
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE BMW.
100% elektryczności. 100% radości z jazdy. 100% BMW.
Czy wiesz, że już na letnich Igrzyskach Olimpijskich w Monachium w 1972 r. podczas maratonu zawodnikom towarzyszyło całkowicie elektryczne BMW 1602e, które filmowało zawody i zaopatrywało zawodników w wodę? Bezemisyjny i bezgłośny samochód był idealnym kompanem w tamtych czasach i nie przeszkadzał zawodnikom w osiąganiu najlepszych wyników. Dziś, prawie pięćdziesiąt lat później, dzięki ciągłemu rozwojowi technologii BMW eDrive i submarki BMW i udoskonaliliśmy możliwości tych samochodów oraz nasze kompetencje w zakresie elektromobilności. Dzięki naszym w pełni elektrycznym modelom BMW iX, BMW iX3, BMW i3 i BMW i3s poznasz zupełnie nowe uczucie czystej radości z jazdy: ponieważ nic nie równa się z niemal bezgłośnym poruszaniem się w ruchu miejskim lub pozamiejskim, natychmiastową reakcją silnika i wyjątkowym przyspieszeniem już od momentu ruszania z miejsca. I to bez spalin i lokalnej emisji. Odkryj razem z nami świat samochodów elektrycznych BMW.
NASZE SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: BORN ELECTRIC.





BMW iX.
Zrodzone z wizji. Stworzone do elektromobilności. Dzięki wydajnej technologii BMW eDrive i elektrycznemu napędowi na wszystkie koła BMW iX osiąga wyjątkowy zasięg i imponujące przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Zredukowana stylistyka nadaje mu nowoczesny i wyrazisty wygląd. A luksusowa atmosfera wnętrza zgodnego z ideą zrównoważonego rozwoju zapewnia maksymalny komfort na wszystkich pięciu miejscach. Twoja ulubiona przestrzeń na kołach – odkryj BMW iX.
BMW iX3.
BMW iX3 na nowo definiuje jazdę bez lokalnej emisji spalin. Dzięki technologii BMW eDrive nowej, piątej generacji pierwszy w pełni elektryczny Sports Activity Vehicle łączy w sobie przyszłościowy charakter silnika elektrycznego z wyjątkową dynamiką jazdy, komfortem, wszechstronnością i pojemnością modeli BMW X. Innowacyjna adaptacyjna rekuperacja jeszcze bardziej zwiększa wydajność poprzez odzyskiwanie energii podczas hamowania, inteligentnie dostosowując poziom hamowania w zależności od różnych czynników.
BMW i3.
BMW i3 nie podąża za trendami, lecz jest wyrazem świadomego stylu życia. W nowoczesnej stylistyce, która na zewnątrz emanuje klarownością, a w środku swobodną, relaksującą atmosferą. Wyposażone z lekkością, którą wyróżniają ekologiczne materiały i funkcjonalne detale. Samochód o wzorcowej indywidualności.
BMW i3s.
Jeśli sportowa jazda bez lokalnej emisji spalin oznacza przyszłość, to BMW i3s jest już teraz samochodem przyszłości. Samochodem o imponującym przyspieszeniu, charakterystycznym prowadzeniu „jednym pedałem”, nowoczesnej stylistyce i sportowej dynamice. Poczuj elektryzujące emocje.
BMW Concept i4.
BMW Concept i4 to pierwsze w pełni elektryczne BMW Gran Coupé – i fascynujący przykład umocnienia pozycji napędu elektrycznego w BMW. Odkryj sportowo elegancką stylistykę i nowoczesną estetykę nowego BMW Concept i4 i już dziś poznaj ekscytujący wygląd BMW i4 – pierwszego w pełni elektrycznego BMW klasy średniej premium, którego produkcja rozpocznie się w 2021 roku.

TECHNOLOGIA.
Odkryj technologię w pełni elektrycznego napędu BMW eDrive.
FAQ: NAJWAŻNIEJSZE PYTANIA I ODPOWIEDZI NA TEMAT NASZYCH SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH.
-
Czym jest samochód elektryczny?
Samochód w pełni elektryczny (BEV, Battery Electric Vehicle) jeździ wyłącznie na prąd. Nie ma więc silnika spalinowego, który go napędza. Prąd ten magazynowany jest w specjalnym akumulatorze. Jego pojemność decyduje o zasięgu samochodu elektrycznego, czyli dystansie, jaki może on pokonać na jednym ładowaniu.
