Z NICZEGO NIE REZYGNUJE. DAJE PEŁNĄ RADOŚĆ Z JAZDY.

Idea zrównoważonego rozwoju w nowym BMW i3.

Z NICZEGO NIE REZYGNUJE. DAJE PEŁNĄ RADOŚĆ Z JAZDY.

Idea zrównoważonego rozwoju w nowym BMW i3.

Z NICZEGO NIE REZYGNUJE. DAJE PEŁNĄ RADOŚĆ Z JAZDY.Idea zrównoważonego rozwoju w nowym BMW i3.

BMW i3 jest wyrazem nowego pojmowania mobilności. Opiera się ono na całościowym podejściu do zagadnienia, od projektu poprzez produkcję do utylizacji pojazdu. Wiele materiałów produkowanych jest z surowców odnawialnych – a 100% energii elektrycznej używanej przy produkcji BMW i3 pochodzi ze źródeł odnawialnych. Trudniej o bardziej ekologiczną radość z jazdy.

BMW i

ZUPEŁNIE NOWE PODEJŚCIE DO EKOLOGII.

NIESKOŃCZONA WARTOŚĆ DODANA.

Zrównoważony rozwój nie jest w BMW i tylko hasłem. To nasze najważniejsze przykazanie. Dlatego cały cykl życia BMW i3 zaplanowany jest zgodnie z zasadą maksymalnej ochrony zasobów i zrównoważonego rozwoju.

KONCEPCJA.

Cała koncepcja auta zaprojektowana została od początku pod kątem elektrycznej mobilności. Innowacyjne rozwiązania aerodynamiczne zmniejszają opory powietrza i zużycie energii, a materiały z surowców odnawialnych lub recyklingu chronią zasoby naturalne i zastępują tradycyjne materiały, takie jak na przykład tworzywa sztuczne.

PRODUKCJA.

Włókno węglowe stosowane w BMW i3 produkowane jest w 100% przy użyciu energii z elektrowni wodnych. W zakładach BMW w Lipsku w produkcji BMW i3 stosowana jest w 100% energia z elektrowni wiatrowych. A zapotrzebowanie na energię w produkcji jest niższe o 50% w porównaniu z innymi modelami.

EKSPLOATACJA.

BMW i3 nie emituje spalin, odgłosów ani zapachów. Zmniejsza to zanieczyszczenie powietrza w miastach. Jeszcze konsekwentniejsze jest korzystanie przy ładowaniu z „zielonej energii” z instalacji solarnych. Tryb ECO PRO zwiększa zasięg i zmniejsza zużycie energii.

RECYKLING.

BMW i3 nadaje się do recyklingu w 95%. Akumulatory można wykorzystać na jako zasobniki buforowe w instalacjach solarnych. Włókno węglowe można użyć ponownie w produkcji.

MATERIAŁY PRZYSZŁOŚCI.

ELEMENTY Z WŁÓKIEN NATURALNYCH.

Szerokie zastosowanie kenafu pozwoliło zastąpić ropopochodne tworzywa sztuczne i zmniejszyć masę BMW i3, ponieważ włókna kenafu są nawet o 30 procent lżejsze od konwencjonalnych materiałów. Materiał ten pozyskiwany jest z ketmii konopiowatej, która przetwarza nieprzeciętnie duże ilości CO₂ na tlen.

FOTELE Z 40% ŻYWEJ WEŁNY.

Innym surowcem odnawialnym oferującym wysoki komfort jest certyfikowana żywa wełna stanowiąca 40% obić foteli w stylistyce wnętrza Lodge. Przepuszczająca powietrze mieszanka wełniana reguluje temperaturę pomiędzy ciałem i powierzchnią fotela, dzięki czemu fotele pozostają chłodne przy wysokich temperaturach.

LISTWY OZDOBNE Z DREWNA EUKALIPTUSOWEGO.

Drewno eukaliptusowe jest z natury przyjemne w dotyku i ma naturalnie porowatą powierzchnię, dlatego wymaga o 90% mniej obróbki powierzchni niż klasyczne gatunki drewna. Drewno eukaliptusowe stosowane do produkcji listew ozdobnych pochodzi z plantacji z certyfikatem FSC gwarantującym gospodarkę leśną zgodną z ideą zrównoważonego rozwoju.

SKÓRA GARBOWANA W 100% EKSTRAKTEM Z LIŚCI OLIWNYCH.

Skóra stosowana w BMW i3 jest 100-procentowo ekologicznie garbowana naturalnym ekstraktem z liści oliwnych. Dzięki temu zachowuje swój naturalny blask i ma właściwości wyrównujące temperaturę. Jest to sensowne wykorzystanie liści oliwnych będących odpadem powstającym podczas zbioru oliwek.

GREEN ENERGY.

Z BMW i3 pomoże Ci wprowadzać ideę zrównoważonego rozwoju w codziennym życiu – bo podczas jazdy nie emituje żadnych spalin. To zmniejsza zanieczyszczenie powietrza w miastach i pozwala oddychać czystszym powietrzem. Korzystanie z „zielonej” energii lub energii z własnych instalacji solarnych zapewnia konsekwentnie bezemisyjną jazdę. Tryb ECO PRO zwiększa zasięg i zmniejsza zużycie energii.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3 (94 Ah):
    Zużycie paliwa w l/100km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100km (cykl mieszany): 13,6-13,1
    Zasięg elektryczny w km (cykl mieszany): 300-290
    Realny zasięg elektryczny w km: do 200

    Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW i3 (94 Ah) z Range Extenderem:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0,6
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 14-13
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 11,9-11,5
    Zasięg elektryczny w km (cykl mieszany): 235-225
    Realny całkowity zasięg elektryczny w km: do 330

    Zużycie energii i emisja CO2 BMW i3s (94 Ah):
    Zużycie paliwa w l/100km (cykl mieszany): 0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
    Zużycie energii w kWh/100km (cykl mieszany): 14,3
    Zasięg elektryczny w km (cykl mieszany): 280
    Realny zasięg elektryczny w km: do 200

    Zużycie paliwa i emisja CO2 BMW i3s (94 Ah) z Range Extenderem:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0,7
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 14
    Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 12,5
    Zasięg elektryczny w km (cykl mieszany): 220
    Realny całkowity zasięg elektryczny w km: do 330

    Przewidywane, jeszcze niepotwierdzone oficjalnie wartości.
    Zużycie paliwa, emisja CO2 i zużycie energii elektrycznej zależą od
    wybranego rozmiaru kół i opon. Przewidywane wartości zużycia paliwa
    ustalono na podstawie cyklu testowego ECE.

    Zasięg zależny od wielu różnych czynników, przede wszystkim:
    indywidualnego stylu jazdy, profilu trasy, temperatury zewnętrznej,
    ogrzewania lub klimatyzacji oraz wstępnego ustawiania temperatury.

    Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia energii, paliwa oraz
    specyficznej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać
    we wszystkich salonach BMW.