WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ. MNIEJSZA MASA.

BMW EfficientLightweight.

BMW EfficientLightweight jest sztandarowym przykładem na to, że wydajność i dynamika jazdy wcale nie muszą się wykluczać. Dzięki zastosowaniu wyjątkowo lekkich i sztywnych materiałów, np. karbonu w kabinie pasażerskiej, aluminium w podwoziu, stali o wysokiej wytrzymałości w karoserii czy ultranowoczesnych stopów magnezu w silniku, obniżono zużycie paliwa, jednocześnie zwiększając osiągi i dynamikę jazdy.

WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ. MNIEJSZA MASA.BMW EfficientLightweight.

BMW EfficientLightweight jest sztandarowym przykładem na to, że wydajność i dynamika jazdy wcale nie muszą się wykluczać. Dzięki zastosowaniu wyjątkowo lekkich i sztywnych materiałów, np. karbonu w kabinie pasażerskiej, aluminium w podwoziu, stali o wysokiej wytrzymałości w karoserii czy ultranowoczesnych stopów magnezu w silniku, obniżono zużycie paliwa, jednocześnie zwiększając osiągi i dynamikę jazdy.

Rozwiń
bmw efficient dynamics

WYSOKA SZTYWNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO. KABINA PASAŻERSKA Z KARBONU.

Pierwsza produkowana seryjnie kabina pasażerska z karbonu sprawia, że BMW i jest rewolucją w motoryzacji. Tym samym BMW wyznacza nowy standard w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Dzięki swojej wytrzymałości kabina z jednej strony zapewnia maksymalną ochronę w razie wypadku, a z drugiej strony jest na tyle lekka, że rekompensuje masę akumulatora wysokonapięciowego. Efektem jest większe bezpieczeństwo, przestronność i komfort wnętrza przy redukcji masy – a dzięki temu jeszcze wyższa dynamika jazdy.

Zastosowanie nowoczesnego karbonu w wielkoseryjnej produkcji samochodu – jak w przypadku BMW i3 oraz BMW i8 – jest bezprecedensowe. Przez długi czas zastosowanie karbonu było niemal niemożliwe, ponieważ jego produkcja odbywała się ręcznie. Dzisiaj BMW Group produkuje włókna węglowe i płyty z włókien węglowych we własnym zakresie, co pozwala na zastosowanie ich w seryjnej produkcji samochodów.

MAŁA MASA. DUŻE PRZYSPIESZENIE.

Od tylnej osi po aluminiową maskę silnika, od obręczy kół M ze stopów lekkich po karbonowy dach. Odkryj różnorodności rozwiązań BMW EfficientLightweight na przykładzie BMW M4 Coupé.

BMW M4 Coupé: (1):
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 9,1 (8,3)
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 209 (194)

Rozwiń

MAŁA MASA. DUŻE PRZYSPIESZENIE.

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂.

  • Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji.