WPROWADZENIE
GOSPODARKA O OBIEGU ZAMKNIĘTYM MOŻE OSZCZĘDZAĆ ZASOBY.
Oszczędzanie zasobów jest jednym z naszych celów. Podobnie jak stosowanie surowców tak rozważnie, tak często i tak długo, jak to możliwe. Naszym celem jest wdrażanie gospodarki o obiegu zamkniętym. Z szacunkiem dla świata i dobrymi pomysłami na wspólną przyszłość.
Zasada cyrkularności.
W nowych samochodach BMW Group montuje średnio 60 kg tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu – odpowiada to udziałowi wynoszącemu co najmniej 20%.
Utylizacja odpadów.
BMW Group poddała recyklingowi 99% odpadów powstałych w wyniku produkcji łącznie 2,3 mln pojazdów w 2022 roku – z czego 93,4% materiałowo, a 5,8% termicznie.
Stopień recyklingu.
Nasze nowe pojazdy zawierają średnio do 30% surowców wtórnych, czyli materiałów pochodzących z recyklingu i ponownie wykorzystanych.
GOSPODARKA O OBIEGU ZAMKNIĘTYM
ODKRYJ MOC CYRKULARNOŚCI.
Sposób, w jaki traktujemy zasoby, odgrywa kluczową rolę w BMW Group. Chcemy przy tym korzystać z surowców zgodnie z czterema zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym:
BMW i VISION CIRCULAR.
RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE i RE:CYCLE. BMW i Vision Circular zostało zaprojektowane w całości zgodnie z naszymi zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Kompaktowy, w pełni elektryczny samochód przyszłości stawiający na zrównoważony rozwój i luksus oferuje fascynującą perspektywę na przyszłość.
BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONE LAKIERY SAMOCHODOWE Z BIOMASY.
W lakierniach zakładów BMW Group w Europie stosowane są lakiery matowe, które nie są produkowane z ropy naftowej, lecz z surowców odnawialnych, takich jak bioodpady. W zakładach BMW Group w Rosslyn i Lipsku stosowane są również lakiery antykorozyjne produkowane w sposób zrównoważony. Oszczędność CO2 określona w procesie certyfikowanym przez TÜV wyniesie ponad 15 tysięcy ton CO2 w okresie od 2022 do 2030 roku.
CYKL ŻYCIA AKUMULATORA
FAZY ŻYCIA OGNIWA AKUMULATOROWEGO.
Rozwój.
W centrum kompetencji w zakresie ogniw akumulatorowych w Monachium koncern BMW Group prowadzi badania nad idealnym składem chemicznym ogniw akumulatora litowo-jonowego. W tym celu komponenty – katoda, anoda, separator i elektrolit – poddawane są złożonemu procesowi rozwojowemu.
Zastosowanie w pojeździe.
Już dziś samochody elektryczne osiągają zasięg ponad 600 km na jednym ładowaniu akumulatora, a trend jest rosnący. Doświadczenie pokazuje, że pojazdy elektryczne mogą osiągać takie same przebiegi jak konwencjonalne samochody bez konieczności wymiany akumulatora wysokonapięciowego.
Drugie życie.
Po intensywnym wykorzystaniu akumulatora litowo-jonowego w pojeździe, zanim trafi on do recyklingu, może być wykorzystywany jeszcze przez wiele lat, np. jako stacjonarny magazyn energii w farmach akumulatorowych.
Recykling.
Surowce, z których wykonane są ogniwa akumulatorowe, mogą być poddane recyklingowi. BMW Group pracuje w Centrum Kompetencji Ogniw Akumulatorowych nad ponownym wykorzystaniem surowców wtórnych w nowych ogniwach akumulatorowych. W ten sposób zamyka się cykl życia ogniwa akumulatorowego – i może się zacząć od nowa.
Najczęściej zadawane pytania