Z NICZEGO NIE REZYGNUJE. WSZYSTKO DLA RADOŚCI Z JAZDY BEZ EMISJI.

bmw logo doskonały samochód

Zrównoważony rozwój nowego BMW i3 i nowego BMW i3s.

Z NICZEGO NIE REZYGNUJE. WSZYSTKO DLA RADOŚCI Z JAZDY BEZ EMISJI.

Zrównoważony rozwój nowego BMW i3 i nowego BMW i3s.

Z NICZEGO NIE REZYGNUJE. WSZYSTKO DLA RADOŚCI Z JAZDY BEZ EMISJI.Zrównoważony rozwój nowego BMW i3 i nowego BMW i3s.

BMW i3 jest wyrazem nowego pojmowania mobilności. Opiera się ono na całościowym podejściu do zagadnienia, od projektu poprzez produkcję do utylizacji pojazdu. Wiele materiałów produkowanych jest z surowców odnawialnych – a 100% energii elektrycznej używanej przy produkcji BMW i3 pochodzi ze źródeł odnawialnych. Trudniej o bardziej ekologiczną radość z jazdy.

Read more
BMW i

ZUPEŁNIE NOWE PODEJŚCIE DO EKOLOGII.

NIESKOŃCZONA WARTOŚĆ DODANA.

Zrównoważony rozwój nie jest w BMW i tylko hasłem. To nasze najważniejsze przykazanie. Dlatego cały cykl życia BMW i3 zaplanowany jest zgodnie z zasadą maksymalnej ochrony zasobów i zrównoważonego rozwoju.
Read more

KONCEPCJA.

Cała koncepcja auta zaprojektowana została od początku pod kątem elektrycznej mobilności. Innowacyjne rozwiązania aerodynamiczne zmniejszają opory powietrza i zużycie energii, a materiały z surowców odnawialnych lub recyklingu chronią zasoby naturalne i zastępują tradycyjne materiały, takie jak na przykład tworzywa sztuczne.
Read more

PRODUKCJA.

Włókno węglowe stosowane w BMW i3 produkowane jest w 100% przy użyciu energii z elektrowni wodnych. W zakładach BMW w Lipsku w produkcji BMW i3 stosowana jest w 100% energia z elektrowni wiatrowych. A zapotrzebowanie na energię w produkcji jest niższe o 50% w porównaniu z innymi modelami.
Read more

EKSPLOATACJA.

BMW i3 nie emituje spalin, odgłosów ani zapachów. Zmniejsza to zanieczyszczenie powietrza w miastach. Jeszcze konsekwentniejsze jest korzystanie przy ładowaniu z „zielonej energii” z instalacji solarnych. Tryb ECO PRO zwiększa zasięg i zmniejsza zużycie energii.

Read more

RECYKLING.

BMW i3 nadaje się do recyklingu w 95%. Akumulatory można wykorzystać na jako zasobniki buforowe w instalacjach solarnych. Włókno węglowe można użyć ponownie w produkcji.
Read more

MATERIAŁY PRZYSZŁOŚCI.

ELEMENTY Z WŁÓKIEN NATURALNYCH.

Szerokie zastosowanie kenafu pozwoliło zastąpić ropopochodne tworzywa sztuczne i zmniejszyć masę BMW i3, ponieważ włókna kenafu są nawet o 30 procent lżejsze od konwencjonalnych materiałów. Materiał ten pozyskiwany jest z ketmii konopiowatej, która przetwarza nieprzeciętnie duże ilości CO₂ na tlen.
Read more

FOTELE Z 40% ŻYWEJ WEŁNY.

Innym surowcem odnawialnym oferującym wysoki komfort jest certyfikowana żywa wełna stanowiąca 40% obić foteli w stylistyce wnętrza Lodge. Przepuszczająca powietrze mieszanka wełniana reguluje temperaturę pomiędzy ciałem i powierzchnią fotela, dzięki czemu fotele pozostają chłodne przy wysokich temperaturach.
Read more

LISTWY OZDOBNE Z DREWNA EUKALIPTUSOWEGO.

Drewno eukaliptusowe jest z natury przyjemne w dotyku i ma naturalnie porowatą powierzchnię, dlatego wymaga o 90% mniej obróbki powierzchni niż klasyczne gatunki drewna. Drewno eukaliptusowe stosowane do produkcji listew ozdobnych pochodzi z plantacji z certyfikatem FSC® gwarantującym gospodarkę leśną zgodną z ideą zrównoważonego rozwoju.

Read more

SKÓRA GARBOWANA W 100% EKSTRAKTEM Z LIŚCI OLIWNYCH.

Skóra stosowana w BMW i3 ma właściwości regulacji temperatury i jest 100-procentowo ekologicznie garbowana naturalnym ekstraktem z liści oliwnych. Dzięki temu zachowuje swój naturalny blask. Jest to sensowne wykorzystanie liści oliwnych będących odpadem powstającym podczas zbioru oliwek.

Read more

GREEN ENERGY.

Z BMW i3 pomoże Ci wprowadzać ideę zrównoważonego rozwoju w codziennym życiu – bo podczas jazdy nie emituje żadnych spalin. To zmniejsza zanieczyszczenie powietrza w miastach i pozwala oddychać czystszym powietrzem. Korzystanie z „zielonej” energii lub energii z własnych instalacji solarnych zapewnia konsekwentnie bezemisyjną jazdę. Tryb ECO PRO zwiększa zasięg i zmniejsza zużycie energii.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji.

    Dane oznaczone „x” nie są jeszcze dostępne.