PROSTA TO NIC INNEGO NIŻ STRACHLIWY ZAKRĘT.

BMW M

Dynamika jazdy i wydajność BMW M2 Coupé.

PROSTA TO NIC INNEGO NIŻ STRACHLIWY ZAKRĘT.

Dynamika jazdy i wydajność BMW M2 Coupé.

Stworzone do spontanicznych sprintów i szybkich zakrętów. Ekstremalne wrażenia z jazdy, które budzą fascynację. Wysoka zwinność, dynamika i charakterystyczne brzmienie – BMW M2 Coupé to typowy przedstawiciel samochodów M. Opcjonalnie z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową M gwarantującą wyjątkowo szybką zmianę biegów. Hamulce M z „pływającymi” tarczami wytrzymującymi największe obciążenia. Standardowo z aktywnym mechanizmem różnicowym M zapewniającym maksymalną stabilność jazdy i trakcję. Samochód stworzony, aby dominować na trasie.

PROSTA TO NIC INNEGO NIŻ STRACHLIWY ZAKRĘT.Dynamika jazdy i wydajność BMW M2 Coupé.

Stworzone do spontanicznych sprintów i szybkich zakrętów. Ekstremalne wrażenia z jazdy, które budzą fascynację. Wysoka zwinność, dynamika i charakterystyczne brzmienie – BMW M2 Coupé to typowy przedstawiciel samochodów M. Opcjonalnie z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową M gwarantującą wyjątkowo szybką zmianę biegów. Hamulce M z „pływającymi” tarczami wytrzymującymi największe obciążenia. Standardowo z aktywnym mechanizmem różnicowym M zapewniającym maksymalną stabilność jazdy i trakcję. Samochód stworzony, aby dominować na trasie.

BMW M

OPCJE SKRZYŃ BIEGÓW.

6-biegowa skrzynia manualna M.

Lekka i kompaktowa konstrukcja 6-biegowej skrzyni M wpisuje się w ideę inteligentnej lekkiej konstrukcji. Nowe okładziny karbonowe pierścieni synchronizatorów zapewniają wyższy komfort zmiany biegów, a układ smarowania z suchą miską olejową lepsze smarowanie.

7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M z Drivelogic.

Zmiana biegów bez przerywania transmisji napędu, bez wysprzęglania, bez ujmowania gazu: 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M z układem Drivelogic. Zmiana biegów odbywa się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy lub dźwigni biegów. Funkcja Launch Control gwarantuje optymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego.

TŁUMIK KOŃCOWY M.

TŁUMIK KOŃCOWY M.

Typowy dla M tłumik końcowy z podwójną końcówką rury wydechowej dzięki niższemu przeciwciśnieniu spalin optymalizuje moc i emisję silnika M. Elektryczne sterowanie klap spalinowych gwarantuje charakterystyczne sportowe brzmienie.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

Aktywny mechanizm różnicowy M z całkowicie adaptacyjnym rozdział momentu napędowego na tylne koła optymalizuje trakcję i stabilność jazdy przy dynamicznych zmianach pasa ruchu i przyspieszaniu na wyjściu z zakrętów, przy szybkim pokonywaniu zakrętów oraz na nawierzchni o zróżnicowanych właściwościach, na śniegu, szutrze i lodzie. Nawet przy ekstremalnych przyspieszeniach poprzecznych gwarantuje precyzyjne prowadzenie pojazdu. Stała, płynna regulacja blokady mechanizmu daje bardziej harmonijne właściwości jezdne, a tym samym lepsze panowanie nad autem w ekstremalnych sytuacjach.


Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego redukującą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami. System zaczerpnięty ze sportów motorowych powiązany jest przez sterownik elektroniczny z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i zapewnia optymalne w każdej sytuacji zmienne wykorzystanie momentu blokującego w zakresie od 0 do 100 procent, neutralizując nawet najmniejsze różnice momentu obrotowego na obu kołach napędowych – bez sprzyjania nadsterowności. W ten sposób aktywny mechanizm różnicowy M gwarantuje optymalną przyczepność, stabilne prowadzenie i niemal bezstratne przeniesienie mocy napędu na drogę.

WYŚCIGOWY CHARAKTER.

Urzekająca dynamika, wyśmienita zwinność, precyzyjne prowadzenie: trzy cechy od zawsze wyróżniające samochody ze znaczkiem M. Radość z jazdy BMW M2 Coupé to efekt zaawansowanych technologii przetestowanych w najbardziej ekstremalnych warunkach. Dzięki temu samochód jest zawsze gotowy do błyskawicznego sprintu i gwarantuje maksymalną przyczepność. Najważniejsze komponenty zoptymalizowano pod kątem eksploatacji w warunkach wyścigów i najwyższych obciążeń. Tę intrygując koncepcję auta uzupełnia DSC z trybem M Dynamic Mode, elektryczne wspomaganie kierownicy z układem M Servotronic oraz lekka konstrukcja przedniej i tylnej osi.

  • Wyścigowe zdolności

    Przyspieszenia poprzeczne i wzdłużne panujące na torach wyścigowych stanowią nie lada wyzwanie dla układu smarowania. Dzięki doświadczeniu w sportach motorowych inżynierowie BMW M GmbH zapewnili niezawodne smarowanie zarówno w codziennej eksploatacji i na torze wyścigowym.

  • M Dynamic Mode

    Tryb M Dynamic będący funkcją układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) dopuszcza w pewnym zakresie poślizg kół, odczuwalnie zwiększając dynamikę jazdy. DSC przeciwdziała podsterowności i nadsterowności, a tryb M Dynamic umożliwia wykorzystanie maksymalnego potencjału dynamiki poprzecznej i podłużnej. Układ zachowuje jednak działanie wspomagające jazdę.

  • M Servotronic

    M Servotronic dopasowuje siłę potrzebną do skrętu kierownicy do prędkości jazdy, co zapewnia bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia również przy dużych prędkościach. Ponadto funkcja zwiększa komfort dzięki mniejszej sile kierowania i maksymalnej zwrotności podczas parkowania i manewrów lub jazdy przez ciasne ulice i zakręty.

HAMULCE M Z „PŁYWAJĄCYMI” TARCZAMI.

HAMULCE M Z „PŁYWAJĄCYMI” TARCZAMI.

Dzięki zastosowaniu różnych materiałów hamulce M z „pływającymi” tarczami, oprócz doskonałych parametrów hamowania, oferują wysoką odporność i długą żywotność oraz niższą masę, która pozytywnie wpływa na zwinność, dynamikę i przyspieszenie. Ten wysokowydajny układ hamulcowy wyróżniają zaciski hamulcowe w metalizowanym kolorze niebieskim z logo M.

INTELIGENTNA LEKKA KONSTRUKCJA.

Lekka oś przednia.

Lekka oś przednia poprzez mniejszą masę nieresorowaną zapewnia wyższą dynamikę jazdy, lepszą trakcję i optymalny komfort zawieszenia. Uzyskany w ten sposób bardziej optymalny rozkład masy na osie skutkuje jeszcze bardziej neutralnymi właściwościami jezdnymi i lepszym panowaniem nad pojazdem w zakresie granicznym.

Lekka oś tylna.

Lekka oś tylna poprzez obniżenie masy pojazdu zapewnia wyższą zwinność, dynamikę jazdy i większy potencjał przyspieszenia, a mniejsza masa nieresorowana gwarantuje lepszą trakcję i optymalny komfort zawieszenia.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EfficientDynamics pozwala wyciągnąć maksimum z każdego litra paliwa: zapewnia wyższą moc, wyższą wydajność i większą radość z jazdy. Niesamowita dynamika dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym obniżającym zużycie paliwa i zwiększającym radość z jazdy – w każdym BMW.

  • Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW M2 Coupé:

    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,5 – 7,9

    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 199 – 185

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.