BMW SERII 3 NAJWAŻNIEJSZE CECHY

Sportowy, niezawodny i odnoszący sukcesy: Od ponad 40 lat BMW Serii 3 oznacza dynamikę i radość z jazdy jak żaden inny samochód. Dzięki byłemu szefowi projektu BMW Paulowi Bracqowi emocje i radość z jazdy trafiły do klasy średniej – cechy BMW serii 3 uosabiają do dziś. Z BMW E21 w 1970 roku, położył charakterystyczny fundament dla bezprecedensowej historii sukcesu. Dziś sukces BMW Serii 3 jest jednym z powodów, dla których BMW jest wiodącym producentem pojazdów premium.

Od siedmiu pokoleń BMW Serii 3 jest stale ulepszane i udoskonalane w pojazd, reprezentujący sportowy charakter w klasie średniej, jak żaden inny. W tym procesie uwzględniono nie tylko takie aspekty, jak projektowanie, dynamika i indywidualność, ale także motoryzację. Dogłębne badania sprawiły, że żywe silniki BMW Serii 3 są coraz bardziej ekonomiczne i obniżają emisję spalin.

Od klasycznego sedana po kombi sprzedawany jako Touring, po Coupé i Cabrio oraz 3-drzwiowy kompakt , BMW serii 3 stało się ulubionym pojazdem dla wszystkich grup wiekowych. Utrzymuje równowagę między zwinnością, funkcjonalnością i bezpieczeństwem, wszystkie modele BMW Serii 3 są popularne do dziś. Wszechstronność tego samochodu fascynuje konsumentów i prasę, co znajduje również odzwierciedlenie w dziesiątkach wyróżnień. Jednym z powodów jest niewątpliwie konsekwentnie sportowy charakter BMW serii 3, który został udoskonalony w każdym pokoleniu pojazdu.

Rozwiń

5 PUNKTÓW O BMW SERII 3

  • 01 Niezrównana dynamika jazdy
  • 02 Ostry design wypełnia pragnienie czystą radością z jazdy
  • 03 Wyjątkowa koncepcja pojazdu
  • 04 Wystarczająca przestrzeń do prowadzenia aktywnego stylu życia
  • 05 Komunikacja na najwyższym poziomie
Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Limuzyna G20 widok z przodu na tle gór

HISTORIA BMW SERII 3

Zabierzemy Cię w podróż w czasie i przedstawimy Ci wszystkie modele bmw serii 3 – od uroczego BMW E21 po innowacyjne BMW G20/G21, najnowszy dodatek do serii bogatej w tradycję. Mamy nadzieję, że spodoba Ci się ten przegląd 50 lat historii BMW.

Rozwiń

HISTORIA BMW SERII 3

PIERWSZA GENERACJA

Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Limuzyna E21 pierwsza generacja trzy czwarte widok frontalny na ulicy

(BMW E21)

BMW E21 zawdzięcza swój sportowy wygląd projektantowi Paul Bracq. Charakterystyczna atrapa chłodnicy w kształcie podwójnych nerek oraz okrągłe reflektory nadają pojazdowi urok i ducha. Z 1.36 miliona pojazdów dostarczonych klientom, BMW E21 zostało jednym z najpopularniejszych sportowych limuzyn lat '70.

Lata produkcji: 1975–1983
Silnik: 1.6–2.3 cm³ (55–105 kW/75–143 KM), 4- & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: 4,355 mm/1,610 mm/1,380 mm

DRUGA GENERACJA.

Model BMW Serii 3 Limuzyna E30 druga generacja trzy czwarte widok od przodu

(BMW E30)

Charakterystyczne podwójne reflektory są teraz standardową funkcją w BMW E30, a BMW E30 jest również produkowane jako kabriolet i czterodrzwiowy. 2,34 miliona sprzedanych egzemplarzy potwierdza ogromny sukces nowego BMW Serii 3. Nic dziwnego, że w związku z tym, że gama modeli jest znacznie rozbudowywana dla BMW E30: oprócz dwudrzwiowego i czterodrzwiowego, BMW produkuje również swój pierwszy wariant kombi pojazdu – i pierwszy kombi BMW. Kabriolet z chowanym topem dołącza również do rodziny BMW Serii 3. W 1985 roku BMW 325ix zjeżdża z linii produkcyjnej jako pierwsze BMW z napędem na cztery koła. W Monachium i Ratyzbonie produkuje się łącznie 2,34 mln BMW E30.

Lata produkcji: 1982-1994
Silnik: 1.6-3.2 cm³ (55-175 kW/75–238 KM), 4- & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,360 mm/1,680 mm/1,380 mm

TRZECIA GENERACJA

Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Limuzyna E36 trzecia generacja trzy czwarte widok od przodu

(BMW E36)

Linia BMW E36 w latach 90-tych staje się symbolem temperamentu i zwinności. Trzecia generacja BMW serii 3 nie tylko poprawia komfort wnętrza, ale także zapewnia znacznie lepszą ochronę przed uderzeniami. Nowa kompaktowa wersja pojazdu przyczynia się również do przełomowego sukcesu BMW E36, które jest zaprojektowane jako trzydrzwiowy z krótszą tylną sekcją o ponad 20 centymetrów. Po raz pierwszy w tej serii dwudrzwiowa Limuzyna poprzednika zostaje zastąpiony samodzielnym Coupé, bardziej płaskim i szerszym od Limuzyny.

Lata produkcji: 1982-1994
Silnik: 1.6-3.2 cm³ (60-245 kW/81–333 KM), 4- & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,433 mm/1,710 mm/1,393 mm

CZWARTA GENERACJA

Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Limuzyna E46 czwarta generacja trzy czwarte widok od przodu

(BMW E46)

Zakrzywiona linia dachu BMW E46 zapewnia więcej miejsca na głowy, a unikalny design wprowadzony zostaje do coupé, kabrioletu i do kompaktowej wersji. Oprócz dodatkowej sportowej zwinności, BMW E46 oferuje również większe bezpieczeństwo: ABS, elektroniczny układ kontrolujący hamowanie podczas pokonywania zakrętu opracowane przez BMW, a sześć poduszek powietrznych jest częścią standardowego wyposażenia czwartej generacji BMW Serii 3. Wersja kompaktowa zdobywa również punkty dzięki zupełnie nowej generacji napędów: silniki Otto ze zmiennym sterowaniem zaworem (Valvetronic) zużywają o około 10% mniej paliwa niż jego poprzednicy.

Lata produkcji: 1998-2007
Silnik: 1.6-4.0cm³ (77-265 kW/105–360 KM), 4- & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,492 mm/1,780 mm/1,434 mm

PIĄTA GENERACJA

Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Limuzyna E90 BMW Serii 3 Kabriolet E93 piąta generacja widok od przodu na tle ulicy

(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)

Wiosną 2005 roku BMW E90 jest przedstawiona na Geneva Motor Show. Niedługo później piąta generacja udanego BMW serii 3 rozwija się jako "Światowy Samochód Roku". BMW E90 Limuzyna i BMW E91 Touring są teraz znacznie bardziej zróżnicowane z Coupé (BMW E92) i Cabriolet (BMW E93) i są wizualnie bardziej niezależne niż ich poprzednicy. Z pięciu centymetrów długości więcej niż BMW E46, BMW E90 jest bardziej dojrzały na zewnątrz bez poświęcania jego sportowych atrybutów. Po raz pierwszy znany system operacyjny iDrive z większych modeli trafia do BMW Serii 3: Nawigacja, infotainment i podstawowe funkcje pojazdu są teraz obsługiwane za pomocą joysticka.

Lata produkcji: 2005-2013
Silnik: 1.6-4.0 cm³ (90-309 kW/122–420 KM), 4-, 6-, & 8-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,580mm/1,817 mm/1,421 mm

SZÓSTA GENERACJA

Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Limuzyna F30 szósta generacja widok od przodu na śniegu

(BMW F30, BMW F31, BMW F34)

Sportowy, klasyczny i przyszłościowy: BMW F30 zostało zaprezentowane 14 października 2011 r. w zakładzie BMW w Monachium ujawniając innowacyjne ścieżki, które Bayerische Motoren Werke zbadał szóstą wersją BMW Serii 3. Uderzający wygląd BMW F30 opiera się na obecnej linii projektowej BMW. BMW Serii 3 wygląda więc bardziej sportowo i dynamicznie niż kiedykolwiek. Po raz pierwszy dostępny jest również silnik z napędem hybrydowym, dzięki BMW EfficientDynamics, przetestowane silniki spalinowe również mogą się pochwalić bardzo niskimi wartościami zużycia. W przypadku pojazdów z silnikiem diesla filtr cząstek stałych stał się standardem. Charakterystyczne reflektory przyciągają wzrok, które ułożyły się bliżej charakterystycznej atrapy chłodnicy w kształcie nerek. Nowością jest BMW Serii 3 Gran Turismo hatchback (F34). Od tego pokolenia coupé i kabriolet w klasie średniej BMW są sprzedawane jako samodzielne modele pod nazwą BMW serii 4.

Lata produkcji: 2011–2019 (Limuzyna i Touring), Gran Turismo od 2013 roku
Silnik: 1.5-3.0 cm³ (100-338 kW/136–460 KM), 3-, 4-, & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,753 mm/1,877 mm/1,455 mm

SIÓDMA GENERACJA

Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Limuzyna G20 siódma generacja trzy czwarte widok od boku

(BMW G20, BMW G21)

Jesienią 2018 roku na Mondial Paris Motor Show BMW zaprezentowało swoją wizję nowoczesnego i porywającego pojazdu BMW G20. Lekkie elementy wykonane z wysokiej jakości aluminium sprawiają, że BMW G20 jest godnym następcą w linii BMW serii 3. Dostępne są nowe systemy wspomagania, które umożliwiają BMW Serii 3 prowadzenie w sposób półautonomiczny. BMW G20 wyznacza również standardy w zakresie działania – między innymi dzięki gestom i nauce sterowania głosowego. Oznacza to, że BMW G20 po raz kolejny wyprzedza swój czas. BMW Serii 3 siódmej generacji zapewnia doskonałą symbiozę najwyższego możliwego bezpieczeństwa, innowacyjną obsługę i sportową przyjemność z jazdy. Od lata 2019 roku BMW Serii 3 Touring, oznaczone jako G21, kontynuowało tradycję sportowych kombi BMW. Po raz pierwszy model Hybrydowy BMW jest dostępny jako Touring: BMW 330e ma zasięg elektryczny do 63 km z pełną baterią.

Lata produkcji: od 2019
Silnik: 2.0-3.0 cm³ (85–275 kW/115–374 KM), 4-, & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4.709mm/1.827mm/1.440 mm

BMW Serii 3 E90 F30 stojące przed dealerem BMW

BMW PREMIUM SELECTION

Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Limuzyna G20 siódma generacja trzy czwarte widok od przodu

BMW SERII 3 LIMUZYNA

Modele BMW Serii 3 BMW Serii 3 Touring G21 siódma generacja widok od boku

BMW SERII 3 TOURING.

Fuel consumption and CO₂ emissions.

  • BMW 320i Limuzyna:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 6,3
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 142

    BMW M340i xDrive Limuzyna:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 7,9
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 181

    BMW 330e Limuzyna:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1,4
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 32

    BMW 330i Touring:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 7,9
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 179

    Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji.