Samochody elektryczne. Technologia akumulatora i napędu.

Tak działa samochód elektryczny.

i4 eDrive40 Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 491–600

i5 M60 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 457–516

BMW i3[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 16,6–15,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 278–307

Co sprawia, że samochód elektryczny jest tak wyjątkowy.

Samochód elektryczny BMW – napęd elektryczny kontra silnik spalinowy

Silnik elektryczny wyróżnia silny zryw.

W porównaniu z silnikiem spalinowym napęd elektryczny rozwija moc jeszcze dynamiczniej. Swoją pełną moc przenosi on na drogę bez opóźnienia.

Samochód elektryczny BMW – akumulator kontra zbiornik paliwa

Akumulator samochodu elektrycznego zastępuje zbiornik paliwa.

Jeździ na prąd, zamiast spalać paliwo. Samochód elektryczny nie posiada zbiornika na benzynę ani olej napędowy. Posiada on zintegrowany akumulator z systemem ładowania zabezpieczony przed wypadkiem.

Samochód elektryczny BMW – odzysk energii hamowania kontra konwencjonalne hamowanie

Ładowanie akumulatora podczas hamowania poprzez odzyskiwanie energii.

W samochodach z silnikiem elektrycznym układ hamulcowy działa na zasadzie odzysku. W odróżnieniu od konwencjonalnych hamulców odzyskuje on energię. Zjawisko to nazywane jest rekuperacją.

Akumulator samochodu elektrycznego BMW. Dobrze wiedzieć.

Pojemność, moc ładowania lub masa. W temacie akumulatora samochodu elektrycznego pojawia się wiele pojęć. Skrót informacji.

Samochód elektryczny BMW – magazyn energii
Samochód elektryczny BMW – wydajność akumulatora
Samochód elektryczny BMW – masa akumulatora

Akumulator samochodu elektrycznego jest magazynem energii.

Akumulator w samochodzie elektrycznym jest mobilnym zasobnikiem energii. Składa się on z wielu celek. Pobierają one energię elektryczną ze stacji ładowania i oddają ją do silnika elektrycznego. Ilość energii w kilowatogodzinach (kWh), którą może zgromadzić akumulator samochodu elektrycznego, wynika z liczby i zdolności celek do przechowywania energii określanej często również pojemnością. Moc ładowania w kilowatach (kW) określa szybkość ładowania samochodu elektrycznego na stacji ładowania.

Akumulator w samochodzie elektrycznym dużo z siebie daje.

Akumulator w samochodzie elektrycznym zasadniczo działa tak samo jak bateria w telefonie komórkowym. Jednak jest on o wiele większy, wydajniejszy i trwalszy. Inteligentne zarządzanie energią cieplną sprawia, że akumulator samochodu elektrycznego uzyskuje optymalną temperaturę roboczą. Z jednej strony jest on w ten sposób chroniony przed zbyt wysoką temperaturą, gdy podczas jazdy pobierana jest duża moc. Z drugiej strony w ten sposób zapewniony jest w miarę krótki czas trwania ładowania samochodu BMW.

Masa akumulatora związana jest z zasięgiem.

Akumulator samochodu elektrycznego jest tym jest większy, im więcej energii jest w stanie zgromadzić. W ten sposób zwiększa się nie tylko zasięg, ale również masa. Akumulator samochodu elektrycznego może ważyć kilkaset kilogramów. Nieustannie ulepszana technologia oraz rosnąca gęstość energetyczna zwiększają zasięg również bez zwiększania masy akumulatora samochodu elektrycznego. Swój wkład w rozwój takich rozwiązań ma również centrum kompetencyjne ds. celek akumulatorów BMW.

Długowieczność to wartość akumulatora samochodu elektrycznego.

Akumulator samochodu elektrycznego jest najcenniejszym komponentem w samochodzie BMW, porównywalnym z silnikiem spalinowym. Cena akumulatora samochodu elektrycznego zależy między innymi od jego pojemności. Oznacza to, że im więcej energii jest w stanie zgromadzić akumulator samochodu elektrycznego, tym więcej kosztuje. Kierowca poprzez swoje zwyczaje użytkowania może mieć pozytywny wpływ na żywotność akumulatora samochodu elektrycznego. Akumulator chronią dodatkowo zintegrowane funkcje.

Samochód elektryczny BMW – optymalizacja okresu eksploatacji akumulatora

Zobacz, jaki masz wpływ na żywotność akumulatora w swoim samochodzie elektrycznym.

Akumulator samochodu elektrycznego został zaprojektowany z największą starannością. Jednak w miarę upływu czasu zasięg i wydajność ładowania nieco się zmniejszają – wynika to z normalnego procesu starzenia. Tę kondycję określa się mianem State of Health (SoH). Oznacza ona maksymalną pojemność używanego akumulatora samochodu elektrycznego w porównaniu z nowym. Im niższy stan SoH, tym mniejszy zasięg. Poprzez dbałość i styl jazdy można utrzymywać optymalną kondycję akumulatora.

Zalecenia dotyczące optymalizacji żywotności akumulatora samochodu elektrycznego.

Tak akumulator samochodu elektrycznego utrzymuje dużą zdolność do gromadzenia energii.

Akumulator samochodu elektrycznego jest przystosowany do wszelkich sytuacji w codziennej eksploatacji. Podlega on starzeniu uwarunkowanemu prawom fizyki. Jeden aspekt starzenia uwarunkowany jest czasowo, a więc kalendarzowo. Im konsekwentniej unika się wysokiego poziomu naładowania i wysokiej temperatury akumulatora podczas parkowania, tym wolniej następuje starzenie kalendarzowe. Na drugi aspekt starzenia zasadniczy wpływ ma liczba cykli ładowania i rozładowywania. Ten aspekt nosi miano starzenia cyklicznego. Można je spowolnić na przykład poprzez przewidujący styl jazdy i umiarkowaną moc ładowania.

Samochód elektryczny BMW – proces starzenia

Doświadczenie zebrane przez wiele lat na
przykładzie BMW i3.

Solidność akumulatorów samochodów elektrycznych BMW dostrzegalna jest już w naszym pionierskim samochodzie elektrycznym – BMW i3. Od 2013 roku obserwujemy proces starzenia się jego akumulatora. Już na etapie rozwoju BMW i3 przeprowadzaliśmy szeroko zakrojone testy jazdy oraz ładowania i analizowaliśmy proces starzenia się w ramach symulacji.

Samochód elektryczny BMW – unowocześnianie akumulatora

Lepsze warunki pod nowsze generacje BMW.

Wczesne modele BMW i3 w porównaniu z aktualnymi modelami wyposażone są w bardzo mały akumulator. Z uwagi na postęp techniczny i wzrost wielkości akumulatorów nowsze generacje samochodów elektrycznych BMW wykazują jeszcze lepsze warunki w związku z procesem starzenia się. Ponieważ w indywidualnym przypadku wpływ na to ma wiele czynników, nie można sformułować ogólnego stwierdzenia dotyczącego procesu starzenia się konkretnego samochodu.

Budowa silnika elektrycznego. Prostymi słowami.

Samochód elektryczny BMW – napęd elektryczny
Samochód elektryczny BMW – zalety silnika synchronicznego wzbudzanego prądem
Samochód elektryczny BMW – silnik synchroniczny wzbudzany magnesami trwałymi
Samochód elektryczny BMW – prosta technika

Tak działa napęd elektryczny.

Silnik elektryczny przekształca prąd w ruch. Do jego najważniejszych elementów należy wirnik i stojan. Jak sama nazwa mówi, wirnik ma się obracać. Odbywa się to w efekcie wzajemnego oddziaływania pola magnetycznego wirnika i stojana. Pole magnetyczne wirnika – w zależności od typu silnika – wytwarzane jest przez magnesy lub prąd. Powstający ruch obrotowy silnik elektryczny przenosi na koła za pośrednictwem 1-biegowej skrzyni biegów. Jeśli pod uwagę weźmiemy cykl jazdy (WLTP), stwierdzimy, że sprawność silnika elektrycznego ponad trzykrotnie przekracza sprawność silnika spalinowego. W samochodach elektrycznych BMW często stosowane są te niezmiernie efektywne silniki synchroniczne wzbudzane prądem, w skrócie SSM.

Zalety silnika synchronicznego wzbudzanego prądem (SSM).

Jedną z kluczowych kompetencji BMW jest powszechne stosowanie silników SSM. Wyróżnia je rezygnacja z określonych „metali ziem rzadkich” w wirniku. W porównaniu z innymi typami silników silniki SSM cechują się korzystną charakterystyką mocy i również przy dużej prędkości zapewniają dobre przyspieszenie. Jest to przydatne podczas wyprzedzania na autostradzie. Oprócz tego silniki SSM zużywają mało energii. Ponieważ wirnik w nich magnetyzowany jest prądem, w zależności od sytuacji pracują one z optymalną efektywnością lub mocą.

Zalety silnika synchronicznego wzbudzanego magnesami trwałymi (PSM).

Silnik elektryczny typu PSM wyróżnia się duża gęstością mocy. W danej przestrzeni montażowej może on wytwarzać stosunkowo dużą moc. Pod względem technicznym różni się od silnika SSM tym, że pole magnetyczne wytwarzane jest w wirniku w inny sposób. Wytwarzają je magnesy trwałe. Dlatego silnik PSM szczególnie dobrze nadaje się na przykład do integracji w skrzyniach biegów samochodów PHEV i M PHEV (BMW XM).

Prosta technika. Łatwe prowadzenie.

Samochód elektryczny BMW przyspiesza bezpośrednio. Bez wciskania sprzęgła i przełączania biegów. W odróżnieniu od silnika spalinowego silnik elektryczny udostępnia swoją moc jeszcze bardziej spontanicznie. Jego moment obrotowy w dolnym zakresie prędkości obrotowej jest wysoki i niemal stały. Przy wyższych prędkościach obrotowych silnik elektryczny może w dowolnej chwili mobilizować swoją pełną moc. Dlatego prędkości obrotowej nie trzeba dostosowywać jak w silniku spalinowym poprzez zmianę biegu.

Jazda elektryczna BMW. Szczególne doznania.

Elektrycznym BMW jeździ się w atmosferze cichego relaksu i jednocześnie intuicyjnie. Podczas naciskania pedału przyspieszenia samochód przyspiesza spontanicznie, z dużą mocą i dobrym dawkowaniem mocy. Podczas hamowania wyczuwa się precyzję pedału. Środek ciężkości usytuowany jest nisko z uwagi na akumulator zamontowany w podwoziu samochodu. I BMW doskonale trzyma się drogi.

Dlatego samochód elektryczny tak szybko przyspiesza.

Dzięki zastosowaniu 1-biegowej skrzyni biegów elektryczne BMW przyspiesza płynnie bez przełączania biegów. Po naciśnięciu pedału przyspieszenia moment obrotowy dostępny jest od razu. Po zdjęciu nogi z pedału BMW zwalnia równie ochoczo. Dokładnie tak, jak tego chcesz, i w zależności od wybranego ustawienia rekuperacji.

Jak BMW hamuje z inteligentną rekuperacją.

Układ hamulcowy elektrycznego BMW analizuje sytuacje podczas hamowania w aspekcie maksymalnej efektywności. Wykorzystuje on pełen potencjał rekuperacji silnika elektrycznego. W razie konieczności aktywowany jest konwencjonalny układ hamulcowy. W efekcie tej inteligentnej współpracy odzyskiwana jest maksymalna ilość energii, zapewniona jest ochrona hamulców i zmniejsza się ilość cząstek powstających wskutek tarcia hamulców.

Porównanie samochodów elektrycznych i cen.

i5 eDrive40 Touring
i5 eDrive40 Limuzyna
i4 eDrive40 Gran Coupe
i7 xDrive60 Limuzyna
i4 M50 xDrive Gran Coupe
i5 M60 xDrive Limuzyna
i5 M60 xDrive Touring
i7 M70 xDrive Limuzyna
    • i5 eDrive40 Touring

    • Dostępne w leasingu 0%.

      Od 355 500 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      483–560 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:30 min

    • i5 eDrive40 Limuzyna

    • Już od 1900 PLN netto/mies.
      lub w leasingu 0%.[6]

      Od 345 000 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      499–579 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:30 min

    • i4 eDrive40 Gran Coupe

    • Już od 1100 PLN netto/mies.
      lub w leasingu 0%.[7]

      Od 280 000 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      491–600 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:30 min

    • i7 xDrive60 Limuzyna

    • Już od 2500 PLN netto/mies.
      lub w leasingu 0%.[8]

      Od 650 000 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      571–624 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:34 min

    • i4 M50 xDrive Gran Coupe

    • Dostępne w leasingu 0%.

      Od 350 000 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      416–515 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:30 min

    • i5 M60 xDrive Limuzyna

    • Dostępne w leasingu 0%.

      Od 500 000 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      457–516 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:30 min

    • i5 M60 xDrive Touring

    • Dostępne w leasingu 0%.

      Od 510 500 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      445–506 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:30 min

    • i7 M70 xDrive Limuzyna

    • Dostępne w leasingu 0%.

      Od 820 000 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      490–559 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:34 min

iX2 xDrive30
BMW iX xDrive40
iX1 eDrive20
iX M60
    • iX2 xDrive30

    • Już od 999 PLN netto/mies.
      lub w leasingu 0%.[9]

      Od 267 500 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      417–449 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:29 min

    • BMW iX xDrive40

    • Już od 1500 PLN netto/mies.
      lub w leasingu 0%.[10]

      Od 378 300 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      403 - 435 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      31 min

    • iX1 eDrive20

    • Już od 950 PLN netto/mies.
      lub w leasingu 0%.[11]

      Od 221 500 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      430–474 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:29 min

    • iX M60

    • Dostępne w leasingu 0%.

      Od 609 000 zł

      Podane ceny stanowią niewiążące zalecenia producenta, które nie zostaly ustalone w wyniku porozumień kartelowych / antykonkurencyjnych porozumień. Wskazana cena dotyczy samochodu z wyposażeniem podstawowym. Cena może się różnić w zależności od wybranego wyposażenia dodatkowego. Prezentowane na stronie internetowej informacje nie stanowią oferty ani zapewnienia w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Nie mają charakteru wiążącego i mogą ulec zmianie.

    • Zasięg elektryczny (WLTP)[2]

      500–565 km

    • Czas trwania ładowania DC (poziom naładowania 10–80%)[3]

      0:35 min

i5 eDrive40 Touring: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 19,2–16,5; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 483–560

i5 eDrive40 Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,8–16; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 499–579

i4 eDrive40 Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 491–600

i7 xDrive60 Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 571–624

i4 M50 xDrive Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 21,9–17,8; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 416–515

i5 M60 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 457–516

i5 M60 xDrive Touring: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,8–18,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 445–506

i7 M70 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 490–559

iX2 xDrive30: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 417–449

BMW iX xDrive40: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 21,4 - 19,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 403 - 435

iX1 eDrive20: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 430–474

BMW i3[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 16,6–15,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 278–307

iX M60: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 24,7–21,9; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 500–565

Pytania i odpowiedzi dotyczące akumulatora i silnika elektrycznego.

Więcej informacji.

Samochód elektryczny BMW – zasięg

Zasięg elektryczny. 

Zasięg naszych samochodów elektrycznych pozwoli Ci bez problemu dotrzeć nawet do odległych miejsc. Planer trasy pokazuje możliwości ładowania na trasie.

Samochód elektryczny BMW – ładowanie

W domu lub w miejscach publicznych.

Ładowanie jest bardzo proste. Wygodnie w domu z własnej sieci elektrycznej lub elastycznie w drodze, na przykład na stacjach szybkiego ładowania. Sieć ładowania stale się rozwija i wciąż pojawiają się nowe rozwiązania do domu.

Zużycie energii i emisja CO₂.

i5 eDrive40 Touring: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 19,2–16,5; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 483–560

i5 eDrive40 Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,8–16; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 499–579

i4 eDrive40 Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 491–600

i7 xDrive60 Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 571–624

i4 M50 xDrive Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 21,9–17,8; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 416–515

i5 M60 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 457–516

i5 M60 xDrive Touring: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,8–18,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 445–506

i7 M70 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 490–559

iX2 xDrive30: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 417–449

BMW iX xDrive40: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 21,4 - 19,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 403 - 435

iX1 eDrive20: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 430–474

BMW i3[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 16,6–15,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 278–307

iX M60: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 24,7–21,9; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 500–565

[1] Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2, zużycia energii i zasięgu w trybie elektrycznym zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wszelkie wyposażenie dodatkowe (w tym przypadku z rynku niemieckiego). W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Ponadto zgodnie z rozporządzeniem UE 2022/195 od 01.01.2023 r. w certyfikatach zgodności WE wartości NEDC nie będą już obowiązywać. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.com/wltp

Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.

[2] Zasięg zależy od różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania, klimatyzacji i zastanej temperatury.

[3] Wydajność ładowania zależy od stanu naładowania, temperatury otoczenia, indywidualnego profilu jazdy i wykorzystania odbiorników dodatkowych. Podane zasięgi są oparte na najlepszym scenariuszu WLTP. Czasy ładowania odnoszą się do temperatury otoczenia 23°C po wcześniejszej jeździe i mogą się różnić w zależności od sposobu użytkowania.

 

Zdjęcia, filmy video i grafiki wyświetlane na stronie mają wyłącznie poglądowy charakter. Modele oferowane do sprzedaży w Polsce mogą różnić się od prezentowanych ujęć, w tym wyposażeniem dodatkowym. Parametry konkretnego samochodu są zawate w Świadectwie homologacji danego typu pojazdu. Szczegóły dotyczące oferty, w tym specyfikacji pojazdu zostaną przedstawione na późniejszym etapie.