PREKURSOR Z OKNEM NA CAŁY ŚWIAT.

Usługi i aplikacje BMW ConnectedDrive w BMW serii 7.

Komunikacja, informacja i rozrywka – dzięki usługom i aplikacjom BMW ConnectedDrive poznasz nowe oblicze mobilności. Możesz na przykład za pośrednictwem swojego smartfona włączyć klimatyzację BMW serii 7 jeszcze przed rozpoczęciem jazdy albo skorzystać w drodze z usługi Concierge jako swojego osobistego przewodnika.

USŁUGI CONNECTEDDRIVE.

Usługi ConnectedDrive umożliwiają korzystanie w samochodzie z cyfrowego asystenta mobilności BMW Connected oraz oferują kierowcy w czasie jazdy wiele inteligentnych usług informacyjnych, rozrywkowych i serwisowych.

Oferta obejmuje na przykład dostęp do aktualnych informacji lokalnych takich jak pogoda, wiadomości, wyszukiwarka online GoogleTM czy praktyczne funkcje biurowe. Oprócz tego w menu ConnectedDrive można korzystać bezpośrednie w aucie i bez używania smartfonu z takich usług i funkcji jak informacje o parkingach czy przewodniki turystyczne i hotelowe.

Wyposażenie obejmuje również komfortowe i nieograniczone czasowo korzystanie z aplikacji na smartfony. Usługi ConnectedDrive umożliwiają dostęp do Sklepu BMW ConnectedDrive, w którym zawsze i wszędzie można wygodnie zestawiać, zamawiać i przedłużać usługi i aplikacje według indywidualnych potrzeb. Oprócz tego usługi ConnectedDrive oferują jeszcze inne funkcje, dzięki którym jazda BMW jest niezwykłym przeżyciem.

  • Aplikacje

    Apps to platforma, która umożliwia komfortowe korzystanie z wybranych aplikacji na smartfony w samochodzie. Aby móc korzystać z bogatej oferty aplikacji również w samochodzie, BMW nie tylko tworzy własne aplikacje, takie jak aplikacja BMW Connected czy BMW M Laptimer, ale też ściśle współpracuje z partnerami takimi jak Spotify, Napster, GoPro, Deezer czy Audible, aby również te aplikacje niezawodnie działały w aucie. Aby z nich korzystać, wystarczy podłączyć kompatybilny smartfon w pojeździe przez adapter Snap-In, kabel USB lub bezprzewodowo. Wszystkie funkcje aplikacji obsługuje się wtedy wygodnie za pomocą kontrolera iDrive. Oferta aplikacji dostępnych w pojeździe jest stale rozszerzana w ścisłej współpracy BMW z różnymi partnerami. Więcej informacji na stronie www.bmw.pl/apps.

  • Portal Klienta BMW ConnectedDrive

    Na Portalu Klienta BMW ConnectedDrive można zarządzać danymi osobistymi i ustawieniami pojazdu, które wymagane lub pomocne są przy korzystaniu z usług BMW ConnectedDrive w samochodzie, w różnych aplikacjach lub w infolinii ConnectedDrive. Zintegrowany Sklep BMW ConnectedDrive pozwala zestawiać usługi i aplikacje do wybranych samochodów według indywidualnych potrzeb. W oddzielnej części Portalu Klienta BMW ConnectedDrive można uzyskać istotne informacje dotyczące aktualnego stanu swojego BMW, na przykład przebieg, pozostały zasięg, stan zamknięcia drzwi, pokryw i szyb, aktualne potrzeby serwisowe czy komunikaty Check Control. Wyświetlana są również aktualna lokalizacja pojazdu,dane o pogodzie w miejscu lokalizacji pojazdu oraz dane techniczne auta. W zakresie sterowania można aktywować i wykonywać Usługi Zdalne. Pozwala to na przykład klimatyzować wnętrze auta na określoną godzinę odjazdu, zamykać i otwierać drzwi kierowcy lub włączać zdalnie światła drogowe lub sygnał świetlny. Na mapie wyświetlana jest lokalizacja pojazdu oraz aktualna sytuacja na drogach. Można wyszukiwać adresy i przesyłać je bezpośrednio do auta. Stylistyka i koncepcja obsługi części funkcyjnej, wzorowana na grafice monitora pokładowego oraz aplikacji BMW ConnectedDrive, jest przystosowana do korzystania na smartfonach i tabletach.

BMW CONNECTED.

BMW Connected to osobisty asystent ułatwiający użytkownikowi mobilność na co dzień i pomagający mu punktualnie i komfortowo dotrzeć do celu. Ze wszystkich związanych z tym usług można korzystać również poza pojazdem za pomocą aplikacji na iPhone i Apple Watch.

W BMW Connected można łatwo i wygodnie przejmować punkty docelowe wyszukane przez aplikacje na smartfony takie jak Yelp, Mapy Apple, Mapy Google albo w internecie i jednym kliknięciem przesyłać do istniejącego w pojeździe systemu nawigacyjnego. BMW Connected umożliwia również automatyczne przejmowanie terminów i adresów zapisanych w kalendarzu iPhone wraz z żądanym czasem przyjazdu do agendy mobilności. BMW Connected oblicza na podstawie miejsca pobytu i aktualnej sytuacji na drogach przewidywany czas przyjazdu, odpowiednio wcześniej informuje o nim użytkownika, a po przybyciu samochodem na miejsce nawiguje go pieszo do celu. W przypadku wystąpienia nieprzewidzianych utrudnień na drogach mogącym spowodować opóźnienie, albo gdy w pobliżu miejsca docelowego nie ma wolnych parkingów, użytkownik może za pośrednictwem BMW Connected w pojeździe poinformować oczekujące osoby SMS-em o spodziewanej godzinie przyjazdu – bez dotykania telefonu. Oprócz tego BMW Connected zapamiętuje regularnie wybierane punkty docelowe i automatycznie dołącza je do agendy mobilności.

Aplikację BMW Connected można pobrać bezpłatnie w App Store.

USŁUGA CONCIERGE.

Zawsze chciałeś wiedzieć, jak to jest mieć własnego kamerdynera? Teraz masz okazję: skorzystaj z oferty szczególnego rodzaju – Usługi Concierge BMW ConnectedDrive. Dzięki tej komfortowej usłudze wystarczy jeden przycisk, by nawiązać połączenie telefoniczne z konsultantem infolinii BMW. Ten, jako „osobisty asystent”, służy kierowcy pomocą w drodze.
Szukasz restauracji, najbliższego bankomatu albo dyżurnej apteki? Konsultant infolinii BMW na życzenie prześle odpowiednie informacje adresowe bezpośrednio do systemu nawigacyjnego. Usługa Concierge działa niezależnie od telefonu komórkowego w kraju i za granicą, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu i bez dodatkowych kosztów.

REAL TIME TRAFfiC INFORMATION.

Real Time Traffic Information (RTTI) udostępnia najbardziej aktualne informacje o sytuacji na drogach. RTTI przesyła precyzyjne dane o miejscu i czasie trwania utrudnień w ruchu, informując kierowcę niemal w czasie rzeczywistym o sytuacji na autostradach, drogach szybkiego ruchu i drogach krajowych oraz w na licznych odcinkach miejskich. Inteligentne zalecenia - Zalecenia pomagają odnaleźć najszybszą i najbardziej efektywną drogę do celu. Źródłem danych są m.in. anonimowe profile ruchu danych GPS flot samochodowych, aplikacje na smartfony i komunikaty policyjne, jak również powtarzające się wzorce komunikacyjne, np. na bazie dojazdów do pracy. Funkcja przewidywania zagrożeń przesyła do samochodu dodatkowe komunikaty o zagrożeniach zebrane przez flotę samochodów BMW.

Sytuacja na drogach ilustrowana jest poprzez kolorystyczne oznaczenie dróg na zielono, żółto, pomarańczowo lub czerwono. Wyposażenie Real Time Traffic Information obejmuje także funkcję On-Street Parking Information ułatwiającą poszukiwanie miejsca parkingowego.

INTELIGENTNE POŁĄCZENIE ALARMOWE.

Inteligentne połączenie alarmowe gwarantuje szybką i ukierunkowaną pomoc przez całą dobę, a także wsparcie ze strony przeszkolonego personelu w ojczystym języku kierowcy nawet za granicą. Gdy podczas wypadku nastąpi aktywacja poduszki powietrznej lub napinaczy pasów bezpieczeństwa, system automatycznie nawiązuje inteligentne połączenie alarmowe. Centrum alarmowe BMW otrzymuje wówczas potrzebne informacje, np. o lokalizacji samochodu, skali wypadku i ryzyku obrażeń ciała u pasażerów. Dane te przesyłane są przez zainstalowaną na stałe kartę SIM, czyli niezależnie od prywatnego telefonu komórkowego. Centrum alarmowe BMW powiadamia najbliższe centrum koordynacji służb ratowniczych i zapewnia pomoc telefoniczną aż do czasu ich przyjazdu na miejsce zdarzenia. Funkcję można również uruchomić manualnie, na przykład w sytuacji, w której trzeba udzielić pomocy innym użytkownikom drogi.

USŁUGI ZDALNE.

Usługi Zdalne i aplikacja BMW Connected (dostępna w Apple App Store) umożliwiają zdalną obsługę różnych funkcji samochodu, na przykład zamka centralnego.

Oprócz tego aplikacja, podobnie jak Portal Klienta BMW ConnectedDrive, umożliwia wyświetlanie informacji dotyczących pojazdu, na przykład zasięgu lub stanu szyb i drzwi. Dzięki temu kierowca ma stały zdalny dostęp do informacji o pojeździe i ma dodatkowo wszystkie inne informacje pod ręką.

Zakres informacji uzupełnia ilustracja aktualnej lokalizacji pojazdu. Do korzystania z funkcji konieczna jest jednorazowa aktywacja Usług Zdalnych w Portalu Klienta BMW ConnectedDrive na stronie www.bmw-connecteddrive.com.

WLAN HOTSPOT.

WLAN HOTSPOT.

Wyposażenie obejmuje zintegrowany hotspot WiFi w standardzie LTE umożliwiający odpłatne korzystanie z połączenia z internetem. Umożliwia to korzystanie na kompatybilnych urządzeniach mobilnych z internetu, poczty elektronicznej i strumieniowe przesyłanie muzyki filmów i wiele innych. Pozwala to cieszyć się w drodze internetem w najwyższym standardzie LTE.

Można przy tym korzystać z różnych urządzeń mobilnych, na przykład tabletu BMW Touch Command, laptopów, tabletów i telefonów komórkowych różnych producentów. Hotspot WiFi umożliwia jednoczesne podłączenie do dziesięciu urządzeń.

Komunikacja odbywa się za pośrednictwem karty SIM na stałe wbudowanej w samochodzie oraz przy wykupionym abonamencie operatora telefonii. Gdy sieć LTE jest niedostępna, system automatycznie przełącza się na inne dostępne standardy.

  • Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 12,6* – 4,4
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 299 – 116

    Zużycie paliwa i emisja CO2 modeli BMW serii 7 iPerformance:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,3 – 2,1
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 53 – 49
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,0 – 12,5

    Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW 730d:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 4,9 – 4,5
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 129 – 119

    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od wybranego rozmiaru kół i opon.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.