ŚLAD WĘGLOWY BMW

GOSPODARKA O OBIEGU ZAMKNIĘTYM.

RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE.

Przestrzegamy zasad gospodarki o obiegu zamkniętym, aby chronić zasoby naturalne i utrzymać materiały w obiegu przez długi czas i w wysokiej jakości. Na przykład w nowych komponentach wykorzystujemy materiały wtórne. Ponadto już teraz w procesie projektowania i opracowywania produktów zwiększamy możliwości recyklingu komponentów .

Nowe BMW serii 5 Limuzyna ma w momencie rozpoczęcia produkcji w 2023 roku wskaźnik użycia surowców wtórnych na poziomie około 23%. Wartość ta została obliczona zarówno na podstawie informacji konkretnych dostawców, jak i średnich branżowych i obejmuje resztki poprodukcyjne.

MATERIAŁY WTÓRNE STOSOWANE SĄ W RÓŻNYCH OBSZARACH BMW SERII 5:

  • Elementy aluminiowe, takie jak zwrotnice, belki podłużne i skrzynia korbowa: do 50%
  • Tworzywo sztuczne w wykładzinie podłogowej: ok. 50% poliamidu z recyklingu (Econyl m.in. z sieci rybackich)
  • Tworzywo sztuczne w wykładzinie bagażnika: ok. 80%

Zastosowanie materiałów wtórnych może – w zależności od materiału – czasami w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego. Na przykład wybrane komponenty z aluminium wtórnego pozwalają zaoszczędzić co najmniej 20% CO2 w procesie produkcji.

ZDOLNOŚĆ RECYKLINGOWA BMW SERII 5.

Zgodnie z wymogami prawnymi nowe BMW serii 5 nadaje się w 85% do recyklingu materiałowego i do 95% do recyklingu całkowitego. Ponadto zgodnie z obowiązującymi przepisami oferujemy obecnie odbiór i utylizację używanych pojazdów w ponad 2800 punktach odbioru w 30 krajach.

ŚLAD WĘGLOWY BMW SERII 5 LIMUZYNA.

Więcej szczegółów i analizę cyklu życia BMW 520i można znaleźć tutaj: