORT ze standardowymi ustawieniami silnika i skrzyni biegów, ekonomicznego trybu ECO PRO, trybu SPORT umożliwiającego jeszcze bardziej dynamiczną jazdę oraz trybu SPORT+ pozwalającego wykorzystać maksymalny potencjał dynamiczny auta. Tryb ECO PRO dopasowuje charakterystykę skrzyni Steptronic oraz działanie ogrzewania i klimatyzacji do oszczędnej jazdy. Obniża zużycie paliwa nawet o 20 procent. Dodatkowy potencjał oszczędności daje funkcja swobodnego toczenia oraz trasa ECO PRO, która oferuje zależnie od sytuacji na drogach, indywidualnego stylu jazdy i warunków lokalnych trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności, pomagając tym samym obniżyć zużycie paliwa. Funkcja swobodnego toczenia pozwala na swobodne toczenie pojazdu bez napędu z prędkością do 160 km/h, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje.
Wyjątkowo komfortowe warunki jazdy gwarantuje tryb COMFORT z odpowiednio dostrojonymi komponentami układu jezdnego. W trybach SPORT i SPORT+ wszystkie elementy napędu i układu jezdnego nastawione są na sportową jazdę. Silnik reaguje bardziej spontanicznie, biegi skrzyni automatycznej zmieniane są przy wyższych obrotach, w skrzyni manualnej punkty zmiany biegów sygnalizowane są później, a samochód ogólnie reaguje znacznie bardziej bezpośrednio i sportowo.

PRZEŁĄCZNIK WŁAŚCIWOŚCI JEZDNYCH Z TRYBEM ECO PRO.

PRZEŁĄCZNIK WŁAŚCIWOŚCI JEZDNYCH Z TRYBEM ECO PRO.

Przełącznik właściwości jezdnych umożliwia kierowcy wybór trybu COMFORT ze standardowymi ustawieniami silnika i skrzyni biegów, ekonomicznego trybu ECO PRO, trybu SPORT umożliwiającego jeszcze bardziej dynamiczną jazdę oraz trybu SPORT+ pozwalającego wykorzystać maksymalny potencjał dynamiczny auta. Tryb ECO PRO dopasowuje charakterystykę skrzyni Steptronic oraz działanie ogrzewania i klimatyzacji do oszczędnej jazdy. Obniża zużycie paliwa nawet o 20 procent. Dodatkowy potencjał oszczędności daje funkcja swobodnego toczenia oraz trasa ECO PRO, która oferuje zależnie od sytuacji na drogach, indywidualnego stylu jazdy i warunków lokalnych trasę zoptymalizowaną pod kątem wydajności, pomagając tym samym obniżyć zużycie paliwa. Funkcja swobodnego toczenia pozwala na swobodne toczenie pojazdu bez napędu z prędkością do 160 km/h, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu i nie hamuje.
Wyjątkowo komfortowe warunki jazdy gwarantuje tryb COMFORT z odpowiednio dostrojonymi komponentami układu jezdnego. W trybach SPORT i SPORT+ wszystkie elementy napędu i układu jezdnego nastawione są na sportową jazdę. Silnik reaguje bardziej spontanicznie, biegi skrzyni automatycznej zmieniane są przy wyższych obrotach, w skrzyni manualnej punkty zmiany biegów sygnalizowane są później, a samochód ogólnie reaguje znacznie bardziej bezpośrednio i sportowo.

INTELIGENTNE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ.

Za inteligentne zarządzanie energią w BMW serii 3 Touring odpowiada szeroka gama technologii BMW EfficientDynamics dostępnych w wyposażeniu standardowym, np. funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika, odzysku energii hamowania, elektryczne wspomaganie kierownicy oraz wskaźnik zmiany biegów. Harmonijne współdziałanie tych technologii zapewnia zrównoważoną mobilność i maksymalną wydajność.

  • Funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika

    Dzięki funkcji automatycznego włączania i wyłączania silnika pojazd zużywa paliwo tylko wówczas, gdy jest w ruchu. Gdy samochód zatrzymuje się na chwilę, np. przed sygnalizatorem świetlnym lub podczas przerywanej postojami jazdy w ruchu ulicznym, funkcja oszczędza paliwo, wyłączając silnik, gdy auto jest na biegu jałowym, a kierowca zdejmuje nogę ze sprzęgła (manualna skrzynia biegów) lub gdy samochód hamuje do całkowitego zatrzymania (skrzynia Steptronic).

    Włączenie funkcji automatycznego włączania i wyłączania silnika sygnalizowane jest na wyświetlaczu informacyjnym. Gdy tylko kierowca wciśnie pedał sprzęgła (manualna skrzynia biegów) lub zdejmie stopę z hamulca (skrzynia Steptronic), następuje automatyczne ponowne uruchomienie silnika.

    Funkcja działa bez najmniejszego uszczerbku dla komfortu i bezpieczeństwa jazdy, ponieważ jest nieaktywna, jeżeli silnik nie osiągnął optymalnej temperatury roboczej, wnętrze nie jest wystarczająco ogrzane lub schłodzone, poziom naładowania akumulatora jest zbyt niski lub kierownica jest skręcona. W razie konieczności sterownik centralny ponownie uruchamia silnik nawet po zatrzymaniu pojazdu, np. gdy auto zaczyna się toczyć lub na przedniej szybie skrapla się para wodna. Funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika można w każdej chwili dezaktywować jednym naciśnięciem przycisku.

  • Odzysk energii hamowania

    Funkcja odzysku energii hamowania pozwala obniżyć zużycie paliwa i zwiększyć wydajność działania układu jezdnego. Gdy kierowca zwalnia pedał gazu lub wciska hamulec, silnik elektryczny przekształca energię kinetyczną pojazdu w energię elektryczną. Jest ona przechowywana w akumulatorze wysokonapięciowym i wykorzystywana do napędzania silnika elektrycznego.

  • Elektryczne wspomaganie kierownicy

    Elektryczne wspomaganie kierownicy optymalnie dopasowuje siłę wspomagania kierownicy do aktualnej prędkości jazdy. Pozwala to uzyskać bezpośrednie, precyzyjne prowadzenie przy wysokich prędkościach i sprawne manewrowanie przy parkowaniu. Układ kierowniczy zużywa dodatkową energię wyłącznie wówczas, gdy jest to konieczne. Ogranicza to zarówno zużycie paliwa, jak i wielkość emisji.

    Zamiast pompy hydraulicznej układ bazuje na silniku elektrycznym. W układach konwencjonalnych pompa wymaga stałego zasilania z silnika, natomiast wspomaganie elektryczne działa wyłącznie podczas ruchów kierownicy. Gdy samochód jedzie prosto lub utrzymuje ten sam kąt skrętu (np. w długich zakrętach), silnik elektryczny jest nieaktywny, a więc nie zużywa energii. Dzięki elastycznemu dopasowywaniu wspomagania kierownicy do rodzaju jazdy i prędkości zwiększa się komfort kierowania autem.

  • Wskaźnik zmiany biegów

    Zmiana biegów w odpowiednim momencie przekłada się na znaczącą oszczędność paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim i podczas jazdy na długich trasach. Idealny czas zmiany biegów, mniejsze zużycie paliwa – układ elektroniczny silnika wybiera najbardziej wydajny bieg w zależności od warunków na drodze i prędkości silnika. Gdy zalecana jest zmiana biegu na wyższy lub niższy, na wyświetlaczu informacyjnym świeci strzałka. Układ rozpoznaje też szybkie przyspieszanie i opóźnia swoje zalecenia aż do momentu wzrostu prędkości silnika. Odpowiednie sugestie o zmianie biegów otrzymują także kierowcy korzystający ze skrzyni Steptronic w trybie manualnym. Wewnętrzne testy porównawcze BMW wykazały, że pojazdy ze wskaźnikiem zmiany biegów zużywają ok. 4% mniej paliwa.