PRZEGLĄD BMW SERII 1.

BMW serii 1 pokazuje, w jaki sposób innowacje techniczne, stylowy wygląd i precyzyjna dynamika jazdy sprawiają, że BMW zajmuje czołowe miejsce również w klasie kompaktowej. Samochód ten łączy w sobie wydajną i niezależną konstrukcję z mocnymi, oszczędnymi silnikami. Będąc niejako następcą BMW serii 3 Compact (E36, E46), łączy nowoczesną i zaawansowaną technologię i osiągi z cechami klasy luksusowej, takimi jak zaawansowane systemy wspomagające kierowcę i komfort, który jest niespotykany w tej klasie.

Rozwiń

5 NAJWAŻNIEJSZYCH CECH BMW SERII 1.

  • 01 Porywająca dynamika jazdy i zwinność
  • 02 Sportowy i stylowy wygląd
  • 03 Wydajne silniki o wysokich osiągach
  • 04 Wiele możliwości indywidualnego wyposażenia
  • 05 Najlepsze połączenie ze wszystkimi usługami dzięki BMW ConnectedDrive
BMW serii 1 (F20) Sport i Urban Line podczas postoju

HISTORIA BMW SERII 1 W SKRÓCIE.

Poznaj historię i ewolucję BMW serii 1, które oznacza wejście BMW do klasy kompaktowej z własną serią modelową. Odkryj powody, dla których BMW serii 1 wyznacza standardy w swojej klasie.

Rozwiń

HISTORIA BMW SERII 1 W SKRÓCIE.

PIERWSZA GENERACJA BMW SERII 1.

BMW serii 1 (E87) przedni półprofil podczas jazdy na tle pagórków

(BMW E81, E82, E87, E88)

Gdy w 2004 roku do klasy kompaktowej weszło BMW serii 1, pod wieloma względami od razu znalazło się na szczycie. Typowe cechy BMW, takie jak radość z jazdy, wysokiej jakości silniki i precyzyjna dynamika jazdy, są również tutaj oczywiste, podobnie jak możliwość zamówienia wyposażenia klasy luksusowej, np. systemu iDrive.

BMW serii 1 wyznacza jednak jeszcze więcej standardów: ma najdłuższy rozstaw osi w swojej klasie, krótkie zwisy z przodu i z tyłu i jest pierwszym samochodem w swoim segmencie z dwustopniowymi światłami stop. Zachwyca szczególnie harmonijnym połączeniem sportowych właściwości jezdnych i komfortu na długich trasach. Zwinność i precyzja kierowania sprawiają, że jazda zarówno po krętych, wiejskich drogach, jak i w mieście jest prawdziwą przyjemnością.

W 2007 r. BMW serii 1 przechodzi modernizację i otrzymuje światła dzienne w postaci pierścieni świetlnych, jeszcze bardziej dynamiczną stylistykę przodu i tyłu oraz pakiety EfficientDynamics obejmujące np. funkcję auto start/stop.  Pod koniec 2007 roku dostępne jest BMW serii 1 Coupé, a niedługo później również BMW serii 1 Cabrio. Są one produkowane do końca 2013 roku, aż w 2014 roku zastępuje je BMW serii 2. 

Okres produkcji 2004 – 2013
Silniki: 1,6 – 3,0 l (85 – 250 kW, 116 – 340 KM), 4- i 6-cylindrowe
Długość / szerokość / wysokość: 4227 – 4380 mm / 1748 – 1803 mm / 1411 – 1430 mm 

DRUGA GENERACJA BMW SERII 1.

BMW M135i (F21) przedni półprofil podczas jazdy na tle jeziora i gór0

(BMW F20, F21)

Nowa edycja BMW serii 1 z 2011 roku wnosi powiew świeżości do segmentu samochodów kompaktowych. Wydłużona do przodu linia progów podkreśla dynamiczną, wyciągniętą sylwetkę, a mocne kontury błotników uwydatniają tylne nadkola. Sportowa dynamika jazdy i precyzyjne kierowanie są możliwe dzięki harmonijnemu rozkładowi masy i zaawansowanej technologii układu jezdnego. 

Również we wnętrzu wszystko zostało zaprojektowane z myślą o radości z jazdy, czy to poprzez bogate wyposażenie, czy typową dla BMW jakość wykonania. Szeroka gama dostępnych systemów wspomagających kierowcę obejmuje asystenta parkowania, kamerę cofania i światła skrętne. A dzięki BMW ConnectedDrive kierowcy mogą korzystać z internetowych usług mobilnościowych.

W 2012 r. do salonów trafia topowy model serii: BMW M135i o mocy 235 kW (320 KM). Zachwyca on typową dla M harmonią pomiędzy napędem a technologią układu jezdnego.

W 2015 roku w ramach aktualizacji modelu przeprojektowany zostaje przód i tył, które wyglądają teraz jeszcze bardziej niezależnie, a silniki mogą się pochwalić większą mocą i niższym zużyciem paliwa oraz emisją spalin. 

Okres produkcji 2011 – 2019
Silniki: 1,5–3,0 l (75–250 kW, 102–340 KM), 3-, 4- i 6-cylindrowe
Długość / szerokość / wysokość: 4324 – 4329 mm / 1765 mm / 1421 – 1440 mm

TRZECIA GENERACJA BMW SERII 1.

BMW serii 1 F40 LCI półprofil podczas jazdy w miejskiej scenerii

(BMW F40)

Dostępny od 2019 roku model BMW serii 1 wznosi koncepcję tej serii modelowej na nowe wyżyny. Począwszy od progresywnego języka kształtów, nowoczesnej sylwetki i wyrazistego przodu, który daje pojazdowi wyraźną suwerenność w swojej klasie. Ostro zarysowane linie prowadzą od dynamicznej, dużej atrapy chłodnicy do atletycznego tyłu. 

Zwinne i wydajne silniki oraz sportowy układ jezdny, na życzenie adaptacyjny z możliwością regulacji charakterystyki amortyzatorów, gwarantują sportową dynamikę jazdy. Zapewnia ją także oferowana w BMW serii 1 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic. 

Kokpit jest, jak zwykle w BMW, zorientowany na kierowcę. Pasażerowie cieszą się otwartą atmosferą wnętrza. Systemy wspomagające kierowcę obejmują teraz na życzenie ostrzeganie przed kolizją czołową z funkcją automatycznego hamowania, asystenta parkowania i asystenta cofania, które zapewniają jeszcze większe bezpieczeństwo. 

Pod koniec 2020 r. silniki zostają ponownie zoptymalizowane. Teraz oferowany jest 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 l, o mocy 131 kW (178 KM) w BMW 120i i 195 kW (265 KM) w BMW 128ti.

Okres produkcji 2019 – teraz
Silniki: 1,5 – 2,0 l (80 – 225 kW, 109 – 306 KM), 3- i 4-cylindrowe
Długość / szerokość / wysokość: 4319 mm / 1799 mm / 1434 mm

Samochody używane BMW przed salonem BMW

SAMOCHODY UŻYWANE BMW.

BMW serii 1 (F40) widok z przodu podczas jazdy w mieście

BMW serii 1.

BMW M135i xDrive (F40) półprofil podczas jazdy w mieście

BMW serii 1 M.

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂.

BMW serii 1:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,0–4,6
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 180–120
 

BMW serii 1 M:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,0–7,4
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 180–167

Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2, zużycia energii i zasięgu na napędzie elektrycznym zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wyposażenie dodatkowe. W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie www.bmw.com/wltp

Rozwiń