BICIE SERCA+

bmw mperformance logo

Dynamika jazdy BMW M4 Cabrio.

BICIE SERCA+

Dynamika jazdy BMW M4 Cabrio.

BICIE SERCA+Dynamika jazdy BMW M4 Cabrio.

BMW M4 Cabrio oferuje są niesamowicie intensywne wrażenia z jazdy. W tym samochodzie wszystko jest nastawione na potężną dynamiką i zwinne prowadzenie. A liczne technologie zaczerpnięte ze sportów motorowych pozwalają w pełni wykorzystać jego potencjał. Możliwości tego auta może dodatkowo zwiększyć opcjonalny pakiet M Competition ze specjalnie zestrojonym adaptacyjnym zawieszeniem M.

BMW M4 Cabrio :
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 9,5 (8,7)
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 218 (203)

Wszystkie dane w nawiasach odnoszą się do modeli z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową z Drivelogic.

Read more
BMW M
bmw m4 kabriolet driving dynamics

JAZDA NA LIMICIE POD GOŁYM NIEBEM.

Jazda z otwartym BMW M4 Cabrio w stronę słońca daje niezwykle intensywne wrażenia i zastrzyk adrenaliny. 432-konny silnik M pozwala zawsze precyzyjnie dozować moc. A dzięki licznym technologiom zaczerpniętym ze sportów motorowych, takim jak aktywny mechanizm różnicowy M czy M Servotronic, samochód reaguje zawsze z najwyższą precyzją i techniczną perfekcją. Aż po limit. I zapewnia przy tym solidną dawkę adrenaliny.

PAKIET M COMPETITION.

Wyścigowe wrażenia z jazdy: BMW M4 Cabrio z pakietem M Competition obejmującym podwyższenie mocy silnika, specjalną konfigurację adaptacyjnego zawieszenia M, nową konfigurację dynamicznej kontroli stabilności (DSC ), aktywny mechanizm różnicowy M oraz 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym gwarantuje jeszcze lepsze osiągi.

Moc 6-cylindrowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo zwiększona jest do 331 kW (450 KM). Sportowy układ wydechowy M daje przy tym mocne, zadziorne brzmienie silnika gwarantujące dreszcz emocji. Lekkie fotele sportowe M z oparciem o regulowanej szerokości mają pionowe przełomy. Pasy bezpieczeństwa M zdobią dyskretne paski M. Specjalnie zestrojone adaptacyjne zawieszenie M zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią, lepszą trakcję i zwinniejsze prowadzenie. Na zewnątrz pakiet M Competition oferuje ekskluzywne kute i polerowane 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Star Spoke 666 M z ogumieniem mieszanym. Sportowy charakter auta podkreślają też błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym z zakresie obejmujące również atrapę chłodnicy, skrzela ze znaczkiem modelu w błyszczącym kolorze czarnym oraz chromowane na czarno końcówki rur wydechowych.

  • Najważniejsze cechy dynamiki jazdy z pakietem M Competition

    Moc 6-cylindrowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo zwiększa się do 331 kW (450 KM). Sportowy układ wydechowy M daje przy tym wyjątkowe brzmienie silnika wywołujące dreszcz emocji. Zarówno na torze wyścigowym, jak i w codziennej eksploatacji specjalnie zestrojone adaptacyjne zawieszenie M zapewnia maksymalną precyzję prowadzenia.

  • Najważniejsze cechy wyglądu zewnętrznego z pakietem M Competition

    Na zewnątrz pakiet M Competition oferuje ekskluzywne kute i polerowane 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Star Spoke 666 M z ogumieniem mieszanym. Sportowy charakter auta podkreślają również błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym z zakresie obejmujące również skrzela ze znaczkiem modelu w błyszczącym kolorze czarnym oraz chromowane na czarno końcówki rur wydechowych.

SKRZYNIE BIEGÓW W BMW M4 CABRIO.

W BMW M4 Cabrio do wyboru jest 6-biegowa skrzynia manualna M oraz 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M. Obie gwarantują fenomenalne wrażenia z jazdy.

  • 6-biegowa skrzynia manualna M

    Redukcja masy o 12 kg w porównaniu z poprzednim modelem i kompaktowa konstrukcja 6-biegowej skrzyni M w BMW M4 Cabrio wpisują się w ideę inteligentnej lekkiej konstrukcji. Nowe karbonowe okładziny pierścieni synchronizatorów zapewniają wyższy komfort zmiany biegów, a układ smarowania z suchą miską olejową lepsze smarowanie.

  • 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M

    Zmiana biegów bez przerywania transmisji napędu, bez wysprzęglania, bez ujmowania gazu: umożliwia to 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M z układem Drivelogic. Zmiana biegów odbywa się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy lub dźwigni biegów. Funkcja Launch Control gwarantuje optymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

Aktywny mechanizm różnicowy M optymalizuje trakcję i stabilność jazdy podczas zmiany pasa ruchu i przyspieszaniu na wyjściu z zakrętów, przy szybkim pokonywaniu zakrętów oraz na nawierzchni o zróżnicowanych właściwościach. Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego redukującą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

Poprzez elektroniczną regulację adaptacyjne zawieszenie M zapewnia optymalne dostosowanie amortyzatorów – automatycznie i adekwatnie do sytuacji. Ustawienia COMFORT, SPORT i SPORT+ umożliwiają wybór charakterystyki układu jezdnego od komfortowej po sportowo dynamiczną.

WYŚCIGOWY KLIMAT PRZEZ 365 DNI W ROKU.

Jedną ze specjalności BMW M GmbH jest transfer innowacyjnych technologii ze sportów motorowych do seryjnej produkcji samochodów sportowych. Dlatego BMW M4 Cabrio oferuje idealny balans pomiędzy osiągami a funkcjonalnością w codziennej eksploatacji.

  • Launch Control

    Funkcja Launch Control umożliwia maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Automatycznie ustawiane są obroty silnika idealne do ruszenia z miejsca, a skrzynia dwusprzęgłowa M zmienia biegi przy optymalnych obrotach.

  • Pakiet M Driver

    Pakiet M Driver zwiększa prędkość maksymalną do 280 km/h. Pakiet M Driver można zamówić bezpośrednio przy zakupie nowego samochodu, można go też w każdej chwili dokupić. Wszystkie inne parametry techniczne pozostają bez zmian. Oprócz tego obejmuje voucher na intensywny trening BMW M prowadzony przez BMW Driving Experience.

  • M Drive

    M Drive umożliwia indywidualne ustawienie trybu DSC, widoku wyświetlacza Head-Up i wybór indywidualnych profili kierowcy, od komfortowego po sportowy, zmieniających pracę silnika, amortyzatorów i układu kierowniczego oraz charakterystykę zmiany biegów. Do ich aktywacji wystarczy naciśnięcie jednego z dwóch przycisków M Drive na kierownicy skórzanej M.

  • M Servotronic

    M Servotronic dostosowuje moc prowadzenia do aktualnej prędkości i zapewnia bezpośrednie i precyzyjne sterowanie nawet przy dużych prędkościach. Zapewnia również najwyższy komfort dzięki lżejszemu sterowaniu podczas parkowania, na wąskich bądź krętych drogach i innych manewrach.

  • M Dynamic Mode

    Tryb M Dynamic będący funkcją układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) dopuszcza w pewnym zakresie poślizg kół, odczuwalnie zwiększając dynamikę jazdy. DSC przeciwdziała podsterowności i nadsterowności, a tryb M Dynamic umożliwia wykorzystanie maksymalnego potencjału dynamiki poprzecznej i podłużnej. Układ zachowuje jednak działanie wspomagające jazdę.

MOCNE HAMULCE.

Ważne przy bardzo dynamicznej jeździe BMW M4 Cabrio: układy hamulcowe. Precyzja działania i wydajność hamulców M z „pływającymi” tarczami oraz hamulców węglowo-ceramicznych gwarantują maksymalną dynamikę i osiągi.

  • Hamulce M Compound

    Dzięki zastosowaniu różnych materiałów udało się opracować układ hamulcowy M z dwuczęściowymi tarczami hamulcowymi. Charakteryzuje się on nie tylko nadzwyczajną siłą hamowania, lecz także wysoką trwałością użytkową, a także zmniejszeniem masy z pozytywnym wpływem na zwinność, dynamikę i przyspieszenie pojazdu. Zaciski hamulcowe w niebieskim metalicznym kolorze z literą M wyróżniają ten ekskluzywny dla wersji M układ hamulcowy o wysokiej skuteczności. Ze względu na specyficzną budowę sporadycznie mogą występować krótkotrwałe odgłosy hamowania po długookresowym hamowaniu z niską lub bardzo wysoką siłą. Odgłosy te nikną po krótkim czasie. Aby uniknąć ich powstawaniu, należy zwiększać obciążenie układu hamulcowego, przykładając w regularnych odstępach czasu większą siłę do pedału hamulca. W przypadku zawilgocenia tarcz hamulcowych odgłosów można uniknąć poprzez wysuszenie tarcz przez hamowanie. Odgłosy pracy nie mają wpływu na skuteczność, bezpieczeństwo użytkowania czy stabilność układu hamulcowego.

  • Ceramiczny hamulec M Carbon

    Dzięki opcjonalnym karbonowo-ceramicznym hamulcom M dozowanie siły hamowania jest jeszcze bardziej proporcjonalne, a same hamulce cechują się większą odpornością na wysokie temperatury, znacznie większą odpornością na zużycie oraz są lżejsze, co ma pozytywny wpływ na zwinność, dynamikę i przyspieszenie pojazdu. Specjalne elementy techniczne są dobrze widoczne w formie zacisków w matowym złotym kolorze z umieszczoną po zewnętrznej stronie literą M. Ze względu na specyficzne właściwości użytych materiałów podczas hamowania może występować głośniejszy odgłos pracy, na przykład przy dłuższym hamowaniu z mniejszą siłą lub w mokrych warunkach tuż przed zatrzymaniem. Tych wynikających z konstrukcji odgłosów można uniknąć poprzez mocniejsze zahamowanie w mokrych warunkach w celu osuszenia tarcz hamulcowych lub zwiększenie siły hamowania po długotrwałym hamowaniu z mniejszą siłą. Obecność wilgoci i soli drogowej może spowodować spadek skuteczności hamowania do poziomu konwencjonalnych układów hamulcowych. Zmniejszenie siły hamowania można skompensować większym naciskiem na pedał hamulca. Odgłosy pracy nie mają wpływu na skuteczność, bezpieczeństwo użytkowania czy stabilność układu hamulcowego.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Wszystkie dane w nawiasach odnoszą się do modeli z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową z Drivelogic.

    Podstawą pomiaru zużycia paliwa jest cykl jezdny ECE. Zdjęcia przedstawiają wyposażenie dodatkowe.

    Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa oraz oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych uzyskać można we wszystkich salonach sprzedaży BMW.

    Powyższe dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie wchodzą w zakres oferty, a służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu. Przy ustalaniu emisji CO2 zgodnie z dyrektywą 1999/94/WE nie zostały uwzględnione emisje CO2 powstające przy produkcji i dostarczaniu paliwa lub innych nośników energii.