Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
THE iX5 HYDROGEN
BMW iX5 HYDROGEN.
BMW iX5 Hydrogen:
Zużycie wodoru, cykl mieszany WLTP w l/100 km: 1,19
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 0
Zasięg elektryczny WLTP w km: 504
BMW IX5 HYDROGEN: INNOWATOR Z NAPĘDEM WODOROWYM.
BMW iX5 Hydrogen łączy typową dla BMW dynamikę i zwinność z innowacyjnym, pionierskim napędem wodorowym. Poznaj bezkompromisowo elektryczną jazdę ze wszystkimi zaletami energii elektrycznej z wodoru. Duży zasięg i krótki czas tankowania sprawiają, że BMW iX5 Hydrogen jest pionierem opartej na wodorze mobilności bez lokalnej emisji spalin.
Oliver Zipse – prezes zarządu BMW AG„Wodór jest brakującym elementem układanki zeroemisyjnej mobilności, ponieważ jedna technologia nie wystarczy, aby umożliwić neutralną dla klimatu mobilność na całym świecie”.
NAJCZĘSTSZE PYTANIA DOTYCZĄCE NOWEGO BMW iX5 HYDROGEN.
Kiedy będzie możliwy zakup samochodu z napędem wodorowym stworzonego przez BMW?
Flota pilotażowa BMW iX5 Hydrogen nie jest przeznaczona na sprzedaż. W zależności od wymagań rynku i ogólnych warunków zamierzamy zaoferować naszym klientom samochód seryjny około drugiej połowy tej dekady. Ta niewielka seria jest ważnym krokiem na drodze do realizacji tej oferty dla klientów.
Gdzie BMW iX5 Hydrogen będzie produkowane?
BMW Group produkuje wysokowydajne systemy ogniw paliwowych we własnym centrum kompetencyjnym ds. wodoru w Monachium. BMW Group pozyskuje pojedyncze ogniwa paliwowe od Toyota Motor Corporation.
Jak działa napęd wodorowy?
Samochód na wodór (FCEV) ma napęd elektryczny taki sam jak pojazd akumulatorowy (BEV) – a nawet identyczny silnik elektryczny. Główną różnicą jest magazynowanie energii: zamiast energii elektrycznej w akumulatorze wodór w postaci gazowej przechowywany jest w zbiornikach, a następnie przekształcany w ogniwie paliwowym na energię elektryczną do napędzania pojazdu. Główną korzyścią dla kierowców jest to, że samochód wodorowy można zatankować w 3-4 minuty. Umożliwia on zatem taki sam sposób eksploatacji jak pojazdy spalinowe – ze wszystkimi zaletami elektromobilności.
Czy BMW iX5 Hydrogen jest bezemisyjne?
Samochód wodorowy ma napęd elektryczny. W tym celu ogniwo paliwowe wytwarza energię elektryczną z wodoru. Jedynymi produktami tej reakcji jest to energia elektryczna, ciepło i para wodna. Samochód wodorowy jest zatem lokalnie bezemisyjny.
Jak bezpieczny jest napęd wodorowy?
Bezpieczeństwo jest naszym najwyższym priorytetem. Nasz samochód spełnia wszystkie obowiązujące standardy bezpieczeństwa. Jeszcze przed rozpoczęciem testów drogowych przeprowadziliśmy szeroko zakrojone testy zderzeniowe i spełniliśmy wszystkie wymogi prawne zarówno na poziomie komponentów, jak i samego pojazdu. BMW iX5 Hydrogen spełnia te same wysokie standardy bezpieczeństwa, co wszystkie inne nasze pojazdy.
Zużycie i emisja CO2.
BMW iX5 Hydrogen:
Zużycie wodoru, cykl mieszany WLTP w l/100 km: 1,19
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 0
Zasięg elektryczny WLTP w km: 504