Oświadczenie o dostępności.
BMW Vertriebs GmbH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, przy ul. Wołoskiej 22a, 02-675, Warszawa („BMW Polska”, numer KRS: 0000363068) (zwana dalej „BMW”) tworzy swoją stronę internetową w taki sposób, aby była dostępna zgodnie z Ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. Niniejsze oświadczenie o dostępności odnosi się do strony internetowej www.bmw.pl.
W szczególności Ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze zobowiązuje dostawców usług między innymi do projektowania usług e-commerce w taki sposób, aby były dostępne i użyteczne dla osób niepełnosprawnych w standardowy sposób, bez szczególnych trudności i zasadniczo bez pomocy z zewnątrz. Wymagania te określono w sposób bardziej szczegółowy w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, zgodnie z którą zawsze należy stosować najnowocześniejsze technologie. Oprócz wymagań technicznych przepisy prawne zobowiązują dostawców usług do udostępniania określonych informacji w przystępnej formie.
Ogólny opis usługi oraz opisy i objaśnienia niezbędne do zrozumienia działania usługi.
BMW oferuje na swojej stronie internetowej różne usługi e-commerce (zwane dalej „usługami”), które umożliwiają klientom zakup produktów i usług online. Dostępne usługi zostały opisane poniżej.
Treści online, które nie są częścią opisanych usług, mogą (jeszcze) nie być w pełni dostępne.
Zamawianie pojazdów online.
Zamawianie pojazdu online rozpoczyna się na stronie internetowej www.bmw.pl. W zależności od dostępności do wyboru są różne możliwości zamawiania pojazdów:
Dostęp do tych opcji można uzyskać na różne sposoby:
- Wyszukiwarka pojazdów Nowych lub Młodych Używanych lub Wyszukiwarka Pojazdów Używanych. Klienci mogą wyszukiwać samochody nowe oraz młode używane lub samochody używane w określonych konfiguracjach. Po wybraniu pojazdu mogą go zakupić, wziąć w leasing, skorzystać z innych opcji finansowania lub, w zależności od dostępności, poprosić o kontakt. Ponadto mogą przeglądać podobne pojazdy i/lub dodać pojazd do swojej listy życzeń.
- Indywidualna konfiguracja pojazdu w Konfiguratorze. Po wybraniu pojazdu w wersji podstawowej klienci w oparciu o niego mogą przejść do indywidualnej konfiguracji. Mogą go zakupić, wziąć w leasing, skorzystać z innych opcji finansowania lub poprosić o kontakt w sprawie skonfigurowanego pojazdu. Ponadto mogą zapisać swoją konfigurację, wyświetlić podsumowanie i wyświetlić pojazdy podobne do skonfigurowanego.
Decyzja o zakupie, leasingu lub finansowaniu jest podejmowana po wybraniu pojazdu w ramach procesu zakupu.
W przypadku leasingu lub finansowania po zakończeniu procesu zakupu należy wypełnić wniosek online o usługę finansowania. Ta aplikacja online jest dostępna na stronach internetowych BMW Financial Services.
Podczas dokonywania zakupu klienci mogą wyrazić chęć pozostawienia swojego pojazdu w rozliczeniu za pośrednictwem uczestniczących w programie Partnerów i otrzymać jego niewiążącą wycenę, wprowadzając swoje dane osobowe i dane pojazdu.
Aby zamówić pojazd, jest wymagane konto użytkownika BMW (BMW ID).
BMW Connected.
Usługi cyfrowe do swojego pojazdu klienci znajdą w Sklepie BMW Online dla BMW Connected. Mogą dodawać usługi do już posiadanego pojazdu i kupować je online. Oferowane usługi zależą od pojazdu klienta i mogą się różnić. Wymagane jest konto BMW ID, a pojazd musi być powiązany z kontem BMW ID.
Wyposażenie dodatkowe i usługi.
W Sklepie BMW Online oferującym wyposażenie dodatkowe klienci mogą znaleźć odpowiednie oryginalne wyposażenie dodatkowe BMW. Wyposażenie dodatkowe do pojazdów klienci mogą wyszukiwać w różnych kategoriach produktów i kupować online.
Oprócz pojazdu klienci mogą również wybierać części i wyposażenie dodatkowe online za pośrednictwem strony internetowej w Wyszukiwarce pojazdów Nowych lub Młodych Używanych lub w Konfiguratorze w zależności od dostępności. W zależności od dostępności oprócz pojazdu klienci mogą również wybierać pakiety serwisowe i konserwacyjne do pojazdu online za pośrednictwem strony internetowej, korzystając z Wyszukiwarce pojazdów Nowych lub Młodych Używanych lub Konfiguratora.
Lifestyle.
W Sklepie BMW Online oferującym artykuły Lifestyle klienci znajdą kolekcje i wyposażenie dodatkowe. Mogą wyszukiwać i kupować produkty online w różnych kategoriach produktów przy użyciu filtrów.
Uzgadnianie terminu online.
Klienci mogą uzgadniać termin przeglądu u Partnera BMW, korzystając z funkcji umawiania terminu online wybierając żądane, indywidualne usługi dla już posiadanego pojazdu i umawiając się na wizytę. Wymagane jest konto BMW ID, a pojazd musi być powiązany z kontem BMW ID.
Zgłoszenie szkody komunikacyjnej online.
Korzystając z opcji Zgloś szkodę online, klienci BMW mogą się zgłosić szkodę komunikacyjną na stronie internetowej poprzez wybór Partnera Serwisowego i wpisania danych pojazdu. Wybrany Partner Serwisowy skontaktuje się z klientem bezpośrednio po otrzymaniu formularza szkody.
Jazda próbna.
Klienci mogą rezerwować jazdę próbną samochodem z wybranej serii modelowej za pomocą opcji Umów jazdę próbną, wprowadzając dane osobowe i wybierając odpowiednią datę i godzinę, a także Partnera BMW, do którego chcieliby się udać na tę jazdę próbną. Aby zarezerwować jazdę próbną, jest wymagane konto BMW ID.
Zgodność z wymaganiami w zakresie dostępności.
BMW dokłada wszelkich starań, aby jej strona internetowa była dostępna na różne sposoby i przygotowana do korzystania z technologii asystujących. W tym celu tworzenie stron internetowych jest zgodne z normami technicznymi europejskiej normy EN 301 549 oraz kryteriami sukcesu Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, o których mowa w tej normie, na poziomach zgodności A i AA.
Odpowiednie podstrony strony internetowej również zawierają informacje wymagane zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze w przystępnej formie.
Odpowiedzialny organ nadzoru rynku.
Zgodnie z ustawą o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, głównym organem nadzoru nad stronami internetowymi, w tym sklepami internetowymi, jest minister właściwy do spraw informatyzacji. Ponadto, każdy może złożyć Prezesowi Zarządu PFRON (Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych) zawiadomienie o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności.
Informacja zwrotna i kontakt.
Wszystkie problemy z dostępnością tej strony internetowej można zgłosić na adres mailowy: info.bmw.pl@bmw.com lub telefonicznie: +48 885 269 269
Dostępność: Poniedziałek - Piątek: w godzinach 08:00 - 20:00.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej BMW lub jej elementów.
Zgłaszający powinien podać następujące dane i informacje:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla zgłaszającego możliwy do zaakceptowania.
BMW odpowie na zgłoszenie w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi.
W przypadku gdy sprawa będzie wymagać wyjaśnienia z uwagi na jej skomplikowany charakter BMW poinformuje o tym zgłaszającego i udzieli odpowiedzi w terminie nie dłuższym niż 60 dni od dnia otrzymania skarg
Aktualizacja oświadczenia.
Niniejsze oświadczenie o dostępności zostało zaktualizowane w dniu 28.06.2025 roku.