BMW EfficientDynamics: zużycie i emisja

ZUŻYCIE I EMISJA.

BMW EFFICIENTDYNAMICS: SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE METOD POMIARU ZUŻYCIA PALIWA I EMISJI CO₂ ORAZ TECHNOLOGII SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH.

Zużycie paliwa i emisja CO2 w nowych pojazdach są określane przy użyciu ujednoliconej procedury. We wrześniu 2018 r. obowiązujący dotychczas Nowy Europejski Cykl Jazdy (NEDC) został zastąpiony cyklem jazdy bliższym życiu codziennemu o nazwie WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure). Uzupełniająco stosowany jest test emisji RDE (Real Driving Emissions), który mierzy emisję spalin bezpośrednio na drodze. Dzięki nowym procedurom testowym użytkownicy będą mogli w przyszłości jeszcze lepiej oszacować zużycie paliwa i emisję spalin swojego pojazdu. Na tej stronie znajdziesz ponadto przydatne informacje na temat osiągów silników Diesla.

Rozwiń
ZUŻYCIE I EMISJA. BMW EFFICIENTDYNAMICS: SZCZEGÓŁY DOTYCZĄCE METOD POMIARU ZUŻYCIA PALIWA I EMISJI CO₂ ORAZ TECHNOLOGII SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH.

5 FAKTÓW NA TEMAT PROCEDURY TESTOWEJ WLTP.

  • 01 Nowy pomiar praktyczny emisji zanieczyszczeń podczas jazdy na drodze
  • 02 Testy mają dłuższy czas trwania, są przeprowadzane przy większej prędkości przebiegający z większą dynamiką.
  • 03 Standardowe wartości nowej metody pomiaru są bliższe rzeczywistemu zużyciu.
  • 04 Informacje zapewniają większą przejrzystość w odniesieniu do przewidywanych kosztów paliwa.
  • 05 Metoda pomiaru WLTP jest wprowadzana stopniowo od 1 września 2017 r.

METODA POMIAROWA WLTP.

Precyzyjna procedura testowa dla uzyskania możliwie bliskich rzeczywistości wartości zużycia paliwa i emisji CO₂.

Metoda pomiarowa WLTP bazuje na gromadzonych na całym świecie, realnych danych z jazdy, dzięki czemu także ustalone wartości będą bardziej odpowiadać rzeczywistości. Oznacza to m.in. nowe, znacznie surowsze warunki testowe i wyższe prędkości oraz znacznie dłuższy czas trwania testu (30 zamiast 20 min).
Dla uzyskania bardziej precyzyjnych wartości emisji CO2 cykl testowy uwzględnia wyposażenie standardowe, a także wyposażenie dodatkowe pojazdu. Dla każdego typu pojazdu wynikają przy tym dwie wartości: minimalne i maksymalne normatywne spalanie w zależności od aerodynamiki, masy i oporu toczenia. Dzięki procedurze WLTP możesz dokładniej oszacować zużycie paliwa i emisję CO2 pojazdu. W przypadku określonej konfiguracji pojazdu bezpośrednio podawana jest indywidualna wartość normatywna. Również w przypadku tej procedury testowej możliwe są odchylenia występujące w rzeczywistej eksploatacji. Niezależnie od tego zużycie paliwa i emisja CO2 w codziennej eksploatacji nadal zależą od różnych warunków topograficznych, klimatycznych oraz indywidualnych, zależnych od kierowcy. Wpływ ma również sytuacja na drogach, aktualne obciążenie oraz korzystanie np. z klimatyzacji. Pewne jest, że warunki testowe są bardziej realistyczne niż dotychczas, przez co należy liczyć się z wyższymi deklarowanymi wartościami zużycia paliwa i emisji CO2, a w przypadku samochodów elektrycznych również zasięgu. Nie ma to jednak negatywnego wpływu na realne zużycie paliwa czy zasięg. Ponadto BMW Group stale pracuje nad nowymi technologiami mającymi na celu dalszą poprawę zużycia paliwa i zasięgu.
Wszystkie dostępne w krajach EU28+ pojazdy BMW Group są dopuszczone do ruchu zgodnie z procedurą WLTP.
W Niemczech ustawodawca określa jednak, że wartości zmierzone w procedurze WLTP mają być jeszcze podawane w przeliczeniu na wartości NEDC. W tym celu komisja UE opracowała procedurę korelacji, która obowiązuje na równi wszystkich producentów samochodów.
Ta faza ma ułatwić przejście na nową procedurę. Jej okres obowiązywania zależy od regulacji prawnych w danym kraju, dlatego też różni się w zależności od kraju.
Od września 2018 r. wszyscy producenci samochodów są zobowiązani testować zgodnie z procedurą WLTP wszystkie pojazdy sprzedawane w UE, a także w Szwajcarii, Turcji, Norwegii, Liechtensteinie i Izraelu (EU28+).
Od stycznia 2021 r. we wszystkich krajach stosujących prawodawstwo UE w zakresie homologacji pojazdów obowiązkowe będzie publikowanie wartości WLTP dla każdego pojazdu.

Rozwiń

ZESTAWIENIE WLTP Z NEDC.

Dowiedz się więcej na temat różnic między starą i nową procedurą testową.

Procedura testowa
NEDC
WLTP

REAL DRIVING EMISSIONS (RDE).

Praktyczny pomiar emisji zanieczyszczeń podczas jazdy na drodze.

Od połowy maja 2016 r. wszystkich producentów samochodów w UE, a także w Szwajcarii, Turcji, Norwegii, Liechtensteinie i Izraelu obowiązują pomiary RDE (Real Driving Emissions). W teście RDE emisja substancji szkodliwych, na przykład cząstek stałych i tlenków azotu (NOx), mierzona będzie bezpośrednio podczas jazdy na drodze. Dzięki temu określone zostaną średnie wartości emisji, jakich należy spodziewać się również w codziennej eksploatacji.
W celu dalszej redukcji emisji substancji szkodliwych w codziennej eksploatacji BMW Group stosuje w swoich modelach różne technologie.
BMW BluePerformance zmniejsza na przykład emisję tlenków azotu w silnikach wysokoprężnych. Wraz z wprowadzeniem nowej generacji 6-cylindrowych silników wysokoprężnych od 2020 roku katalizator akumulacyjny w pobliżu silnika został zastąpiony przez umieszczony również w pobliżu silnika jeszcze mocniejszy system SCR. Pozwala to na dalszą poprawę przemiany NOx, szczególnie podczas jazdy miejskiej. Dodatkowe wsparcie zapewnia drugi katalizator SCR, który tak jak wcześniej jest umieszczony w podwoziu i w zależności od pojazdu wyposażony we własny układ dozowania AdBlue®.
BMW Group jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził połączenie katalizatora akumulacyjnego NOx i systemu SCR w produkcji seryjnej. Poprzez wprowadzenie podwójnego dozowania AdBlue® marka BMW po raz kolejny wyznacza standardy w zakresie oczyszczania spalin i redukcji zanieczyszczeń.
Oprócz tego od roku 2006 wszystkie silniki wysokoprężne wyposażone są standardowo w filtr cząstek stałych. Również w modelach benzynowych powszechnie stosuje się teraz specjalne filtry cząstek stałych.
BMW produkuje tylko pojazdy spełniające normę Euro 6d już od 01.10.2020 r., czyli na 3 miesiące przed prawnie wiążącą datą 01.01.2021 r. Norma emisji spalin Euro 6d w przeciwieństwie do normy Euro 6c określa teraz również wartości graniczne dla liczby cząstek stałych i tlenków azotu podczas przejazdów RDE.
Homologacja zgodnie z Euro 6d gwarantuje, że Twój samochód spełnia obecnie najbardziej rygorystyczne unijne limity emisji.

Rozwiń

SILNIKI Z TECHNOLOGIĄ BMW TWIN POWER TURBO.

Mocne i wydajne: silniki benzynowe i wysokoprężne BMW.

Innowacyjne silniki benzynowe i wysokoprężne z technologią BMW TwinPower Turbo stanowią główny element każdego BMW. Łączą one najnowsze układy wtryskowe, w pełni adaptacyjny rozrząd oraz innowacyjną technologię turobodoładowania.

Rozwiń
BMW EfficientDynamics: silniki benzynowe BMW TwinPower Turbo

Silniki benzynowe BMW TwinPower Turbo.

Innowacyjny 3-cylindrowy silnik benzynowy o nieprzeciętnej kulturze pracy, 4-cylindrowy silnik benzynowy oraz wielokrotnie nagradzany tytułem „Engine of the Year Award” 6-cylindrowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo wyznaczają nowe standardy. Najnowsza generacja silników BMW EfficientDynamics jest jeszcze oszczędniejsza, mocniejsza i ma jeszcze niższą emisję spalin niż poprzednie wersje.
Aby zapewnić jeszcze lepszą wydajność i dynamikę, ten innowacyjny pakiet stanowiący kamień milowy w strategii BMW EfficientDynamics łączy najnowsze technologie wtrysku i adaptacyjny rozrząd Valvetronic z Double VANOS z innowacyjnym układem turbodoładowania. Rezultatem tego jest niezwykle wydajny napęd, który efektownie podkreśla niepodważalne kompetencje BMW w zakresie budowy silników.

Rozwiń
BMW EfficientDynamics: silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo

Silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo.

Silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo odzwierciedlają konsekwentnie realizowaną ideę BMW EfficientDynamics: uzyskanie doskonałych parametrów wydajności i kultury pracy w połączaniu z niskim zużyciem paliwa. Bez wątpienia wybijają się ponad przeciętność pod względem wydajności i dynamiki. 3-cylindrowe silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo jako idealne jednostki bazowe, innowacyjne 4-cylindrowe silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo oraz wyjątkowo mocne 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne BMW TwinPower Turbo wyróżniają się przy tym wyjątkowo niską emisją spalin i niskim tarciem. Maksymalna radość z jazdy jest więc gwarantowana. Lekkie aluminiowe jednostki wysokoprężne z grupy silników BMW EfficientDynamics wyposażone są w turbodoładowanie ze zmienną geometrią turbiny. Mają również wtrysk bezpośredni CommonRail najnowszej generacji.

Rozwiń
BMW EfficientDynamics: szczegółowy widok silnika wysokoprężnego BMW

SILNIKI DIESLA BMW: NOWOCZESNE I WYDAJNE

Silnik wysokoprężny jest nie tylko ważnym motorem napędzającym gospodarkę, lecz ponadto wysoce zaawansowanym i efektywnym napędem. Dzięki innowacyjnej technologii wtrysku AdBlue® emisja azotu w nowoczesnych pojazdach BMW z silnikami Diesla jest bliska zeru. W celu dalszej redukcji emisji zanieczyszczeń stosowane są dodatkowe procesy oczyszczania spalin. Silnik wysokoprężny to napęd o najlepszych osiągach dla kierowców pokonujących często długie odcinki. W BMW Group każda odmiana napędu podlega rozwojowi i udoskonaleniom.

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE NA TEMAT SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH.

Efektywność kosztowa albo osiągi: istnieje wiele powodów przemawiających za nowoczesnymi silnikami Diesla. Często jednak dostęp do faktów i podstawowych informacji jest utrudniony. Zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat silników wysokoprężnych i emisji zanieczyszczeń.

Rozwiń
  • Silnik wysokoprężny a środowisko
  • Cząstki stałe i filtr cząstek stałych
  • Czym właściwie jest CO₂?
  • Co oznacza NOx?
  • Norma emisji spalin Euro
  • Strefy ekologiczne
  • Plakietka środowiskowa
BMW EfficientDynamics: wydajna jazda

WYDAJNA JAZDA Z BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EfficientDynamics: innowacyjne technologie BMW EfficientDynamics

INNOWACYJNE TECHNOLOGIE BMW EFFICIENT DYNAMICS.

FAQ – METODA POMIARU ZUŻYCIA I EMISJI.

Twoje pytania. Nasze odpowiedzi.

  • Co to jest WLTP?
  • Co to jest cykl jezdny WLTP?
  • Co WLTP oznacza dla mnie?
  • Co to jest RDE?
  • Czym jest Euro 6?
  • Co oznacza Selective Catalytic Reduction (SCR)?
  • Czym jest BluePerformance?
  • Co to jest filtr cząstek stałych?
  • Co WLTP oznacza dla samochodów elektrycznych i hybrydowych?