Wielu kierowców obawia się o zasięg – w większości przypadków bezzasadnie. Większość samochodów elektrycznych (BEV) dysponuje dziś zasięgiem przekraczającym 250 km, a 90 procent kierowców na przykład w Niemczech pokonuje dziennie mniej niż 100 km.
Samochody czysto elektryczne są idealne dla użytkowników, którzy mają możliwość ładowania akumulatora pojazdu w miejscu pracy i/lub w domu. Intensywnie rozbudowywana jest również publiczna infrastruktura do ładowania. Na obszarach aglomeracyjnych oraz wzdłuż autostrad wciąż powstają nowe stacje ładowania. Obejmuje ona również wiele stacji ładowania dużej mocy, np. w Europie naszego partnera IONITY, umożliwiających bardzo szybkie ładowanie podczas przerw w podróży.Dlatego nawet podróże na długich dystansach będą w przyszłości coraz łatwiejsze.
-
Jakie zalety ma samochód elektryczny?
Samochód elektryczny oferuje zupełnie nowe, pełne emocji doznania z jazdy. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już w chwili startu i nieprzerwanemu przyspieszeniu możesz cieszyć się fascynującą elektryczną dynamiką. A praktycznie bezgłośny silnik elektryczny zapewnia przy tym nowe, komfortowe wrażenia z jazdy.
Oprócz tego samochód BEV podczas jazdy nie emituje żadnych zanieczyszczeń (mówi się też, że jest lokalnie bezemisyjny) i chroni środowisko.
Kolejną zaletą pojazdów w pełni elektrycznych jest najwyższy poziom korzyści w różnych krajach w formie bonifikat i ulg podatkowych.
-
Jakie czynniki wpływają na wydajność akumulatora wysokonapięciowego w moim samochodzie elektrycznym?
Istotnym czynnikiem zewnętrznym wpływającym na moc i pojemność akumulatora jest temperatura. Prawdopodobnie znasz to z baterii telefonu komórkowego: jego wydajność jest ograniczona w niskich i wysokich temperaturach. W samochodzie wpływ temperatury jest jednak w dużej mierze zminimalizowany dzięki zoptymalizowanym strategiom działania. Co więcej: pojemność akumulatora pozwala określić możliwy zasięg. Oprócz temperatury zasięg zależy od odbiorników energii, takich jak klimatyzacja, od obciążenia pojazdu i Twojego stylu jazdy.
-
Jak styl jazdy wpływa na zasięg mojego samochodu elektrycznego?
Podobnie jak w przypadku pojazdu z konwencjonalnym napędem styl jazdy na zasięg samochodu elektrycznego wpływa również styl jazdy. Przewidująca, spokojna i równomierna jazda zasadniczo zwiększa zasięg. Na przykład zmniejszając na autostradzie prędkość, można znacznie wydłużyć zasięg. Podczas rekuperacji, tzn. po zdjęciu nogi z gazu, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i podawana do akumulatora, co również daje dodatkowe kilometry zasięgu.
-
Na co muszę uważać podczas dłuższych przestojów mojego samochodu elektrycznego?
W przypadku dłuższego parkowania pojazdu, np. na czas urlopu, należy w miarę możliwości utrzymywać poziom naładowania od 30 do 50% i parkować pojazd w lecie w chłodnym miejscu lub w cieniu, a zimą w garażu. Ponadto podczas dłuższych przestojów samochód nie powinien być podłączony do sieci.
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO₂.
BMW iX(1):
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): poniżej 21
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
BMW iX3:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 17,8-17,5
BMW i3:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
Zużycie energii w kWh/100 km: 13,1
BMW i3s:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
Zużycie energii w kWh/100 km: 14,6-14,0
Wartości dla pojazdów oznaczonych (1) są tymczasowe.
Wartości zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii ustalane są zgodnie z procedurą pomiarową określoną w rozporządzeniu (WE) 715/2007 w jego aktualnie obowiązującym brzmieniu. Podane wartości dotyczą pojazdów z wyposażeniem standardowym oferowanym w Niemczech, a podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół i opon oraz wyposażenia dodatkowego wybranego modelu.
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa i oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW.
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji
Zużycie paliwa i emisja CO₂.
-
BMW iX(1):
-
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 21
-
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
-
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
-
BMW iX3:
-
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 0
-
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 0
-
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 18,6
-
BMW 330e Limuzyna:
-
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1,3
-
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 30
-
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 16,5
-
BMW 530e Limuzyna:
-
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1,3
-
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 30
-
Zużycie energii w kWh/100 km (cykl mieszany): 16,3
-
Wartości dla pojazdów oznaczonych (1) są tymczasowe.
-
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji