NAJLEPSZE WYNIKI. RÓWNIEŻ POZA TOREM WYŚCIGOWYM.

BMW M

Dynamika jazdy i wydajności BMW X6 M.

NAJLEPSZE WYNIKI. RÓWNIEŻ POZA TOREM WYŚCIGOWYM.

Dynamika jazdy i wydajności BMW X6 M.

BMW X6 M ma niesamowitą moc, którą układ xDrive specyficzny dla M efektywnie przenosi na drogę. Wyśmienita trakcja jest gwarantowana. Błyskawiczną zmianę biegów zapewnia standardowa 8-stopniowa skrzynia Steptronic M – zarówno w trybie ręcznym, jak i automatycznym. Hamulce z „pływającymi” tarczami gwarantują optymalne hamowanie, tak jak w sportach motorowych. A dzięki technologiom BMW EfficientDynamics niesamowitej mocy towarzyszy imponująca wydajność.

NAJLEPSZE WYNIKI. RÓWNIEŻ POZA TOREM WYŚCIGOWYM.Dynamika jazdy i wydajności BMW X6 M.

BMW X6 M ma niesamowitą moc, którą układ xDrive specyficzny dla M efektywnie przenosi na drogę. Wyśmienita trakcja jest gwarantowana. Błyskawiczną zmianę biegów zapewnia standardowa 8-stopniowa skrzynia Steptronic M – zarówno w trybie ręcznym, jak i automatycznym. Hamulce z „pływającymi” tarczami gwarantują optymalne hamowanie, tak jak w sportach motorowych. A dzięki technologiom BMW EfficientDynamics niesamowitej mocy towarzyszy imponująca wydajność.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA M STEPTRONIC Z UKŁADEM DRIVELOGIC.

8-STOPNIOWA SKRZYNIA M STEPTRONIC Z UKŁADEM DRIVELOGIC.

Optymalny przyrost mocy.

8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic to wzorzec pod względem sportowego charakteru i możliwości zmiany przełożeń. Bardzo małe skoki pomiędzy przełożeniami oraz ekstremalnie szybka zmiana biegów umożliwiają optymalną transmisję napędu przy każdej prędkości, co sprzyja dynamice i wydajności. Szczególnie przy dużych prędkościach dodatkowy ósmy bieg obniża obroty, a tym samym również zużycie paliwa i poziom hałasu silnika. Ręczna zmiana biegów możliwa jest zarówno w trybie D, jak i S – dźwignią biegów lub łopatkami M przy kierownicy. W trybie S skrzynia M Steptronic nie włącza automatycznie wyższego biegu, pozwalając silnikowi wejść na maksymalne obroty.
Oprócz tego kierowca może bardzo sportowo zmieniać biegi na pełnym gazie, a funkcja Drivelogic umożliwia mu wybór przyciskiem jednego z trzech trybów zmiany biegów: od wydajnego i komfortowego poprzez sportowy po wyścigowy z ekstremalnie szybką zmianą biegów. Bezpośrednie połączenie pomiędzy silnikiem i kołami napędowymi zapewnia zmiana biegów bez przerywania transmisji napędu, a po ruszeniu z miejsca – zablokowanie sprzęgła konwertera. Wyjątkowo w samochodach M podczas postoju nie ma automatycznego połączenia między silnikiem i skrzynią biegów, przez co niemożliwe jest „pełzanie” bez dodawania gazu. Ale na przykład przy manewrach „pełzanie” można aktywować poprzez krótkie naciśnięcie pedału gazu.

Dla sportowców

Kierowca może bardzo sportowo zmieniać biegi na pełnym gazie, a funkcja Drivelogic pozwala mu wybrać przyciskiem jeden z trzech trybów zmiany biegów: od wydajnego i komfortowego poprzez sportowy po wyścigowy z ekstremalnie szybką zmianą biegów. Bezpośrednie połączenie pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów przy minimalnych przerwach transmisji napędu zapewniają również długie czasy zablokowania sprzęgła konwertera. Wyjątkowo w samochodach M podczas postoju nie ma automatycznego połączenia między silnikiem i skrzynią biegów, przez co niemożliwe jest „pełzanie” bez dodawania gazu. Ale już na przykład podczas manewrów „pełzanie” można aktywować, naciskając krótko pedał gazu.

xDrive M.

xDrive M.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW.

Inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive elastycznie rozdziela siłę napędową pomiędzy osie. Elektroniczny system błyskawicznie reguluje rozdział napędu na osie, zapewniając maksymalną trakcję, stabilność toru jazdy i bezpieczeństwo. Dzięki temu może również przeciwdziałać podsterowności i nadsterowności, co dodatkowo zwiększa stabilność i poprawia właściwości prowadzenia auta.

Dynamiczne pokonywanie zakrętów.

Aby zapewnić jeszcze większą dynamikę jazdy, w samochodach M układ xDrive ma wyraźnie odczuwalny charakter napędu tylnego. Napęd przenoszony jest głównie na tylną oś, a na przednią oś kierowany jest znacznie później niż w innych modelach. Zmniejsza to, przede wszystkim na wyjściu z zakrętu, tendencję do podsterowności. Dzięki temu kierowca może wcześniej i intensywniej przyspieszać, w pełni wykorzystując wysoki potencjał dynamiki jazdy tego auta. W razie potrzeby na oś przednią kierowane jest do 50 procent momentu napędowego. Przy wyłączonej dynamicznej kontroli stabilności możliwy jest nawet kontrolowany poślizg.

HAMULCE M Z „PŁYWAJĄCYMI” TARCZAMI.

Hamulce M z „pływającymi” tarczami, zaczerpnięte ze sportów motorowych, zapewniają stałą skuteczność hamowania i odporność na efekt fadingu również przy wysokich obciążeniach. Zastosowanie różnych wysokowytrzymałych materiałów daje wysoką odporność termiczną i długą żywotność, precyzyjne dozowanie siły hamowania, niższą masę oraz pozytywnie wpływa na zwinność, dynamikę, przyspieszenie i zużycie paliwa.
Perforowane, wentylowane tarcze i sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu gwarantują optymalną reakcję w wilgotnych warunkach i poprawiają odprowadzanie ciepła. Sportowy wygląd tarcz i zaciski hamulcowe w metalizowanym kolorze niebieskim z charakterystycznym logo M w wyrazisty sposób podkreślają unikalną, autentyczną stylistykę M.

WYŚCIGOWY CHARAKTER.

BMW X6 M wyznacza wzorzec w swojej klasie niesamowitą dynamiką, wybitną zwinnością i precyzyjnym prowadzeniem. Launch Control pozwala Ci na idealny start. A układ Dynamic Drive, Dynamic Performance Control i Dynamic Damper Control optymalnie dostosowują ustawienia auta do trasy.

  • Launch Control

    Funkcja Launch Control umożliwia przy silniku rozgrzanym do temperatury roboczej maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. W tym celu kierowca przez naciśnięcie i przytrzymanie przycisku DSC wyłącza dynamiczną kontrolę stabilności i włącza Launch Control. Wybiera tryb sekwencyjny, program jazdy 3 i, trzymając wciśnięty pedał hamulca, wciska pedał gazu poza punkt oporu (kick down). Po zaświeceniu symbolu flagi startowej na zestawie wskaźników przy wciśniętym pedale gazu ustawiane są automatycznie obroty silnika idealne do startu z miejsca. Następnie po zwolnieniu hamulca przy wciśniętym pedale gazu samochód przyspiesza maksymalnie aż do momentu ujęcia gazu. 8-stopniowa skrzynia M Steptronic określa przy tym punkty zmiany biegów, troszcząc się o to, aby zmiana na wyższy bieg następowała zawsze przy optymalnych obrotach. Ten element wyposażenia przypadnie do gustu szczególnie kierowcom o sportowych ambicjach.

  • Dynamic Performance Control

    Dynamic Performance Control (DPC) daje odczuwalnie bardziej sportowe właściwości jezdne i optymalną dynamikę poprzez elastyczny rozdział napędu na koła tylnej osi. W połączeniu z innymi systemami regulacji układu jezdnego DPC zapewnia jeszcze większą precyzję i sportowy charakter jazdy. Konfiguracja specyficzna dla M daje mniejszy skręt kierownicy i wyższą precyzję prowadzenia.
    W tym celu oś tylna, oprócz dyferencjału, ma dodatkowo dwie elektronicznie sterowane przekładnie, za pomocą których układ Dynamic Performance Control zależnie od sytuacji kieruje większy moment napędowy na tylne koło po zewnętrznej stronie zakrętu.

  • Dynamic Drive

    Poprzez hydraulicznie sterowane stabilizatory aktywny układ Dynamic Drive redukuje kołysanie auta na zakrętach i przy szybkich manewrach omijania. Zwiększa to komfort i zwinność jazdy oraz zapewnia jeszcze bardziej precyzyjne działanie układu kierowniczego. Dzięki temu kierowca może w pełni wykorzystać niezwykle wysoki potencjał dynamiki jazdy BMW M.
    Podczas jazdy na wprost obie połowy stabilizatora są rozłączone, dzięki czemu amortyzacja i resorowanie mogą pracować bez zakłóceń i odpowiednio do potrzeb.
    Za pomocą szeregu czujników system analizuje sytuację podczas jazdy i na zakrętach minimalizuje przechyły boczne karoserii zależnie od przyspieszenia poprzecznego. Oprócz tego aktywny rozdział współczynnika kołysania na oś przednią i tylną eliminuje krytyczne sytuacje podczas jazdy. Ze względu na specyficzną konfigurację M z podwyższonym momentem kołysania na osi tylnej samochód wyróżnia jeszcze bardziej sportowa charakterystyka jazdy. Uzyskane w ten sposób właściwości samosterowności i zmian obciążeń sprawiają, że układ kierowniczy działa bardziej bezpośrednio i samochód jeszcze szybciej reaguje na ruchy kierownicy.

  • Dynamiczna kontrola amortyzatorów

    Dynamiczna kontrola amortyzatorów obniżonego układu jezdnego dostosowuje charakterystykę amortyzatorów do danej sytuacji podczas jazdy i rodzaju nawierzchni. Kierowca może za pomocą przełącznika dynamiki jazdy na konsoli środkowej dostosować pracę układu jezdnego do własnych preferencji – od komfortowej z wciąż wysoką dynamiką jazdy, po wybitnie sportową. W trybie COMFORT amortyzatory działają bardziej miękko, minimalizując na nierównej nawierzchni uciążliwe pionowe ruchy pojazdu. Z kolei w trybie SPORT i SPORT+ są sztywniejsze i zapewniają sportową radość z jazdy na krętych drogach, gdzie można w pełni wykorzystać właściwości jezdne typowe dla samochodów M. Na równej nawierzchni ruchy kół i karoserii zredukowane są do minimum, co gwarantuje maksymalną dynamikę jazdy. Ustawienia skonfigurowane w menu M Drive można wybierać bezpośrednio na kierownicy za pomocą przycisków M.
    Czujniki umieszczone na wszystkich kołach rejestrują ruch i wysyłają dane do sterownika. Amortyzatory dostosowują się w ułamku sekundy. Zarówno odbicie, jak i dobicie amortyzatorów regulowane jest przy tym w sposób ciągły i niezależny od siebie. Rezultatem jest wzorcowe prowadzenie dzięki optymalnej amortyzacji i resorowania wszystkich kół.

PAKIET M DRIVER.

Pakiet M Driver zwiększa prędkość maksymalną ze standardowych 250 km/h do 280 km/h. Pakiet kierowcy M można zamówić bezpośrednio przy zakupie nowego samochodu, można go też w każdej chwili bez problemu dokupić. Wszystkie inne parametry techniczne pozostają bez zmian. Oprócz tego obejmuje voucher na intensywny trening BMW M prowadzony przez BMW Driving Experience. W przypadku ponownego nabycia pakietu kierowcy M trening w BMW Driving Experience można wymienić za dopłatą na inny.

M DRIVE.

M DRIVE.

M Drive umożliwia ustawienie indywidualnych profili jazdy, od komfortowego po wybitnie sportowy do jazdy na torze wyścigowym. Naciskając przyciski M Drive na kierownicy, można wybrać jeden z dwóch zapisanych profili i aktywować tym samym wszystkie powiązane ustawienia na raz.
Na konsoli środkowej w pobliżu dźwigni biegów umieszczone są przyciski dynamiki jazdy M, służące do wyboru wszystkich indywidualnie konfigurowanych funkcji napędu i układu jezdnego. Niezależnie od siebie można wybierać tryb DSC, charakterystykę mocy silnika, adaptacyjnego układu jezdnego, układu M Servotronic oraz programy zmiany biegów 8-stopniowej skrzyni M Steptronic i widok wyświetlacza Head Up. W menu iDrive można zestawić indywidualną konfigurację ustawień pojazdu i zapisać ją przez długie naciśnięcie obu przycisków M Drive na kierownicy skórzanej M.

M SERVOTRONIC.

W każdej sytuacji odpowiednie wspomaganie kierownicy. Funkcja M Servotronic optymalnie dopasowuje siłę skrętu do aktualnej prędkości jazdy, co zapewnia bezpośrednie i precyzyjne wyczucie kierownicy przy dużych prędkościach. Zapewnia też maksymalny komfort dzięki mniejszej sile kierowania i maksymalnej zwrotności podczas parkowania i manewrów lub jazdy przez ciasne ulice i zakręty.
Na podstawie elektronicznego pomiaru prędkości sterownik oblicza wymaganą siłę wspomagania kierownicy w danej sytuacji. Elektromagnetyczny układ sterowania precyzyjnie reguluje siłę skrętu, umożliwiając bardziej dokładne dostosowanie do określonych sytuacji na drodze w porównaniu z tradycyjnym wspomaganiem kierownicy, bazującym na prędkości obrotowej silnika.
Dzięki temu przy mniejszych prędkościach trzeba użyć niewielkiej siły. Wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie kierownicy jest stale ograniczane, aby zoptymalizować kontakt z nawierzchnią i jazdę na wprost. M Servotronic o specjalnej charakterystyce M oferuje trzy indywidualnie ustawiane konfiguracje, które można aktywować przez naciśnięcie przycisku.

TECHNOLOGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EfficientDynamics pozwala wyciągnąć maksimum z każdego litra paliw. Zapewnia wyższą moc, lepszą wydajność i większą radość z jazdy. Niesamowita dynamika dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym obniżającym zużycie paliwa i zwiększającym radość z jazdy – standardowo w każdym BMW.

  • Funkcja Auto Start Stop

    Funkcja Auto Start Stop sprawia, że samochód zużywa paliwo tylko wtedy, gdy się porusza. Podczas postojów, na przykład na czerwonym świetle lub w korku, funkcja Auto Start Stop wykorzystuje potencjał oszczędności, wyłączając silnik, gdy tylko samochód całkowicie się zatrzyma, a kierowca trzyma nogę na hamulcu.
    Wskazanie na wyświetlaczu informacyjnym sygnalizuje działanie funkcji. Gdy tylko kierowca przełoży nogę z pedału hamulca na gaz, silnik automatycznie włącza się w ułamku sekundy.
    Nie ogranicza to w żaden sposób komfortu jazdy i bezpieczeństwa, ponieważ funkcja nie aktywuje się, gdy silnik nie osiągnął jeszcze optymalnej temperatury roboczej, temperatura wnętrza nie uzyskała jeszcze ustawionej wartości, stan naładowania akumulatora jest zbyt niski, albo gdy pracuje układ kierowniczy. Centralny sterownik w razie potrzeby uruchamia silnik również przy zatrzymanym pojeździe, np. gdy pojazd zacznie się toczyć lub w razie zaparowania przedniej szyby. Na życzenie funkcję Auto Start Stop można w każdej chwili wyłączyć.

  • Odzysk energii hamowania

    Każde hamowanie uwalnia energię kinetyczną, która przez długi czas pozostawała niewykorzystana w samochodach. Technologia odzysku energii hamowania zagospodarowuje ten potencjał i wytwarza prąd z energii kinetycznej uwalnianej przy zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu. Prąd ten ładuje akumulator. Dzięki inteligentnemu układowi zarządzania energią alternator nie musi już stale pracować. Rezultatem jest niższe zużycie paliwa i wyższa moc napędu – zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics.