ZLEĆ ZADANIA NIEZAWODNYM POMOCNIKOM.

Systemy wspomagające kierowcę BMW ConnectedDrive w BMW X1.

Zawodowi asystenci. W BMW X1 działa wiele systemów wspomagających kierowcę. Gwarantują one możliwie najwyższe bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dzięki nim możesz się skupić na tym, co naprawdę ważne – na radości z jazdy.

SYSTEM NAWIGACYJNY PLUS.

Nawigacja Plus z wyświetlaczem BMW Head-Up łączy wiele przydatnych komponentów: system nawigacyjny z wolnostojącym kolorowym ekranem ciekłokrystalicznym o przekątnej 8,8 cala, radio, odtwarzacz MP3, dwuzakresowy tuner RDS i zestaw wskaźników z wysokiej rozdzielczości wyświetlaczem TFT o przekątnej 5,7 cala. Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up transmituje informacje istotne podczas jazdy w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, umożliwiając mu jeszcze lepsze skupienie się na drodze. Prowadzenie do celu odbywa się za pomocą strzałek nawigacyjnych lub na mapie oraz poprzez komunikaty głosowe. System obsługuje się intuicyjnie kontrolerem iDrive Touch, przyciskami bezpośredniego wyboru, ośmioma przyciskami ulubionych funkcji, sterowaniem głosowym lub interaktywnymi dynamicznymi kafelkami na ekranie dotykowym. System wyposażony jest ponadto w złącze USB i Bluetooth oraz zestaw głośnomówiący.


Nawigacja Plus prowadzi łatwo i bezpośrednio do celu w wielu krajach, zarówno w Europie, jak i poza nią. TMC umożliwia odpowiednio wczesne rozpoznanie utrudnień na drodze i natychmiast proponuje alternatywne trasy, umożliwiając możliwie szybkie dotarcie do celu z ominięciem korków.

  • KONTROLER DOTYKOWY iDRIVE.

    Kontroler dotykowy iDrive wchodzący w skład systemu nawigacyjnego Professional umożliwia wygodną obsługę monitora pokładowego jedną ręką. Touchpad wbudowany w kontrolerze pozwala na przykład na odręczne wprowadzanie adresów docelowych do systemu nawigacyjnego. Oprócz tego obracanie i naciskanie kontrolera umożliwia wyświetlanie i ustawianie wielu funkcji oraz przewijanie list. Prosta i intuicyjna obsługa – odbywa się dotykowo – jest dużym odciążeniem dla kierowcy, ponieważ w tylko minimalnym stopniu odwraca jego uwagę od ruchu drogowego. Funkcje sterowane kontrolerem prezentowane są w przejrzysty sposób na monitorze pokładowym.

WYŚWIETLACZ BMW HEAD UP.

Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head Up prezentuje informacje istotne podczas jazdy w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, nie rozpraszając jego uwagi skupionej na drodze. Wyświetla m.in. aktualną prędkość, wskazówki nawigacyjne, Speed Limit Info ze wskazaniem zakazu wyprzedzania oraz listy kontaktów i odtwarzania.

SYSTEM ASYSTUJĄCY KIEROWCY.

System asystujący kierowcy to pakiet bezpieczeństwa, który obejmuje bazujące na kamerach funkcje: asystenta świateł drogowych, Speed Limit Info, ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, a także ostrzegania przed kolizją i wykrywania pieszych z funkcją lekkiego hamowania miejskiego.


Asystent świateł drogowych poprawia widoczność podczas nocnej jazdy, regulując wiązkę świateł drogowych w zależności od sytuacji, aby nie oślepiać innych kierowców. Inteligentna funkcja Speed Limit Info rozpoznaje aktualne ograniczenie prędkości dzięki kamerze oraz poprzez porównanie z danymi z systemu nawigacyjnego. Uwzględnia także dane z innych systemów (GPS, czujniki deszczu), aby informować o ograniczeniach obowiązujących tylko czasowo lub na mokrej nawierzchni.

System ostrzegania przez zjechaniem z pasa ruchu aktywuje wibracje w kierownicy w razie niezamierzonego opuszczenia pasa przy prędkości ponad 70 km/h. W razie niebezpieczeństwa system ostrzegania przed kolizją alarmuje kierowcę w dwóch etapach. Funkcja wykrywania pieszych działa przy prędkościach od 10 do 60 km/h, emitując pojedyncze ostrzeżenie w razie wysokiego poziomu zagrożenia. Jednocześnie wprowadza hamulce w stan gotowości, aby skrócić ich czas reakcji. W razie nagłej niebezpiecznej sytuacji system inicjuje hamowanie, aby zmniejszyć prędkość kolizyjną. Gdy poprzedzający pojazd gwałtownie hamuje, generowane są coraz intensywniejsze ostrzeżenia aż do lekkiego przyhamowania.

ASYSTENT PARKOWANIA.

Asystent parkowania ułatwia parkowanie równolegle do jezdni. Niezależnie od aktywacji system mierzy luki parkingowe podczas przejeżdżania z niewielką prędkością (poniżej 35 km/h) obok rzędu parkujących samochodów w maksymalnej odległości 1,5 m. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca kierowca włącza kierunkowskaz, a asystent parkowania przejmuje prowadzenie pojazdu. Kierowca musi tylko wybrać odpowiedni bieg, dodawać gazu i hamować. System podaje przy tym wskazówki na monitorze pokładowym i dodatkowo sygnały dźwiękowe. W efekcie parkowanie jest wygodne i bezpieczne.

KAMERA COFANIA.

KAMERA COFANIA.

Kamera cofania umożliwia lepszą orientację podczas cofania przy parkowaniu i przy prędkości nieprzekraczającej 15 km/h. Wyświetla na monitorze pokładowym obszar za pojazdem. Interaktywne linie wskazujące odstęp i średnicę zawracania pomagają kierowcy w manewrach, a przeszkody wyróżniane są kolorystycznie.

PARK DISTANCE CONTROL.

Czujniki Park Distance Control (PDC) z przodu i z tyłu ułatwiają parkowanie i manewrowanie na niewielkich przestrzeniach. Zbliżanie się do przeszkody sygnalizowane jest przez sygnał ostrzegawczy i wskazywane na monitorze pokładowym.