BMW iX3: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,0–17,6; zasięg elektryczny WLTP w km[2]: 461–471
Zalety ekonomiczne pojazdów elektrycznych.
Pojazdy elektryczne to już nie tylko inwestycja w przyszłość, ale realna alternatywa dostępna tu i teraz. Oferują szereg zalet, które z każdą kolejną generacją zasługują na coraz większą uwagę. Choć cena zakupu pojazdu elektrycznego jest wyższa w porównaniu do auta z silnikiem spalinowym o podobnych parametrach, to łączne koszty eksploatacji w dłuższym okresie są znacznie niższe.
Leasing, finansowanie, usługi i ubezpieczenie.
Twój nowy pojazd elektryczny jest na wyciągnięcie ręki. Skorzystaj z oferty leasingu i finansowania na miarę potrzeb, rozszerzając ją o atrakcyjne usługi i ubezpieczenia w pakiecie.
All in. Simply smart. BMW Financial Services
Zalety pojazdów elektrycznych w codziennym życiu.
Samochody elektryczne BMW zapewniają większą swobodę poruszania się, szczególnie w miastach. Często mają prawo do korzystania z buspasów, jeśli są użytkowane do celów prywatnych. Ponadto, za parkowanie w niektórych przypadkach płaci się mniej lub w ogóle nie ponosi się opłat.
Akumulatory o imponującej żywotności.
Akumulator samochodu elektrycznego został zaprojektowany z największą starannością. Pozytywny wpływ na trwałość akumulatora samochodu elektrycznego mają zwyczaje kierowcy związane z użytkowaniem. Chodzi na przykład o utrzymywanie poziomu naładowania w zalecanym zakresie 10–80%. Inteligentne zarządzanie energią cieplną doprowadza go do optymalnej temperatury roboczej i zapobiega przegrzaniom.
Swobodny dostęp do stref czystego powietrza.
Do stref czystego transportu mogą wjeżdżać tylko samochody, które spełniają określone normy emisji spalin. Pojazdy elektryczne BMW mają swobodny wjazd do tych stref, o ile spełniają obowiązujące wymagania. Co więcej, dla takich pojazdów mogą być przewidziane dodatkowe udogodnienia.
Pojazdy elektryczne, a środowisko.
Rekuperacja w pojeździe elektrycznym.
Rekuperacja to proces odzysku energii podczas hamowania. W tym mechanizmie energia kinetyczna tracona w trakcie hamowania jest przekształcana na energię elektryczną. W zależności od stylu jazdy i profilu trasy, rekuperacja może wydłużyć zasięg pojazdu elektrycznego. Dodatkowo, rekuperacja przyczynia się do zmniejszenia ścierania się klocków hamulcowych.
i5 M60 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 457–516
Współczynnik sprawności jest wyższy.
Wysoka sprawność elektrycznego układu napędowego, w raz z akumulatorem litowym pozwala obecnej generacji BMW na osiągnięcie całkowitej sprawności na poziomie 75%. Jeśli wziąć pod uwagę cykl jazdy zdefiniowany w przepisach UE (WLTP) oraz straty podczas ładowania i rozładowywania akumulatora, oznacza to, że 3/4 energii za która zapłaciłeś podczas ładowania wykorzystywane jest na ruch samochodu.
Jest to wynik ponad 2 krotnie lepszy niż spalinowy, gdzie większość energii podczas jazdy jest marnowane na wytworzenie ciepła. Współczynnik sprawności silnika spalinowego wynosi w porównywalnych warunkach około 33%.
Różnorodność modeli pojazdów elektrycznych BMW.
i4 eDrive40 Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 21,9–17,8; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 416–515
i5 eDrive40 Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,8–16; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 499–579
i5 M60 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 457–516
i5 eDrive40 Touring: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 19,2–16,5; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 483–560
i5 M60 xDrive Touring: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,8–18,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 445–506
i7 xDrive60 Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 571–624
i7 M70 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 430–474
iX2 xDrive30: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 417–449
BMW iX xDrive40: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 21,4 - 19,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 403 - 435
iX M60: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 24,7–21,9; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 500–565
Pytania i odpowiedzi dotyczące zalet pojazdów elektrycznych.
Wszystko o elektromobilności.
Zużycie i emisja CO₂.
i4 eDrive40 Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 21,9–17,8; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 416–515
i5 eDrive40 Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 18,8–16; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 499–579
i5 M60 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 457–516
i5 eDrive40 Touring: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 19,2–16,5; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 483–560
i5 M60 xDrive Touring: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,8–18,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 445–506
i7 xDrive60 Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 20,4–18,5; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 571–624
i7 M70 xDrive Limuzyna: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 430–474
iX2 xDrive30: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 417–449
BMW iX xDrive40: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 21,4 - 19,4; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 403 - 435
iX M60: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km[1]: 24,7–21,9; zasięg elektryczny, WLTP w km[2]: 500–565
[1] Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO₂, zużycia energii i zasięgu w trybie elektrycznym zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wszelkie wyposażenie dodatkowe (w tym przypadku z rynku niemieckiego). W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Ponadto zgodnie z rozporządzeniem UE 2022/195 od 01.01.2023 r. w certyfikatach zgodności WE wartości NEDC nie będą już obowiązywać. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.com/wltp
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz oficjalnych specyficznych emisji CO₂ nowych samochodów osobowych podano w „Przewodniku po zużyciu paliwa, emisjach CO₂ i zużyciu energii elektrycznej nowych samochodów osobowych”, dostępnym bezpłatnie we wszystkich salonach sprzedaży, w spółce Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth Hirth Str. 1, 73760 Ostfildern Scharnhausen, oraz na stronie https://www.dat.de/co2/.
[2] Zasięg zależy od różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania, klimatyzacji i zastanej temperatury.
[3] Wydajność ładowania zależy od poziomu naładowania, temperatury otoczenia, indywidualnego stylu jazdy i wykorzystania odbiorników energii.+ Podane zasięgi są oparte na najlepszym scenariuszu WLTP. Czasy ładowania odnoszą się do temperatury otoczenia 23°C po wcześniejszej jeździe i mogą się różnić w zależności od sposobu użytkowania.
[4] Wydłużenie zasięgu w km w wyniku ładowania o dużej mocy przez 10 minut obliczone zostało w cyklu WLTP zgodnie z DIN70080. Zależy ono od wyposażenia samochodu, indywidualnego profilu jazdy, temperatury otoczenia, stanu naładowania i wykorzystania odbiorników dodatkowych.