WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ. MNIEJSZA MASA.

BMW EfficientLightweight.

WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ. MNIEJSZA MASA.

BMW EfficientLightweight.

BMW EfficientLightweight jest sztandarowym przykładem na to, że wydajność i dynamika jazdy wcale nie muszą się wykluczać. Dzięki zastosowaniu wyjątkowo lekkich i sztywnych materiałów, np. karbonu w kabinie pasażerskiej, aluminium w podwoziu, stali o wysokiej wytrzymałości w karoserii czy ultranowoczesnych stopów magnezu w silniku, obniżono zużycie paliwa, jednocześnie zwiększając osiągi i dynamikę jazdy.

WIĘKSZA PRĘDKOŚĆ. MNIEJSZA MASA.BMW EfficientLightweight.

BMW EfficientLightweight jest sztandarowym przykładem na to, że wydajność i dynamika jazdy wcale nie muszą się wykluczać. Dzięki zastosowaniu wyjątkowo lekkich i sztywnych materiałów, np. karbonu w kabinie pasażerskiej, aluminium w podwoziu, stali o wysokiej wytrzymałości w karoserii czy ultranowoczesnych stopów magnezu w silniku, obniżono zużycie paliwa, jednocześnie zwiększając osiągi i dynamikę jazdy.

Read more
bmw efficient dynamics

WYSOKA SZTYWNOŚĆ I BEZPIECZEŃSTWO. KABINA PASAŻERSKA Z KARBONU.

Pierwsza produkowana seryjnie kabina pasażerska z karbonu sprawia, że BMW i jest rewolucją w motoryzacji. Tym samym BMW wyznacza nowy standard w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Dzięki swojej wytrzymałości kabina z jednej strony zapewnia maksymalną ochronę w razie wypadku, a z drugiej strony jest na tyle lekka, że rekompensuje masę akumulatora wysokonapięciowego. Efektem jest większe bezpieczeństwo, przestronność i komfort wnętrza przy redukcji masy – a dzięki temu jeszcze wyższa dynamika jazdy.

Zastosowanie nowoczesnego karbonu w wielkoseryjnej produkcji samochodu – jak w przypadku BMW i3 oraz BMW i8 – jest bezprecedensowe. Przez długi czas zastosowanie karbonu było niemal niemożliwe, ponieważ jego produkcja odbywała się ręcznie. Dzisiaj BMW Group produkuje włókna węglowe i płyty z włókien węglowych we własnym zakresie, co pozwala na zastosowanie ich w seryjnej produkcji samochodów.

MAŁA MASA. DUŻE PRZYSPIESZENIE.

MAŁA MASA. DUŻE PRZYSPIESZENIE.

Od tylnej osi po aluminiową maskę silnika, od obręczy kół M ze stopów lekkich po karbonowy dach. Odkryj różnorodności rozwiązań BMW EfficientLightweight na przykładzie BMW M4 Coupé.

BMW M4 Coupé: (1):
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 9,1 (8,3)
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 209 (194)

Read more

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂.

  • Wartości bez nawiasów dotyczą modelu podstawowego z wyposażeniem standardowym, wartości w nawiasach dotyczą modelu z opcjonalną skrzynią biegów (patrz wyposażenie dodatkowe).

    Podane wartości zużycia paliwa, emisji CO2i zużycia energii zostały ustalone zgodnie z obowiązującą procedurą pomiarową VO (UE) 2007/715 w jej aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą pojazdów z wyposażeniem podstawowym oferowanym w Niemczech, a zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół, opon oraz wyposażenia dodatkowego i mogą się zmienić w trakcie konfiguracji.

    (1) Wartości obowiązują do 15.04.2018 r. Więcej informacji na ten temat udzielają dealerzy BMW.

    Wartości dla pojazdów oznaczonych (3) zostały już ustalone zgodnie z nowym cyklem testowym WLTC i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. [W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.]

    Podane wartości emisji CO2 wynikają z dyrektywy 1999/94/WE oraz Pkw-EnVKV w ich aktualnym brzmieniu i uwzględniają w klasyfikacji wartości zużycia i emisji CO2 NEDC.

    Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa i energii oraz oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych uzyskać można we wszystkich salonach sprzedaży BMW.