BMW i

BMW i to innowacyjna koncepcja ekologicznej i nowatorskiej mobilności. Łącząc wizjonerskie samochody elektryczne, usługi mobilne oraz inspirującą stylistykę, na nowo definiuje pojęcie premium zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Ucieleśnieniem tej koncepcji jest w pełni elektryczne, konsekwentnie ekologiczne i bezemisyjne BMW i3 oraz BMW i3s, a także BMW i8 Coupé oraz BMW i8 – nowatorskie sportowe samochody.

 

Elektryczne i elektryzujące: każdy detal, każda cecha, po prostu wszystko w BMW i3 z napędem eDrive przystosowane jest do dynamicznego trybu życia w dużym mieście. Silnik elektryczny napędzający BMW i3 całkowicie bez emisji spalin gwarantuje mobilność przede wszystkim tam, gdzie jest ona szczególnie ważna dla miejskiego auta: w centrach miast, w których już dziś istnieje wiele ograniczeń i zakazów wjazdu dla określonych samochodów. Ale pominąwszy aspekt ekologiczny, BMW i3 fascynuje przede wszystkim fenomenalnym przyspieszeniem – czy to przy ruszaniu z miejsca, czy podczas jazdy – i to przy zasięgu wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego sięgającym 260 km, który wystarcza do poruszania się w większym okręgu podmiejskim. I umożliwia komfortowe poruszanie się poza miastem bez obaw o zasięg.

Samochód sportowy przyszłości: bardziej wydajny – dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji z karbonu i aerodynamicznej stylistyce. Bardziej ekologiczny – z wnętrzem wykończonym materiałami nadającymi się do recyklingu. Bez utraty dynamiki i sportowego wyglądu. Bezkompromisowy i będący jednocześnie idealnym połączeniem odpowiedzialności z radością jazdy. BMW i8 oferowane jako Roadster i Coupé to hybryda plug-in łącząca w sobie zalety innowacyjnych technologii silników elektrycznych i spalinowych. Rezultatem tego połączenia są wyjątkowe właściwości jezdne – przy niezwykle niskich parametrach zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.

Rozwiń
Modele BMW i samochody elektryczne BMW półprofil na piasku widok z góry

HISTORIA SERII BMW i W SKRÓCIE.

Poznaj historię samochodów elektrycznych BMW i odkryj różne modele BMW i. Tutaj realizowane są nowe koncepcje napędów i nowe technologie, a przyszłość już dziś staje się rzeczywistością.

Rozwiń

HISTORIA SERII BMW i W SKRÓCIE.

BMW i4.

Pierwsze całkowicie elektryczne BMW serii 4 Gran Coupé wyznacza nowe standardy. Stanowi połączenie wyjątkowych osiągów z wyrafinowanym komfortem i jazdą bez lokalnej emisji spalin.

Rozwiń
Modele BMW i BMW i4 G26 pierwszej generacji przedni półprofil podczas jazdy

Imponujące i doskonałe: tak prezentuje się BMW i4 w wersji całkowicie elektrycznej. Dynamiczne, skośnie ustawione reflektory nadają czterodrzwiowemu modelowi wyrazisty charakter, podobnie jak masywne tylne nadkola i unosząca się ku tyłowi linia szyb bocznych.

Napęd elektryczny o mocy do 544 KM** (400 kW**) umożliwia niezrównaną dynamikę jazdy, ponieważ maksymalny moment obrotowy dostarcza w całym zakresie obrotów. BMW i4 daje pasażerom komfort niemal bezgłośnej jazdy, a precyzyjne działanie układu jezdnego i kierowniczego zapewnia zawsze maksymalne panowanie nad pojazdem. Decydującą rolę odgrywa przy tym rozkład masy oraz zestrojenie elementów układu napędowego i jezdnego. Zasięg do 591 km* (BMW i4 eDrive40, WLTP*) sprawia, że samochód elektryczny doskonale sprawdza się w codziennej i uniwersalnej eksploatacji.

Okres produkcji: od końca 2021 r.

Silniki**: silnik elektryczny (250–400 kW, 340–544 KM)

Zasięg: 493–591 kilometrów (WLTP*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

** Przewidywane, jeszcze niepotwierdzone oficjalnie wartości.

BMW i8.

BMW i8 zaprezentowane po raz pierwszy jako studium koncepcyjne BMW Vision Efficient Dynamics na targach IAA 2009 jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem sportowym z napędem hybrydowym typu plug-in. Łączy w sobie zrównoważony rozwój, unikalny, pewny siebie design i doskonałe właściwości jezdne.

Rozwiń
Modele BMW i BMW i8 I12 I15 pierwszej generacji półprofil na drodze

Zużycie paliwa jak w małym samochodzie, osiągi jak w samochodzie sportowym – to właśnie oferuje BMW i8 z napędem hybrydowym. Na napędzie elektrycznym na przednie koła Coupé porusza się z prędkością do 120 km/h, a tylną oś napędza trzycylindrowy silnik TwinPower Turbo. Moc systemowa wynosząca 362 KM (266 kW), a od 2018 roku 374 KM (275 kW) zapewnia dynamikę jazdy łączącą to, co najlepsze z obu światów. Ten pionierski samochód jest również pierwszym produkcyjnym pojazdem, który oferuje opcjonalnie oświetlenie laserowe. Od 2018 roku BMW i8 dostępne jest również w wersji roadster; łącznie wyprodukowano ponad 20 500 egzemplarzy.

Okres produkcji 2013 – 2020

Silniki: napęd hybrydowy obejmujący 3-cylindrowy silnik spalinowy 1,5 l (170 kW, 231 KM) + silnik elektryczny (131–143 KM, 96–105 kW), moc systemowa 362–374 KM, 266–275 kW

Długość / szerokość / wysokość: 4689 mm / 1942 mm / 1289–1291 mm

Zasięg (elektryczny): 37–55 km (NEDC*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

BMW iX3.

Pierwszy w pełni elektryczny SAV BMW łączy technologie przyszłości ze sprawdzoną teraźniejszą koncepcją pojazdu. Samochód oferuje zarówno inteligentne opcje ładowania, jak i najwyższą dynamikę jazdy oraz stylistykę o wyrazistych, mocnych konturach.

Rozwiń
Modele BMW i BMW iX3 G08 pierwszej generacji półprofil podczas jazdy

W roku 2021 w salonach pojawia się BMW X3 z napędem elektrycznym. Już na zewnątrz samochód elektryczny można natychmiast rozpoznać po charakterystycznych dla BMW i „nerkach”, ale również wewnątrz prezentuje on unikalną stylistykę, np. niebieski przycisk Start lub oferowane standardowo oświetlenie ambientowe z domyślnym kolorem niebieskim BMW i.

Technika pojazdu jest równie innowacyjna co nowoczesna: silnik o mocy 286 KM (210 kW) umożliwia typową dla BMW dynamikę jazdy. Brak pierwiastków ziem rzadkich w elementach napędu elektrycznego dodatkowo przyczynia się do zrównoważonego charakteru pojazdu. Poziom rekuperacji można regulować w czterech stopniach w zależności od wymagań komfortu i pozwala uzyskać zasięg 458 km (WLTP*). W podróży akumulator można naładować w stacji ładowania wysokiej mocy do 80 procent w ciągu około 34 minut.

Okres produkcji 2021 – teraz

Silniki: silnik elektryczny (210 kW, 286 KM)

Długość / szerokość / wysokość: 4734 mm / 1891 mm / 1668 mm

Zasięg: 458 km (WLTP*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

BMW iX.

Pierwszy w pełni elektryczny SAV BMW z napędem na wszystkie koła – BMW iX oferuje luksus i wyrafinowany minimalizm połączony z najnowszą technologią napędu. Maksymalny komfort w połączeniu z monolityczną konstrukcją i wyjątkowym poczuciem przestrzeni: pojazd nowej generacji.

Rozwiń
Modele BMW i BMW iX I20 pierwszej generacji przedni półprofil podczas jazdy

Purystyczny kształt BMW iX z nielicznymi, ale zdecydowanymi liniami przetłoczeń i płynnie zintegrowanymi detalami, odzwierciedla pionierskiego ducha. Do tego dochodzi kształt T z przodu z najbardziej płaskimi reflektorami w historii BMW oraz wyraziste, pionowe nerki. Wpuszczane klamki, bezramkowe drzwi i duże, prostokątne wycięcia nadkoli tworzą pewny siebie, nowoczesny wygląd.

BMW iX imponuje również pod względem technicznym – dzięki dwóm mocnym silnikom elektrycznym oraz elektrycznemu napędowi na wszystkie koła BMW xDrive łączy geny X z napędem elektrycznym. BMW iX xDrive40 dysponuje mocą całkowitą ponad 326 KM (240 kW) i oferuje zasięg 372–425 km (WLTP*). BMW iX xDrive50 o mocy ponad 523 KM (385 kW) przenosi wrażenia z jazdy na jeszcze wyższy poziom, a jego przewidywany zasięg wynosi nawet 630 km (WLTP*). Dzięki stacjom szybkiego ładowania (IONITY High Power Charging Station) do uzyskania pełnego zasięgu wystarcza niecałe 40 minut.

Nowy iDrive oraz rozbudowane systemy wspomagające kierowcę wspólnie z układem jezdnym i napędowym tworzą niezwykłe wrażenia z jazdy, które wskazują drogę ku przyszłości – to SAV premium oferujący postęp techniczny, precyzję i luksus.

Okres produkcji: od końca 2021 r.

Silniki: silnik elektryczny (326–523 KM, 240–385 kW) 

Zasięg: 372–630 kilometrów (WLTP*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

BMW i7.

Pierwsze w pełni elektryczne BMW i7 łączy w sobie osiągi napędu elektrycznego i oraz radość dla wielu zmysłów, zapewniając niezapomniane wrażenia z jazdy.

Rozwiń
Modele BMW i BMW i7 G70 pierwsza generacja

PIERWSZA GENERACJA (G70).

Od 2022 roku BMW serii 7 (G70) jest nową twarzą klasy luksusowej. Łączy ono w sobie czystą elegancję z wyjątkowymi właściwościami jezdnymi i multisensoryczną rozrywką. 

Na zewnątrz uwagę przyciąga charakterystyczny przód i monolityczny kształt. Podświetlany kontur atrapy chłodnicy i dwuczęściowe, wąskie reflektory diodowe już na pierwszy rzut oka dodają mu elegancji. Na życzenie dostępne są również w szczególnie wyrafinowanej wersji jako kryształowe reflektory BMW Iconic Glow z podświetlanymi elementami z kryształów Swarovskiego. W połączeniu z imponującym oświetleniem scenariusza powitalnego „Great Entrance Moments” tworzy to obraz wybitnej i ekskluzywnej osobowości.

We wnętrzu luksusową atmosferę zapewniają wysokiej jakości materiały, takie jak skóra Merino, kaszmir i kryształy Swarovskiego. W połączeniu z nowoczesną technologią, ergonomicznie zorientowaną na kierowcę, powstaje imponujące połączenie elegancji, komfortu i innowacji: na przykład wielofunkcyjny panel interakcji BMW urzeka swoim krystalicznym wyglądem i łączy w sobie wizualne i dotykowe elementy obsługi. Wraz z zakrzywionym wyświetlaczem BMW o przekątnej 14,9 cala i wysokiej rozdzielczości tworzy to wyjątkowy, multimedialny kokpit.

W nowym BMW i7 wrażenia z jazdy nie są jednak zarezerwowane tylko dla kierowcy – również pasażerowie mogą cieszyć się pełnym komfortem. Opcjonalny ekran kinowy BMW o przekątnej 31,3″ tworzy atmosferę kina w dużym formacie. W połączeniu z krystalicznie czystym dźwiękiem i brzmieniem 4D zapewnianym przez opcjonalny system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins zapewnia to w tylnej części kabiny wrażenia, dzięki którym również Twoje oczy i uszy wyruszają w podróż. 

Ta luksusowa limuzyna będzie dostępna po raz pierwszy w 2022 r. jako pionierskie elektryczne BMW i7. Dzięki mocy 400 kW (544 KM) i zasięgowi wynoszącemu ponad 600 km pozwala ono cieszyć się maksymalnie dynamiczną i elastyczną, ekologiczną mobilnością bez lokalnej emisji spalin. Specjalnie skomponowane przez Hansa Zimmera brzmienie BMW IconicSounds Electric uzupełnia każdy trybo jazdy specjalnym pejzażem dźwiękowym, dzięki czemu wrażenia z jazdy są jeszcze bardziej wciągające i imponujące.

Okres produkcji: od 2022 r.
Silniki: 2 silniki elektryczne (544 KM, 400 kW) 
Zasięg: do 625 kilometrów (WLTP*)                             

 

Modele BMW i pojazdy BMW podczas postoju przed dealerem BMW

SAMOCHODY UŻYWANE BMW.

Modele BMW i BMW i4 przedni półprofil podczas jazdy na drodze

BMW i4.

BMW i Series BMW i4 M50 trzy-czwarte przedniego widoku jadący na ulicy

BMW i4 M50

Modele BMW i BMW iX3 półprofil z modelem

BMW iX3.

Modele BMW i BMW iX widok z przodu podczas postoju na stacji ładowania

BMW iX.

Modele BMW i BMW i7 G70 pierwsza generacja

BMW i7.

Modele BMW i BMW i3 półprofil podczas postoju

BMW i3.

Zużycie energii i zasięg.

  • BMW i4(1):
    Zużycie energii w kWh/100 km: 24–16
    Zasięg elektryczny w km: 591–493

    BMW iX3:
    Zużycie energii w kWh/100 km: 19,0–18,6
    Zasięg elektryczny w km: 458–450

    BMW iX:
    Zużycie energii w kWh/100 km: 23,0–19,4
    Zasięg elektryczny w km: 630–327

    BMW i7 xDrive60(1)
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany, WLTP): 19,6–18,4
    Zasięg elektryczny w km (WLTP): 590–625

    Wartości dla pojazdów oznaczonych (1) są tymczasowe.


    Oficjalne wartości zużycia energii i zasięgu elektrycznego zostały ustalone zgodnie z obowiązującą procedurą pomiarową i odpowiadają rozporządzeniu (WE) 715/2007 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Dane wg WLTP, dowolne wyposażenie dodatkowe.  W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej NEDC i WLTP znaleźć można na stronie: http://www.bmw.de/wltp.

    *Kwota 27 000 PLN jest maksymalną dopłatą dla osób fizycznych posiadających Kartę Dużej Rodziny. Informacje dotyczące programu „Mój elektryk” dostępne na stronie: https://pspa.com.pl/2021/informacja/pspa-o-nowym-programie-doplat-nfosigw zostały przygotowane przez podmiot trzeci, mają charakter poglądowy i nie stanowią prawnie wiążącej oferty BMW. BMW nie ponosi odpowiedzialności za ich prawidłowość ani kompletność. Wskazówki dotyczące funkcjonowania programu „Mój elektryk” można uzyskać również na właściwych stronach rządowych, w tym na stronie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz u dealerów.