KONIE MECHANICZNE+

bmw mperformance logo

Dynamika jazdy BMW M4 Coupé.

KONIE MECHANICZNE+

Dynamika jazdy BMW M4 Coupé.

KONIE MECHANICZNE+Dynamika jazdy BMW M4 Coupé.

Przez ponad czterdzieści lat zbierania doświadczeń w budowaniu samochodów wyczynowych celem było zawsze uzyskanie idealnej współpracy napędu, zawieszenia, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Miernikiem sukcesu były odczucia kierowcy. Wszystko, co wyróżnia BMW M, można znaleźć również w BMW M4 Coupé. Każdy detal jest nastawiony na najlepsze osiągi i precyzję działania. Taką konfigurację trudno jest przebić.

BMW M4 Coupé: (1):
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 10,0-10,3
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 227-235

Read more
BMW M

PO IDEALNEJ LINII.

BMW M4 Coupé ma za sobą setki testów na torze wyścigowym prowadzonych w celu dostrojenia innowacji zaczerpniętych ze sportów motorowych do seryjnego auta. Rezultat jest bardzo przekonujący: skoncentrowana moc, fenomenalne przyspieszenie oraz ekstremalna zwinność i niezwykła precyzja prowadzenia. W każdej sytuacji. Na każdej nawierzchni. Z gwarancją adrenaliny – i pełnego zadowolenia.

seria m m4 couple

PAKIET M COMPETITION.

Wyścigowe wrażenia z jazdy: BMW M4 z pakietem M Competition obejmującym podwyższenie mocy silnika, specjalną konfigurację adaptacyjnego zawieszenia M, nową konfigurację dynamicznej kontroli stabilności (DSC ), aktywny mechanizm różnicowy M oraz 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym gwarantuje jeszcze lepsze osiągi.

Moc 6-cylindrowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo zwiększona jest do 331 kW (450 KM). Sportowy układ wydechowy M daje przy tym mocne, zadziorne brzmienie silnika gwarantujące dreszcz emocji. Lekkie fotele sportowe M z oparciem o regulowanej szerokości mają pionowe przełomy. Pasy bezpieczeństwa M zdobią dyskretne paski M. Specjalnie zestrojone adaptacyjne zawieszenie M zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią, lepszą trakcję i zwinniejsze prowadzenie. Na zewnątrz pakiet M Competition oferuje ekskluzywne kute i polerowane 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Star Spoke 666 M z ogumieniem mieszanym. Sportowy charakter auta podkreślają też błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym z zakresie obejmujące również atrapę chłodnicy, skrzela ze znaczkiem modelu w błyszczącym kolorze czarnym oraz chromowane na czarno końcówki rur wydechowych.

  • Najważniejsze cechy dynamiki jazdy z pakietem M Competition

    Moc 6-cylindrowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo zwiększona jest do 331 kW (450 KM). Sportowy układ wydechowy M daje przy tym mocne, zadziorne brzmienie silnika gwarantujące dreszcz emocji. Specjalnie zestrojone adaptacyjne zawieszenie M zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią, lepszą trakcję i zwinniejsze prowadzenie.

  • Najważniejsze cechy wyglądu zewnętrznego z pakietem M Competition

    Na zewnątrz pakiet M Competition oferuje ekskluzywne kute i polerowane 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Star Spoke 666 M z ogumieniem mieszanym. Sportowy charakter auta podkreślają też błyszczące obramowania BMW Individual Shadow Line o rozszerzonym z zakresie obejmujące również atrapę chłodnicy, skrzela ze znaczkiem modelu w błyszczącym oraz chromowane na czarno końcówki rur wydechowych.

SKRZYNIE BIEGÓW W BMW M4 COUPÉ.

W BMW M4 Coupé do wyboru jest 6-biegowa skrzynia manualna M oraz 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M. Obie gwarantują fenomenalne wrażenia z jazdy.

  • 6-biegowa skrzynia manualna M

    Redukcja masy o 12 kg w porównaniu z poprzednim modelem i kompaktowa konstrukcja 6-biegowej skrzyni M w BMW M4 Coupé wpisują się w ideę inteligentnej lekkiej konstrukcji. Nowe karbonowe okładziny pierścieni synchronizatorów zapewniają wyższy komfort zmiany biegów, a układ smarowania z suchą miską olejową lepsze smarowanie.

  • 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M

    Zmiana biegów bez przerywania transmisji napędu, bez wysprzęglania, bez ujmowania gazu: umożliwia to 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa M z układem Drivelogic. Zmiana biegów odbywa się automatycznie lub ręcznie za pomocą łopatek przy kierownicy lub dźwigni biegów. Funkcja Launch Control gwarantuje optymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY M.

Aktywny mechanizm różnicowy M optymalizuje trakcję i stabilność jazdy podczas zmiany pasa ruchu i przyspieszaniu na wyjściu z zakrętów, przy szybkim pokonywaniu zakrętów oraz na nawierzchni o zróżnicowanych właściwościach. Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego redukującą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY M.

Poprzez elektroniczną regulację adaptacyjne zawieszenie M zapewnia optymalne dostosowanie amortyzatorów – automatycznie i adekwatnie do sytuacji. Ustawienia COMFORT, SPORT i SPORT+ umożliwiają wybór charakterystyki układu jezdnego od komfortowej po sportowo dynamiczną.

WYŚCIGOWY KLIMAT PRZEZ 365 DNI W ROKU.

Jedną ze specjalności BMW M GmbH jest transfer innowacyjnych technologii ze sportów motorowych do seryjnej produkcji samochodów sportowych. Dlatego BMW M4 Coupé oferuje idealny balans pomiędzy osiągami a funkcjonalnością w codziennej eksploatacji.

  • Launch Control

    Funkcja Launch Control umożliwia maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Automatycznie ustawiane są obroty silnika idealne do ruszenia z miejsca, a skrzynia dwusprzęgłowa M zmienia biegi przy optymalnych obrotach.

  • Pakiet M Driver

    Pakiet M Driver zwiększa prędkość maksymalną do 280 km/h. Pakiet M Driver można zamówić bezpośrednio przy zakupie nowego samochodu, można go też w każdej chwili dokupić. Wszystkie inne parametry techniczne pozostają bez zmian. Oprócz tego obejmuje voucher na intensywny trening BMW M prowadzony przez BMW Driving Experience.

  • M Drive

    M Drive umożliwia indywidualne ustawienie trybu DSC, widoku wyświetlacza Head-Up i wybór indywidualnych profili kierowcy, od komfortowego po sportowy, zmieniających pracę silnika, amortyzatorów i układu kierowniczego oraz charakterystykę zmiany biegów. Do ich aktywacji wystarczy naciśnięcie jednego z dwóch przycisków M Drive na kierownicy skórzanej M.

  • M Servotronic

    M Servotronic dopasowuje siłę potrzebną do skrętu kierownicy do prędkości jazdy, co zapewnia bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia również przy dużych prędkościach. Ponadto funkcja zwiększa komfort dzięki mniejszej sile kierowania podczas parkowania i manewrów lub jazdy przez ciasne ulice i zakręty.

  • M Dynamic Mode

    Tryb M Dynamic będący funkcją układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) dopuszcza w pewnym zakresie poślizg kół, odczuwalnie zwiększając dynamikę jazdy. DSC przeciwdziała podsterowności i nadsterowności, a tryb M Dynamic umożliwia wykorzystanie maksymalnego potencjału dynamiki poprzecznej i podłużnej. Układ zachowuje jednak działanie wspomagające jazdę.

MOCNE HAMULCE.

Ważne przy bardzo dynamicznej jeździe BMW M4 Coupé: układy hamulcowe. Precyzja działania i wydajność hamulców M z „pływającymi” tarczami oraz hamulców węglowo-ceramicznych gwarantują maksymalną dynamikę i osiągi.

  • Hamulec M Compound

    Dzięki zastosowaniu różnych materiałów udało się opracować układ hamulcowy M z dwuczęściowymi tarczami hamulcowymi. Charakteryzuje się on nie tylko nadzwyczajną siłą hamowania, lecz także wysoką trwałością użytkową, a także zmniejszeniem masy z pozytywnym wpływem na zwinność, dynamikę i przyspieszenie pojazdu. Zaciski hamulcowe w niebieskim metalicznym kolorze z literą M wyróżniają ten ekskluzywny dla wersji M układ hamulcowy o wysokiej skuteczności. Ze względu na specyficzną budowę sporadycznie mogą występować krótkotrwałe odgłosy hamowania po długookresowym hamowaniu z niską lub bardzo wysoką siłą. Odgłosy te nikną po krótkim czasie. Aby uniknąć ich powstawaniu, należy zwiększać obciążenie układu hamulcowego, przykładając w regularnych odstępach czasu większą siłę do pedału hamulca. W przypadku zawilgocenia tarcz hamulcowych odgłosów można uniknąć poprzez wysuszenie tarcz przez hamowanie. Odgłosy pracy nie mają wpływu na skuteczność, bezpieczeństwo użytkowania czy stabilność układu hamulcowego.

  • Ceramiczny hamulec M Carbon

    Dzięki opcjonalnym karbonowo-ceramicznym hamulcom M dozowanie siły hamowania jest jeszcze bardziej proporcjonalne, a same hamulce cechują się większą odpornością na wysokie temperatury, znacznie większą odpornością na zużycie oraz są lżejsze, co ma pozytywny wpływ na zwinność, dynamikę i przyspieszenie pojazdu. Specjalne elementy techniczne są dobrze widoczne w formie zacisków w matowym złotym kolorze z umieszczoną po zewnętrznej stronie literą M. Ze względu na specyficzne właściwości użytych materiałów podczas hamowania może występować głośniejszy odgłos pracy, na przykład przy dłuższym hamowaniu z mniejszą siłą lub w mokrych warunkach tuż przed zatrzymaniem. Tych wynikających z konstrukcji odgłosów można uniknąć poprzez mocniejsze zahamowanie w mokrych warunkach w celu osuszenia tarcz hamulcowych lub zwiększenie siły hamowania po długotrwałym hamowaniu z mniejszą siłą. Obecność wilgoci i soli drogowej może spowodować spadek skuteczności hamowania do poziomu konwencjonalnych układów hamulcowych. Zmniejszenie siły hamowania można skompensować większym naciskiem na pedał hamulca. Odgłosy pracy nie mają wpływu na skuteczność, bezpieczeństwo użytkowania czy stabilność układu hamulcowego.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Wszystkie dane w nawiasach odnoszą się do modeli z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową z Drivelogic.

    (1)
    Wartości obowiązują do 15.04.2018 r. Więcej informacji na ten temat udzielają dealerzy BMW.

    Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa oraz emisji CO2 zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji.