Elektromobilność BMW samochód elektryczny BMW

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE BMW.

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE BMW.

100% elektryczności. 100% radości z jazdy. 100% BMW.

Czy wiesz, że już na letnich Igrzyskach Olimpijskich w Monachium w 1972 r. podczas maratonu zawodnikom towarzyszyło całkowicie elektryczne BMW 1602e, które filmowało zawody i zaopatrywało zawodników w wodę? Bezemisyjny i bezgłośny samochód był idealnym kompanem w tamtych czasach i nie przeszkadzał zawodnikom w osiąganiu najlepszych wyników. Dziś, prawie pięćdziesiąt lat później, dzięki ciągłemu rozwojowi technologii BMW eDrive i submarki BMW i udoskonaliliśmy możliwości tych samochodów oraz nasze kompetencje w zakresie elektromobilności. Dzięki naszym w pełni elektrycznym modelom BMW iX, BMW iX3, BMW i3 i BMW i3s poznasz zupełnie nowe uczucie czystej radości z jazdy: ponieważ nic nie równa się z niemal bezgłośnym poruszaniem się w ruchu miejskim lub pozamiejskim, natychmiastową reakcją silnika i wyjątkowym przyspieszeniem już od momentu ruszania z miejsca. I to bez spalin i lokalnej emisji. Odkryj razem z nami świat samochodów elektrycznych BMW.

Rozwiń
Elektromobilność BMW technologia samochód elektryczny BMW eDrive film

TECHNOLOGIA.

Odkryj technologię w pełni elektrycznego napędu BMW eDrive.

FAQ: NAJWAŻNIEJSZE PYTANIA I ODPOWIEDZI NA TEMAT NASZYCH SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH.

  • Czym jest samochód elektryczny?
    Elektromobilność BMW samochód elektryczny BMW FAQ

    Samochód w pełni elektryczny (BEV, Battery Electric Vehicle) jeździ wyłącznie na prąd. Nie ma więc silnika spalinowego, który go napędza. Prąd ten magazynowany jest w specjalnym akumulatorze. Jego pojemność decyduje o zasięgu samochodu elektrycznego, czyli dystansie, jaki może on pokonać na jednym ładowaniu.
    Wielu kierowców obawia się o zasięg – w większości przypadków bezzasadnie. Większość samochodów elektrycznych (BEV) dysponuje dziś zasięgiem przekraczającym 250 km, a 90 procent kierowców na przykład w Niemczech pokonuje dziennie mniej niż 100 km.
    Samochody czysto elektryczne są idealne dla użytkowników, którzy mają możliwość ładowania akumulatora pojazdu w miejscu pracy i/lub w domu. Intensywnie rozbudowywana jest również publiczna infrastruktura do ładowania. Na obszarach aglomeracyjnych oraz wzdłuż autostrad wciąż powstają nowe stacje ładowania. Obejmuje ona również wiele stacji ładowania dużej mocy, np. w Europie naszego partnera IONITY, umożliwiających bardzo szybkie ładowanie podczas przerw w podróży.Dlatego nawet podróże na długich dystansach będą w przyszłości coraz łatwiejsze.

  • Jakie zalety ma samochód elektryczny?

    Samochód elektryczny oferuje zupełnie nowe, pełne emocji doznania z jazdy. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już w chwili startu i nieprzerwanemu przyspieszeniu możesz cieszyć się fascynującą elektryczną dynamiką. A praktycznie bezgłośny silnik elektryczny zapewnia przy tym nowe, komfortowe wrażenia z jazdy.
    Oprócz tego samochód BEV podczas jazdy nie emituje żadnych zanieczyszczeń (mówi się też, że jest lokalnie bezemisyjny) i chroni środowisko.
    Kolejną zaletą pojazdów w pełni elektrycznych jest najwyższy poziom korzyści w różnych krajach w formie bonifikat i ulg podatkowych.
     

  • Jakie czynniki wpływają na wydajność akumulatora wysokonapięciowego w moim samochodzie elektrycznym?

    Istotnym czynnikiem zewnętrznym wpływającym na moc i pojemność akumulatora jest temperatura. Prawdopodobnie znasz to z baterii telefonu komórkowego: jego wydajność jest ograniczona w niskich i wysokich temperaturach. W samochodzie wpływ temperatury jest jednak w dużej mierze zminimalizowany dzięki zoptymalizowanym strategiom działania. Co więcej: pojemność akumulatora pozwala określić możliwy zasięg. Oprócz temperatury zasięg zależy od odbiorników energii, takich jak klimatyzacja, od obciążenia pojazdu i Twojego stylu jazdy.

  • Jak styl jazdy wpływa na zasięg mojego samochodu elektrycznego?

    Podobnie jak w przypadku pojazdu z konwencjonalnym napędem styl jazdy na zasięg samochodu elektrycznego wpływa również styl jazdy. Przewidująca, spokojna i równomierna jazda zasadniczo zwiększa zasięg. Na przykład zmniejszając na autostradzie prędkość, można znacznie wydłużyć zasięg. Podczas rekuperacji, tzn. po zdjęciu nogi z gazu, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i podawana do akumulatora, co również daje dodatkowe kilometry zasięgu.

  • Na co muszę uważać podczas dłuższych przestojów mojego samochodu elektrycznego?

    W przypadku dłuższego parkowania pojazdu, np. na czas urlopu, należy w miarę możliwości utrzymywać poziom naładowania od 30 do 50% i parkować pojazd w lecie w chłodnym miejscu lub w cieniu, a zimą w garażu. Ponadto podczas dłuższych przestojów samochód nie powinien być podłączony do sieci.

Elektromobilność BMW ładowanie BMW

Chcę dowiedzieć się więcej na temat ładowania.

Elektromobilność BMW zasięg BMW

Chcę dowiedzieć się więcej na temat zasięgu.

Elektromobilność BMW – korzyści podatkowe

Korzyści podatkowe dla zelektryfikowanych modeli BMW.

Chcę poznać program sprzedaży korporacyjnej BMW dla firm.

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂.

BMW iX(1):
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): poniżej 21
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0


BMW iX3:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 17,8-17,5


BMW i3:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
Zużycie energii w kWh/100 km: 13,1


BMW i3s:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
Zużycie energii w kWh/100 km: 14,6-14,0


Wartości dla pojazdów oznaczonych (1) są tymczasowe.


Wartości zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii ustalane są zgodnie z procedurą pomiarową określoną w rozporządzeniu (WE) 715/2007 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą pojazdów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech, a podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół i opon oraz wyposażenia dodatkowego wybranego modelu.


Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa i oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.


Wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

Rozwiń

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • BMW iX(1):
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): poniżej 21
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0

    BMW iX3:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100 km: 18.6

    BMW i3:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100 km: 15.3

    BMW i3s:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100 km: 16.2

    Wartości dla pojazdów oznaczonych (1) są tymczasowe.

    dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdie.

    Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji