Elektromobilność BMW hybrydy plug-in BMW

HYBRYDY PLUG-IN BMW.

HYBRYDY PLUG-IN BMW.

Połączenie tego, co najlepsze.

Dzięki połączeniu silnika benzynowego i elektrycznego hybrydy plug-in BMW gwarantują maksymalną wszechstronność, a tym samym są idealnie dopasowane do Twoich indywidualnych wymagań i potrzeb dnia codziennego. W pełni elektryczna technologia BMW eDrive submarki BMW i umożliwia zasięg w trybie elektrycznym wynoszący ponad 70 km (w zależności od modelu) – dzięki czemu napęd elektryczny bez lokalnej emisji spalin idealnie sprawdza się w ruchu miejskim, codziennych dojazdach do pracy, a nawet przy dużych zakupach. Na dłuższych dystansach czy na autostradach można nadal cieszyć się komfortem zasięgu silnika spalinowego. Dzięki inteligentnemu rozdziałowi mocy hybryda plug-in BMW automatycznie przełącza napędy w zależności od potrzeb, gwarantując zawsze maksymalną wydajność. Nieustannie powiększająca się flota pojazdów hybrydowych BMW typu plug-in obejmująca 10 różnych modeli z serii 2, 3, 5, 7 i X oferuje maksymalną różnorodność i indywidualność dla każdego. Odkryj z nami świat hybryd plug-in BMW i znajdź dokładnie taki model, który najbardziej Ci odpowiada!

Rozwiń

FAQ: NAJWAŻNIEJSZE PYTANIA I ODPOWIEDZI NA TEMAT NASZYCH HYBRYD PLUG-IN.

  • Co to jest hybryda plug-in?
    Elektromobilność BMW hybrydy plug-in BMW FAQ

    Samochód hybrydowy plug-in (PHEV, Plug-In Hybrid Electric Vehicle) łączy w sobie silnik benzynowy, silnik elektryczny i akumulator wysokonapięciowy – a więc wszystko to, co najlepsze. Umożliwia to zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Współpraca tych dwóch systemów oferuje również lepsze osiągi i przyspieszanie.

    Hybrydę plug-in można ładować z gniazdka elektrycznego, stacji Wallbox lub z publicznych punktów ładowania („plug-in” to po angielsku „podłączać”). Maksymalną wydajność hybrydy plug-in uzyskuje się przy pełnym naładowaniu akumulatora, dlatego też w domu lub w pracy powinna być dostępna możliwość jego ładowania.

    Przy pełnym naładowaniu zasięg przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną wynosi na przykład w BMW 530e do 66 km. Ponadto dzięki postępowi technologicznemu zasięg elektryczny – jak we wszystkich pojazdach z akumulatorem wysokonapięciowym – będzie w nadchodzących latach nadal rósł. Podczas rekuperacji, tzn. po zdjęciu nogi z gazu, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i podawana do akumulatora, co również daje dodatkowe kilometry elektrycznego zasięgu.

    W ramach strategii „Power of Choice” BMW oferuje swoim klientom szeroką gamę napędów hybrydowych plug-in, ułatwiając świadomy wybór tego szczególnie wydajnego napędu.

    Hybryda plug-in jest idealnym rozwiązaniem dla kierowców, którzy szukają możliwie największej wszechstronności: z jednej strony napędu elektrycznego na co dzień, np. do tanich i ekologicznych dojazdów do pracy. Optymalne są regularne dojazdy do pracy na średnich odległościach, gdzie dominują kilometry przejechane na napędzie elektrycznym. Z drugiej strony samochody te oferują maksymalny zasięg i uniwersalność na długich trasach, np. podczas weekendowych wyjazdów z rodziną.

  • Jakie są zalety hybrydy plug-in?

    Kierowca pojazdu hybrydowego plug-in może cieszyć się m.in. prawie bezgłośną jazdą w trybie elektrycznym, jak również dodatkową mocą przyspieszania silnika elektrycznego.

    Wielu posiadaczom hybryd plug-in już teraz udaje się pokonywać większość swoich tras na samym napędzie elektrycznym. Suma codziennych tras nie przekracza bowiem często 50 km. W zależności od indywidualnej taryfy energetycznej już dziś generuje to wyraźne oszczędności w porównaniu do pojazdu z klasycznym silnikiem spalinowym. W hybrydzie plug-in w żadnym wypadku nie trzeba jednak rezygnować z komfortu dużego zasięgu: przy niewystarczającym poziomie naładowania akumulatora według potrzeb automatycznie dołącza się silnik spalinowy.

    Ta kategoria pojazdów w wielu krajach otrzymuje wsparcie finansowe w formie bezpośrednich dotacji do pojazdów elektrycznych jak również korzyści pośrednich w postaci ulg podatkowych związanych z niższą emisją CO2.

  • Jakie czynniki wpływają na wydajność akumulatora wysokonapięciowego w mojej hybrydzie plug-in?

    Istotnym czynnikiem zewnętrznym wpływającym na moc i pojemność akumulatora jest temperatura. Prawdopodobnie znasz to z baterii telefonu komórkowego: jego wydajność jest ograniczona w niskich i wysokich temperaturach. Dlatego też w zimie szczególnie ważne jest „przygotowanie” pojazdu jeszcze podczas ładowania, tzn. ogrzanie akumulatora i wnętrza, albo schłodzenie ich w lecie. Dzięki temu nie tylko oszczędzisz energię podczas jazdy, ale dzięki optymalnej temperaturze akumulatora zwiększysz też jego wydajność. Ponadto zoptymalizowane strategie pracy w Twoim pojeździe dużym stopniu minimalizują wpływy temperatury. Co więcej: pojemność akumulatora pozwala określić możliwy zasięg. Oprócz temperatury zasięg zależy od odbiorników energii, takich jak klimatyzacja, od obciążenia pojazdu i Twojego stylu jazdy.

  • Jak najlepiej wykorzystam moją hybrydę plug-in?

    W Twojej hybrydzie plug-in BMW przewidujące działanie napędu hybrydowego przy aktywnym prowadzeniu do celu pomaga Ci w wydajny sposób dotrzeć na miejsce. Dlatego warto korzystać z aktywnego prowadzenia do celu, nawet jeśli znasz drogę.Zapewnia to inteligentne i adekwatne do przebiegu trasy korzystanie z dostępnej energii elektrycznej, na przykład poprzez przełączanie na napęd stricte elektryczny na terenie zabudowanym.Hybrydy plug-in oprócz znanych trybów jazdy BMW mają tryb HYBRID ECO PRO. Optymalizuje on wydajność układu napędowego, oświetlenia i klimatyzacji. Szczególną cechą tego trybu jest asystent przewidywania. Pokazuje on wskazówki sytuacyjne na wyświetlaczu Head-Up lub zestawie wskaźników umożliwiające bardziej efektywną jazdę – na przykład zaleca zdjęcie nogi z gazu, jeśli zbliża się ograniczenie prędkości. Inną pomocną funkcją jest analiza stylu jazdy, która bada wydajność jazdy i dostarcza pomocnych wskazówek pozwalających na jeszcze bardziej oszczędniejszą jazdę.W nowszych pojazdach BMW z napędem hybrydowym (np. w BMW X5 xDrive45e) stosowana jest ponadto adaptacyjna rekuperacja. Po zwolnieniu pedału gazu samochód inteligentnie i adaptacyjnie „decyduje”, czy przejść w tryb swobodnego toczenia czy rekuperacji. Nieważne, czy chodzi o pojazdy poprzedzające, ograniczenia prędkości, ronda, skręty czy tereny zabudowane – system optymalnie dostosowuje intensywność hamowania do sytuacji na drodze. Dzięki temu w wydajny sposób można zredukować częstotliwość dotknięć pedału hamulca i zwiększyć komfort jazdy.

  • Na co muszę uważać podczas dłuższych przestojów mojej hybrydy plug-in?

    W przypadku dłuższego parkowania pojazdu, np. na czas urlopu, należy w miarę możliwości utrzymywać poziom naładowania od 30 do 50%. Poza tym podczas dłuższych przestojów samochód nie powinien być podłączony do stacji ładowania.

  • O czym muszę pamiętać przy ładowaniu hybrydy plug-in?

    Hybrydę plug-in można ładować z gniazdka elektrycznego, stacji Wallbox lub z publicznych punktów ładowania („plug-in” to po angielsku „podłączać”). Maksymalną wydajność hybrydy plug-in uzyskuje się przy pełnym naładowaniu akumulatora, dlatego też w domu lub w pracy powinna być dostępna możliwość jego ładowania. Ładuj akumulator hybrydy plug-in tak często, jak to możliwe, aby w pełni wykorzystać dodatkowy napęd elektryczny.

Elektromobilność BMW ładowanie BMW

Chcę dowiedzieć się więcej na temat ładowania.

Elektromobilność BMW zasięg BMW

Chcę dowiedzieć się więcej na temat zasięgu.

Elektromobilność BMW Hybryda plug-in BMW premia

Korzyści podatkowe i programy bonusowe dla hybryd plug-in BMW.

Chcę poznać program sprzedaży korporacyjnej BMW dla firm.

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂.

BMW serii 3 Limuzyna Plug-in Hybrid:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,0-1,5
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 45-35
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 15,9-13,9

 

BMW serii 3 Touring Plug-in Hybrid:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,2-1,7
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 49-38
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 15,8-14,5

 

BMW serii 5 Limuzyna Plug-in Hybrid:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,2-1,6
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 50-36
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 15,6-13,8

 

BMW serii 5 Touring Plug-in Hybrid:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,4-1,8
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 54-42
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 16,7-15,4

 

BMW X5 xDrive45e:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,0-1,7
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 46-38
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 23,5-21,3

 

BMW X3 xDrive30e:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,4-2,1
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 54-48
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 17,1-16,4

 

BMW serii 2 Active Tourer 225xe:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1,9
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 42
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,5

 

BMW serii 7 Limuzyna Plug-in Hybrid:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 2,5-2,1
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 57-48
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 16,2-15,1

 

BMW X1 xDrive25e:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1,9
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 43
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 13,8


Wartości zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii ustalane są zgodnie z procedurą pomiarową określoną w rozporządzeniu (WE) 715/2007 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą pojazdów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech, a podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół i opon oraz wyposażenia dodatkowego wybranego modelu.

 

Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa i oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.

 

Wartości zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTP i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.

Rozwiń

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Hybrydy plug-in BMW 330e Limuzyna:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.3
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 30
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 16.5

    Hybrydy plug-in BMW 330e Touring:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.4
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 32
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 16.2

    Hybrydy plug-in BMW 530e Limuzyna:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.3
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 30
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 16.3

    Hybrydy plug-in BMW 530e Touring:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.5
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 35
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 17

    BMW X5 xDrive45e:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.2
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 27
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 24.3

    BMW X3 xDrive30e:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.9
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 44
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 18.6

    BMW serii 2 Active Tourer 225xe:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.5
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 38
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 14.4

    Hybrydy plug-in BMW 745e Limuzyna:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.8
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 41
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 17.7

    BMW X1 xDrive25e:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.7
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 40
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 15

    BMW X2 xDrive25e:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1.7
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 38
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 14.9

    dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem. Nulla consequat massa quis enim. Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdie.

    Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji