BMW i

BMW i to innowacyjna koncepcja ekologicznej i nowatorskiej mobilności. Łącząc wizjonerskie samochody elektryczne, usługi mobilne oraz inspirującą stylistykę, na nowo definiuje pojęcie premium zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Ucieleśnieniem tej koncepcji jest w pełni elektryczne, konsekwentnie ekologiczne i bezemisyjne BMW i3 oraz BMW i3s, a także BMW i8 Coupé oraz BMW i8 – nowatorskie sportowe samochody.

 

Elektryczne i elektryzujące: każdy detal, każda cecha, po prostu wszystko w BMW i3 z napędem eDrive przystosowane jest do dynamicznego trybu życia w dużym mieście. Silnik elektryczny napędzający BMW i3 całkowicie bez emisji spalin gwarantuje mobilność przede wszystkim tam, gdzie jest ona szczególnie ważna dla miejskiego auta: w centrach miast, w których już dziś istnieje wiele ograniczeń i zakazów wjazdu dla określonych samochodów. Ale pominąwszy aspekt ekologiczny, BMW i3 fascynuje przede wszystkim fenomenalnym przyspieszeniem – czy to przy ruszaniu z miejsca, czy podczas jazdy – i to przy zasięgu wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego sięgającym 260 km, który wystarcza do poruszania się w większym okręgu podmiejskim. I umożliwia komfortowe poruszanie się poza miastem bez obaw o zasięg.

Samochód sportowy przyszłości: bardziej wydajny – dzięki inteligentnej lekkiej konstrukcji z karbonu i aerodynamicznej stylistyce. Bardziej ekologiczny – z wnętrzem wykończonym materiałami nadającymi się do recyklingu. Bez utraty dynamiki i sportowego wyglądu. Bezkompromisowy i będący jednocześnie idealnym połączeniem odpowiedzialności z radością jazdy. BMW i8 oferowane jako Roadster i Coupé to hybryda plug-in łącząca w sobie zalety innowacyjnych technologii silników elektrycznych i spalinowych. Rezultatem tego połączenia są wyjątkowe właściwości jezdne – przy niezwykle niskich parametrach zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.

Rozwiń
Modele BMW i samochody elektryczne BMW półprofil na piasku widok z góry

HISTORIA SERII BMW i W SKRÓCIE.

Poznaj historię samochodów elektrycznych BMW i odkryj różne modele BMW i. Tutaj realizowane są nowe koncepcje napędów i nowe technologie, a przyszłość już dziś staje się rzeczywistością.

Rozwiń

HISTORIA SERII BMW i W SKRÓCIE.

BMW i3.

Samochód elektryczny o wyjątkowej dynamice jazdy i najnowocześniejszych technologiach: BMW i3 to pojazd dla osób o indywidualnych wymaganiach, a także wyraz stylu życia wyznaczającego trendy. Łączy w sobie zrównoważony rozwój z emocjami, inteligentny recykling ze sportową jazdą. To właśnie jest radość z jazdy!

Rozwiń
Modele BMW i BMW i3 I01 pierwszej generacji przedni półprofil w uliczce

Kiedy w roku 2013 BMW i3 pojawia się u dealerów, jest nie tylko pierwszym seryjnie produkowanym BMW z silnikiem elektrycznym, ale także pierwszym seryjnie produkowanym pojazdem z kabiną wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Jego masa własna mimo akumulatora mieści się w zakresie zwykłego kompaktowego samochodu. Ponadto wiele materiałów zastosowanych w BMW i3 jest wykonanych z surowców odnawialnych.

Silnik elektryczny wytwarza moc 170 KM (125 kW) oraz dostępny natychmiast w pełnym wymiarze moment obrotowy. Z kolei dostępne od 2017 r. BMW i3s o mocy 184 KM (135 kW) jest o 10 km/h szybsze. Od 2016 roku akumulator ma pojemność 94 Ah. Opcjonalny Range Extender, czyli silnik benzynowy ładujący akumulator, znika z oferty w roku 2018 wraz z wprowadzeniem BMW i3 z akumulatorem o pojemności 120 Ah. Jego zasięg wynosi do 307 km (WLTP*), a na stacji szybkiego ładowania akumulator można naładować do 80% w ciągu 42 minut. Do tej pory wyprodukowano ponad 200 tysięcy pojazdów.

Okres produkcji 2013 – teraz

Silniki: silnik elektryczny (125–134 kW, 170–184 KM), do 2018 roku opcjonalnie dostępny z Range Extenderem (silnik benzynowy 0,65 l, 28 kW, 38 KM)

Długość / szerokość / wysokość: 3999–4011 mm / 1775 mm / 1578 mm

Zasięg (elektryczny): 307 km (WLTP*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

BMW i4.

Pierwsze całkowicie elektryczne BMW serii 4 Gran Coupé wyznacza nowe standardy. Stanowi połączenie wyjątkowych osiągów z wyrafinowanym komfortem i jazdą bez lokalnej emisji spalin.

Rozwiń
Modele BMW i BMW i4 G26 pierwszej generacji przedni półprofil podczas jazdy

Imponujące i doskonałe: tak prezentuje się BMW i4 w wersji całkowicie elektrycznej. Dynamiczne, skośnie ustawione reflektory nadają czterodrzwiowemu modelowi wyrazisty charakter, podobnie jak masywne tylne nadkola i unosząca się ku tyłowi linia szyb bocznych.

Napęd elektryczny o mocy do 544 KM** (400 kW**) umożliwia niezrównaną dynamikę jazdy, ponieważ maksymalny moment obrotowy dostarcza w całym zakresie obrotów. BMW i4 daje pasażerom komfort niemal bezgłośnej jazdy, a precyzyjne działanie układu jezdnego i kierowniczego zapewnia zawsze maksymalne panowanie nad pojazdem. Decydującą rolę odgrywa przy tym rozkład masy oraz zestrojenie elementów układu napędowego i jezdnego. Zasięg do 591 km* (BMW i4 eDrive40, WLTP*) sprawia, że samochód elektryczny doskonale sprawdza się w codziennej i uniwersalnej eksploatacji.

Okres produkcji: od końca 2021 r.

Silniki**: silnik elektryczny (250–400 kW, 340–544 KM)

Zasięg: 493–591 kilometrów (WLTP*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

** Przewidywane, jeszcze niepotwierdzone oficjalnie wartości.

BMW i8.

BMW i8 zaprezentowane po raz pierwszy jako studium koncepcyjne BMW Vision Efficient Dynamics na targach IAA 2009 jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem sportowym z napędem hybrydowym typu plug-in. Łączy w sobie zrównoważony rozwój, unikalny, pewny siebie design i doskonałe właściwości jezdne.

Rozwiń
Modele BMW i BMW i8 I12 I15 pierwszej generacji półprofil na drodze

Zużycie paliwa jak w małym samochodzie, osiągi jak w samochodzie sportowym – to właśnie oferuje BMW i8 z napędem hybrydowym. Na napędzie elektrycznym na przednie koła Coupé porusza się z prędkością do 120 km/h, a tylną oś napędza trzycylindrowy silnik TwinPower Turbo. Moc systemowa wynosząca 362 KM (266 kW), a od 2018 roku 374 KM (275 kW) zapewnia dynamikę jazdy łączącą to, co najlepsze z obu światów. Ten pionierski samochód jest również pierwszym produkcyjnym pojazdem, który oferuje opcjonalnie oświetlenie laserowe. Od 2018 roku BMW i8 dostępne jest również w wersji roadster; łącznie wyprodukowano ponad 20 500 egzemplarzy.

Okres produkcji 2013 – 2020

Silniki: napęd hybrydowy obejmujący 3-cylindrowy silnik spalinowy 1,5 l (170 kW, 231 KM) + silnik elektryczny (131–143 KM, 96–105 kW), moc systemowa 362–374 KM, 266–275 kW

Długość / szerokość / wysokość: 4689 mm / 1942 mm / 1289–1291 mm

Zasięg (elektryczny): 37–55 km (NEDC*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

BMW iX3.

Pierwszy w pełni elektryczny SAV BMW łączy technologie przyszłości ze sprawdzoną teraźniejszą koncepcją pojazdu. Samochód oferuje zarówno inteligentne opcje ładowania, jak i najwyższą dynamikę jazdy oraz stylistykę o wyrazistych, mocnych konturach.

Rozwiń
Modele BMW i BMW iX3 G08 pierwszej generacji półprofil podczas jazdy

W roku 2021 w salonach pojawia się BMW X3 z napędem elektrycznym. Już na zewnątrz samochód elektryczny można natychmiast rozpoznać po charakterystycznych dla BMW i „nerkach”, ale również wewnątrz prezentuje on unikalną stylistykę, np. niebieski przycisk Start lub oferowane standardowo oświetlenie ambientowe z domyślnym kolorem niebieskim BMW i.

Technika pojazdu jest równie innowacyjna co nowoczesna: silnik o mocy 286 KM (210 kW) umożliwia typową dla BMW dynamikę jazdy. Brak pierwiastków ziem rzadkich w elementach napędu elektrycznego dodatkowo przyczynia się do zrównoważonego charakteru pojazdu. Poziom rekuperacji można regulować w czterech stopniach w zależności od wymagań komfortu i pozwala uzyskać zasięg 458 km (WLTP*). W podróży akumulator można naładować w stacji ładowania wysokiej mocy do 80 procent w ciągu około 34 minut.

Okres produkcji 2021 – teraz

Silniki: silnik elektryczny (210 kW, 286 KM)

Długość / szerokość / wysokość: 4734 mm / 1891 mm / 1668 mm

Zasięg: 458 km (WLTP*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

BMW iX.

Pierwszy w pełni elektryczny SAV BMW z napędem na wszystkie koła – BMW iX oferuje luksus i wyrafinowany minimalizm połączony z najnowszą technologią napędu. Maksymalny komfort w połączeniu z monolityczną konstrukcją i wyjątkowym poczuciem przestrzeni: pojazd nowej generacji.

Rozwiń
Modele BMW i BMW iX I20 pierwszej generacji przedni półprofil podczas jazdy

Purystyczny kształt BMW iX z nielicznymi, ale zdecydowanymi liniami przetłoczeń i płynnie zintegrowanymi detalami, odzwierciedla pionierskiego ducha. Do tego dochodzi kształt T z przodu z najbardziej płaskimi reflektorami w historii BMW oraz wyraziste, pionowe nerki. Wpuszczane klamki, bezramkowe drzwi i duże, prostokątne wycięcia nadkoli tworzą pewny siebie, nowoczesny wygląd.

BMW iX imponuje również pod względem technicznym – dzięki dwóm mocnym silnikom elektrycznym oraz elektrycznemu napędowi na wszystkie koła BMW xDrive łączy geny X z napędem elektrycznym. BMW iX xDrive40 dysponuje mocą całkowitą ponad 326 KM (240 kW) i oferuje zasięg 372–425 km (WLTP*). BMW iX xDrive50 o mocy ponad 523 KM (385 kW) przenosi wrażenia z jazdy na jeszcze wyższy poziom, a jego przewidywany zasięg wynosi nawet 630 km (WLTP*). Dzięki stacjom szybkiego ładowania (IONITY High Power Charging Station) do uzyskania pełnego zasięgu wystarcza niecałe 40 minut.

Nowy iDrive oraz rozbudowane systemy wspomagające kierowcę wspólnie z układem jezdnym i napędowym tworzą niezwykłe wrażenia z jazdy, które wskazują drogę ku przyszłości – to SAV premium oferujący postęp techniczny, precyzję i luksus.

Okres produkcji: od końca 2021 r.

Silniki: silnik elektryczny (326–523 KM, 240–385 kW) 

Zasięg: 372–630 kilometrów (WLTP*)

* Nieobowiązkowa informacja dodatkowa. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie: www.bmw.com/wltp.

Modele BMW i pojazdy BMW podczas postoju przed dealerem BMW

SAMOCHODY UŻYWANE BMW.

Modele BMW i BMW i3 półprofil podczas postoju

BMW i3.

Modele BMW i BMW i4 przedni półprofil podczas jazdy na drodze

BMW i4.

BMW i Series BMW i4 M50 trzy-czwarte przedniego widoku jadący na ulicy

BMW i4 M50

Modele BMW i BMW iX3 półprofil z modelem

BMW iX3.

Modele BMW i BMW iX widok z przodu podczas postoju na stacji ładowania

BMW iX.

Zużycie energii i zasięg.

  • BMW i3:
    Zużycie energii w kWh/100 km: 16,6–15,3
    Zasięg elektryczny w km: 307–278

    BMW i4(1):
    Zużycie energii w kWh/100 km: 24–16
    Zasięg elektryczny w km: 591–493

    BMW iX3:
    Zużycie energii w kWh/100 km: 19,0–18,6
    Zasięg elektryczny w km: 458–450

    BMW iX:
    Zużycie energii w kWh/100 km: 23,0–19,4
    Zasięg elektryczny w km: 630–327

    Wartości dla pojazdów oznaczonych (1) są tymczasowe.

    Oficjalne wartości zużycia energii i zasięgu elektrycznego zostały ustalone zgodnie z obowiązującą procedurą pomiarową i odpowiadają rozporządzeniu (WE) 715/2007 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Dane wg WLTP, dowolne wyposażenie dodatkowe.  W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej NEDC i WLTP znaleźć można na stronie: http://www.bmw.de/wltp.