PRZYSPIESZA PULS CZASU.

BMW i

Wizje BMW i.

PRZYSPIESZA PULS CZASU.

Wizje BMW i.

PRZYSPIESZA PULS CZASU.Wizje BMW i.

Aby znajdować nowe rozwiązania, trzeba czasem zerwać ze starymi przyzwyczajeniami i całkowicie zmienić sposób myślenia. Wizje BMW i są realizacją takiego podejścia. Dają pierwszy obraz wizjonerskich pomysłów i innowacyjnych technologii. I są krokiem w stronę przyszłości. Każda wizja BMW i nie tylko daje pogląd na nowe rozwiązania, ale jest też impulsem i źródłem inspiracji dla bezemisyjnej, ekologicznej mobilności jutra.

BMW i

BMW i VISION FUTURE INTERACTION.

Premiera BMW i Vision Future Interaction na targach Consumer Electronics Show 2016 w Las Vegas pokazała, jak może wyglądać w przyszłości skomunikowany kokpit samochodu. Interfejs użytkownika z monitorem wysokiej rozdzielczości, obsługa przez ekran dotykowy albo nawet sterowanie gestami AirTouch dają kierowcy zupełnie nową jakość obsługi. A wszystko to w fascynującym roadsterze ekstraklasy.

Łączność ze światem.

BMW i Vision Future Interaction

HISTORIA SUKCESU: BMW i.

2008: PROJECT i.

Wiosną 2008 r. w utrzymywanym w tajemnicy miejscu w Monachium spotkały się najtęższe umysły BMW, aby zastanowić się nad ambitnym celem: całkowitym zrewolucjonizowaniem mobilności w miastach. Monachijscy spece założyli think tank, nazwali go „project i” i wyznaczyli mu jedno zadanie: zapomnieć o tym, co było. Wymyślić to na nowo.

2009: BMW VISION EFFICIENT DYNAMICS.

Po raz pierwszy zaprezentowana została cała kompleksowa koncepcja oszczędności energii – do tej pory wbudowywano jedynie energooszczędne technologie w istniejące modele. Karoseria i napęd zostały zaprojektowane specjalnie pod kątem energooszczędności. Koncepcja ta stała się nośnikiem nowych technologii i wielu kolejnych rozwiązać BMW.

2010: DEBIUT BMW i.

Born Electric: BMW i to nowa marka firmy BMW, która zaskakuje swoją koncepcją mobilności umożliwiającą codzienną mobilność w oparciu o całkowicie elektryczny napęd. Bo BMW i to coś więcej niż samochód – innowacyjne usługi mobilnościowe dają nieograniczone możliwości.

2011: BMW i8 CONCEPT I BMW i3 CONCEPT.

To pierwszy etap ewolucji BMW Vision EfficientDynamics – BMW i8 Concept. Łączył imponującą moc sportowego samochodu i wysoką wydajność. Równolegle do tego zaprezentowano też BMW i3 Concept. Pierwszy samochód elektryczny z pełną łącznością sieciową przystosowany specjalnie do wymogów mobilności elektrycznej.

2012: BMW i8 CONCEPT SPYDER.

Mniej balastu, więcej swobody – BMW i8 Concept Spyder: ten fenomenalny lekki roadster z napędem hybrydowym nie ma dachu i wykonany jest konsekwentnie z karbonu, aluminium i litu. Jego konstrukcja ramowa mieści osie, napęd i akumulatory w sposób umożliwiający doskonały rozkład mas.

2012: BMW i3 CONCEPT COUPÉ.

Nowe zdefiniowanie mobilności w mieście oznacza myślenie wybiegające poza proekologiczną i błyskotliwą jazdę. W rezultacie powstało BMW i3 Concept Coupé, którego wizjonerska stylistyka pokazała, jak może wyglądać samochód przyszłości. Jego innowacyjny napęd eDrive nie tylko nie generuje żadnej emisji spalin, ale umożliwia też komfortową, niemal bezgłośną jazdę.

2013: DEBIUT RYNKOWY BMW i3.

Nowy pomysł na mobilność w mieście: BMW i3 jest rezultatem wizji daleko wykraczającej poza proekologiczną i zwinną jazdę. BMW i3 to samochód przyszłości: o wizjonerskiej stylistyce i z innowacyjnym napędem BMW eDrive. Nie tylko lokalnie bezemisyjne, ale też całkowicie skomunikowane z miastem.

2013: DEBIUT RYNKOWY BMW i8.

Samochód sportowy przyszłości – o parametrach zużycia paliwa i emisji spalin samochodu subkompaktowego. Zaletą hybrydowego układu plug-in jest idealna synchronizacja silnika elektrycznego i spalinowego widoczna w maksymalnej wydajności i dynamice na drodze. To nie jest już tylko wizja, lecz elektryzująca, inteligentna rzeczywistość. To pierwszy samochód sportowy, który wyprzedza nawet swój czas.

2016: BMW i VISION FUTURE INTERACTION.

Przyszłość można było zobaczyć już w roku 2016 w Las Vegas: na targach Consumer Electronic Show BMW i Vision Future Interaction pokazała, jak może wyglądać w skomunikowany kokpit samochodu. Jeden z najciekawszych elementów to AirTouch, zupełnie nowy system umożliwiający obsługę auta za pomocą gestów.

2016: BMW i3 (94 Ah).

Historii sukcesu BMW i toczy się dalej. Zasięg NEDC (nowy europejski cykl pomiarowy) do 300 km (200 km w codziennej eksploatacji), sprawia, że nowe BMW i3 (94 Ah) sprawdzi się również na dłuższych trasach, a oprócz tego przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s.

2017: BMW i3s (94 Ah).

Jeśli sportowa i bezemisyjna jazda oznaczają przyszłość, to BMW i3s jest już teraz autem przyszłości. Maksymalnie sportowe, maksymalnie elektryzujące: BMW i3s łączy wybitną dynamikę jazdy i nowoczesne technologie. Autem o imponującym przyspieszeniu od 0 do 60 km/h w 3,4 s, z charakterystycznym wrażeniem jazdy „na jednym pedale”, o nowoczesnej stylistyce i dynamice samochodu sportowego.

2017: BMW i8 Roadster.

Przyszłość nabiera kształtów – w formie pierwszego BMW i8 Roadster. To zachwycające, fascynujące auto jest nową interpretacją wolności. Najbardziej charakterystycznym elementem są imponujące, komfortowo otwierane podnoszone drzwi z lekkiego karbonu. Równie imponująco porusza się wskazówka obrotomierza: innowacyjny napęd hybrydowy typu plug-in oferuje 374 KM i 570 Nm. Wszystko to pozwala BMW i8 Roadster przyspieszać od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3 (94 Ah):
    Zużycie paliwa in l/100 km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100km (cykl mieszany): 13,6* / 13,1**

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3 (94 Ah) z Range Extenderem:
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 14,0* / 13,0**
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 11,9* / 11,5**
    Zużycie paliwa l/100 km (cykl mieszany): 0,6

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3s (94 Ah):
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100km (cykl mieszany): 14.31
    Zużycie paliwa in l/100 km (cykl mieszany): 0

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3s (94 Ah) z Range Extenderem:
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 14,01
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 12,51
    Zużycie paliwa in l/100 km (cykl mieszany): 0.71

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i8 z napędem hybrydowym plug-in BMW iPerformance(2)(3):
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 49
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 11,9
    Zużycie paliwa in l/100 km (cykl mieszany): 2,1

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i8 Roadster z napędem hybrydowym plug-in BMW iPerformance (2)(3):
    Zużycie paliwa in l/100 km (cykl mieszany): 2,1
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 14,5
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 46

    * Grupa obręczy 1: koła 19-calowe
    ** Grupa obręczy 2: koła 20-calowe, zimowe

    Wartości zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały określone zgodnie z Rozporządzeniem Europejskim (EC) 715/2007 w wersji obowiązującej w momencie zatwierdzenia modelu. Liczby odnoszą się do pojazdu z podstawową konfiguracją w Niemczech, a przedstawiony zakres uwzględnia opcjonalne wyposażenie i różne rozmiary kół i opon dostępnych w wybranym modelu.

    Wartości oznaczonych pojazdów (2) są wstępne.

    Wartości pojazdów oznaczonych (3) są już oparte na nowej regulacji WLTP i są przeliczone z powrotem na wartości równoważne NEDC w celu zapewnienia porównania między pojazdami. [W odniesieniu do tych pojazdów, podatki lub inne opłaty od pojazdu oparte (przynajmniej między innymi) na emisjach CO2, wartości CO2 mogą się różnić od podanych tutaj wartości.]

    Specyfikacje wydajności CO2 określa się zgodnie z dyrektywą 1999/94 /EC i rozporządzeniem europejskim w obowiązującej wersji. Przedstawione dla klasyfikacji wartości są oparte na zużyciu paliwa, wartościach emisji CO2 i zużyciu energii zgodnie z cyklem NEDC.

    Dodatkowe informacje na temat oficjalnego zużycia paliwa i emisji CO2 nowych samochodów osobowych można sprawdzić i wyciągnąć z "podręcznika zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii przez nowe samochody osobowe", dostępnego we wszystkich punktach sprzedaży i https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.