Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
BMW W DRODZE KU ZRÓWNOWAŻONEJ PRZYSZŁOŚCI.
DOWIEDZ SIĘ, JAK BMW GROUP ANGAŻUJE SIĘ NA RZECZ BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI.

1. ZELEKTRYFIKOWANA MOBILNOŚĆ.
Do roku 2021 na drogi wyjechało już ponad 1 000 000 zelektryfikowanych samochodów koncernu BMW Group.
2. RECYKLING AKUMULATORÓW.
90% materiałów akumulatora wysokonapięciowego z hybrydowych i elektrycznych samochodów BMW Group nadaje się do recyklingu.
3. INTEGRACJA.
6,5% zatrudnionych w BMW Group to osoby z niepełnosprawnością, ponieważ pasja nie zna różnic.
4. IDEA CYRKULARNOŚCI.
W nowych samochodach BMW Group montuje średnio 60 kg tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu – odpowiada to udziałowi sięgającemu 20%.
5. RECYKLING ODPADÓW.
99% odpadów powstałych w naszej globalnej produkcji 2,5 mln pojazdów w 2021 r. jest poddawanych recyklingowi (93,4%) lub odzyskowi (np. termicznemu) (5,8%).
6. DZIAŁANIA NA RZECZ ENERGOOSZCZĘDNOŚCI.
Od 2018 roku koncern BMW Group oszczędza 130 milionów kWh energii elektrycznej rocznie poprzez przejście na oświetlenie diodowe w 16 zakładach.
7. RÓŻNORODNOŚĆ.
W BMW Group zatrudnionych jest 120 tysięcy osób ze 113 krajów – różnorodność jest jednym z naszych najważniejszych czynników sukcesu.
8. NIŻSZA EMISJA CO<SUB>2</SUB>.
W okresie od 2006 do 2022 roku udało się zaoszczędzić 78,1% emisji CO2 powstającej przy produkcji każdego pojazdu BMW Group.
POJAZDY I MATERIAŁY.
NASZA DROGA DO BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU NA PRZYKŁADZIE NOWEGO BMW iX.
Dowiedz się z filmu, jak BMW iX doskonale łączy materiału z recyklingu z innowacyjnością i luksusem. Kliknij „Shop The Look”, aby dostosować nasze wstępnie skonfigurowane BMW iX z fotelami bez skóry, panelem sterowania z certyfikatem FSC i innymi ekologicznymi cechami.

ZELEKTRYFIKOWANA RADOŚĆ Z JAZDY W NAJBARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONEJ FORMIE.

Aplikacja My BMW. BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE Z TWOIM BMW.

MATERIAŁY Z RECYKLINGU – RECYKLING ZAMIAST WYRZUCANIA.

Sieci rybackie.
Wykładzina podłogowa w BMW iX oraz w nowym BMW X1 wykonana jest z przędzy z tworzywa sztucznego z wysłużonych sieci rybackich, wykładzin podłogowych i odpadów z produkcji tworzyw sztucznych. W nowym, dotychczas unikatowym procesie recyklingu sieci i liny rybackie będą w przyszłości przetwarzane na wysokiej jakości recyklat z tworzyw sztucznych, który będzie stosowany w Nowej Klasie od 2025 roku. Elementy wykończeniowe stosowane we wnętrzu i na zewnątrz powodują o 25% mniej emisji CO2 w porównaniu z konwencjonalnie produkowanymi komponentami.

Tworzywo sztuczne z recyklingu.
Materiały z recyklingu są wykorzystywane w wielu komponentach BMW. Na przykład elementy konstrukcyjne zderzaków, podbudowa boczków drzwi, osłona podszybia i rama przedniego pasa BMW iX wykonane są w 100% z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu.

Włókna kaktusa.
BMW Group we współpracy ze start-upami opracowuje innowacyjne biopowierzchnie. Na przykład nowy materiał Deserttex™ wykonany jest ze sproszkowanych włókien kaktusa i biopochodnej matrycy poliuretanowej. W ten sposób rezygnację z surowców pochodzenia zwierzęcego można połączyć ze znaczną redukcją CO2.
BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONE LAKIERY SAMOCHODOWE Z BIOMASY.

W lakierniach zakładów BMW Group w Europie stosowane są lakiery matowe, które nie są produkowane z ropy naftowej, lecz z surowców odnawialnych, takich jak bioodpady. W zakładach BMW Group w Rosslyn i Lipsku stosowane są również lakiery antykorozyjne produkowane w sposób zrównoważony. Oszczędność CO2 określona w procesie certyfikowanym przez TÜV wyniesie ponad 15 tysięcy ton CO2 w okresie od 2022 do 2030 roku.
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE POJAZDÓW I MATERIAŁÓW.
Jak zrównoważone są samochody elektryczne?
Na przykład ślad węglowy elektrycznego BMW iX3 jest o 30% niższy niż ślad węglowy BMW X3 sDrive20d jako pojazdu referencyjnego przy wykorzystaniu średniej europejskiej energii elektrycznej (na podstawie zużycia według cyklu WLTP). W przypadku ładowania akumulatora wyłącznie energią elektryczną ze źródeł odnawialnych emisja CO2 jest niższa nawet o około 60%.
Jaka jest żywotność akumulatora w samochodzie elektrycznym?
BMW Group dysponuje doświadczeniem wynikającym z produkcji ponad 1 miliona zelektryfikowanych modeli w ciągu ostatnich 10 lat. Dlatego przy zakupie nowego samochodu hybrydowego plug-in BMW oraz elektrycznego BMW i otrzymasz przedłużoną gwarancję na akumulator wysokonapięciowy do przebiegu do 160 000 km.
Więcej informacji o warunkach można znaleźć na stronie www.bmw.de/de/topics/neuwagen/gewaehrleistung.html.
Jakie są elementy składowe akumulatora w samochodzie elektrycznym?
Akumulator litowo-jonowy składa się z czterech elementów: katody, anody, separatora i elektrolitu. O jakości akumulatora decydują dokładne ilości i jakość komponentów – ale także sposób, w jaki poszczególne komponenty są łączone i przetwarzane.
Jakie przyszłościowe materiały są stosowane w pojazdach BMW?
Wykorzystując surowce odnawialne i włókna naturalne, tworzywa sztuczne z recyklingu, wegańskie alternatywy skórzane i tekstylia podlegające recyklingowi, BMW Group chce podnieść ogólną świadomość w zakresie materiałów przyjaznych dla środowiska i zaoferować przejrzysty obraz swojej drogi prowadzącej do zrównoważonego rozwoju.
Z punktu widzenia BMW Group tylko całościowe podejście do sprawdzonych i nowych materiałów może trwale i w sposób zrównoważony obniżyć emisję CO2. Z tego powodu BMW Group nie tylko kontynuuje pomyślny rozwój rynku materiałów wtórnych, ale także intensyfikuje współpracę z innowacyjnymi start-upami w dziedzinie przyszłościowych materiałów.
Co BMW robi w zakresie recyklingu akumulatorów do samochodów elektrycznych?
„Design for Recycling” oznacza w BMW Group, że podstawy jego przyjaznego dla środowiska recyklingu są już tworzone podczas rozwoju i produkcji każdego nowego pojazdu BMW. Dotyczy to również zużytych akumulatorów wysokonapięciowych w pojazdach elektrycznych. Oprócz wtórnego zastosowania jako stacjonarne magazyny energii elektrycznej w celu stabilizacji publicznej sieci energetycznej BMW Group wraz z różnymi partnerami promuje również recykling i tworzenie zamkniętych obiegów materiałów (cyrkularność) dla ogniw akumulatorowych.
CYRKULARNOŚĆ I ZASOBY.

ODKRYJ MOC CYRKULARNOŚCI.
NASZA WIZJA: Z DZISIEJSZYCH SAMOCHODÓW BUDUJEMY SAMOCHODY JUTRA.
Odpowiedzialne korzystanie zasobów odgrywa kluczową rolę w BMW Group. W ten sposób chcemy nadal korzystać z surowców zgodnie z naszymi czterema zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym:
RE:THINK – Wszystko, co robimy, jest ukierunkowane na gospodarkę o obiegu zamkniętym
RE:DUCE – Osiągamy więcej za mniej, gdzie tylko możemy
RE:USE – Wydłużamy cykl życia poszczególnych produktów
RE:CYCLE – Utrzymujemy zasoby w obiegu tak długo, jak to możliwe
CZTERY FAZY ŻYCIA OGNIWA AKUMULATOROWEGO.

Rozwój.
W centrum kompetencji w zakresie ogniw akumulatorowych w Monachium koncern BMW Group prowadzi badania nad idealnym składem chemicznym ogniw akumulatora litowo-jonowego. W tym celu komponenty – katoda, anoda, separator i elektrolit – poddawane są złożonemu procesowi rozwojowemu.

Zastosowanie w pojeździe.
Już dziś samochody elektryczne osiągają zasięg ponad 600 km na jednym ładowaniu akumulatora, a trend jest rosnący. Doświadczenie pokazuje, że pojazdy elektryczne mogą osiągać takie same przebiegi jak konwencjonalne samochody bez konieczności wymiany akumulatora wysokonapięciowego.

Drugie życie.
Po intensywnym wykorzystaniu akumulatora litowo-jonowego w pojeździe, zanim trafi on do recyklingu, może być wykorzystywany jeszcze przez wiele lat, np. jako stacjonarny magazyn energii w farmach akumulatorowych.

Recykling.
Surowce, z których wykonane są ogniwa akumulatorowe, mogą być poddane recyklingowi. BMW Group pracuje w Centrum Kompetencji Ogniw Akumulatorowych nad ponownym wykorzystaniem surowców wtórnych w nowych ogniwach akumulatorowych. W ten sposób zamyka się cykl życia ogniwa akumulatorowego – i może się zacząć od nowa.
WIATR, SŁOŃCE I INNOWACYJNE TECHNOLOGIE.
DWA ZAKŁADY. DWA PRZYKŁADY.

Energia wiatrowa.
Cztery turbiny wiatrowe na terenie zakładów BMW Group w Lipsku mogą osiągnąć moc nominalną 2,5 MW każda. Pokrywają one około jednej ósmej zapotrzebowania na energię elektryczną w zakładach. Inteligentna farma akumulatorowa zbudowana z 700 akumulatorów z BMW i3 przechowuje nadwyżki energii z czterech turbin wiatrowych w okresach nadpodaży i dostarcza energię elektryczną z powrotem do sieci w warunkach bezwietrznych.

Fotowoltaika.
Instalacja solarna w zakładach BMW Brilliance Automotive Ltd. w Dadong (Shenyang) będzie w stanie wygenerować w 2022 roku ponad 21 MWh odnawialnej energii elektrycznej. W tym celu w trakcie rozbudowy zakładów w Shenyang ich powierzchnia została zwiększona o 110 000 m2, co stanowi równowartość około 15 boisk piłkarskich – do 290 000 m2.
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE CYRKULARNOŚCI I ZASOBÓW.
Co znaczy gospodarka o obiegu zamkniętym?
Gospodarka o obiegu zamkniętym – zwana również gospodarką cyrkularną – oznacza, że produkty po wykorzystaniu są wykorzystywane jako surowce do nowych produktów lub materiałów.
Dlaczego gospodarka o obiegu zamkniętym jest ważna?
Ochrona i zachowanie środowiska, wielokrotne wykorzystywanie cennych zasobów i zapobieganie powstawaniu odpadów – do tego dąży BMW Group, kierując się czterema zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Emisję CO2 można też zmniejszyć poprzez zastosowanie materiałów wtórnych (np. aluminium). Innowacyjność jest kluczem do osiągnięcia gospodarki o obiegu zamkniętym.
Z jakich źródeł energii korzysta BMW?
Zakłady BMW Group nieustannie dążą do ochrony środowiska poprzez transformację, koncentrując się na zrównoważonym rozwoju i wykorzystaniu energii odnawialnej. Wdrażamy najskuteczniejszy środek w zależności od warunków i lokalizacji. Począwszy od regionalnej „zielonej” energii elektrycznej z elektrowni wodnych dla zakładów BMW Group m.in. w Monachium i Dingolfing, poprzez wytwarzanie energii elektrycznej z systemów fotowoltaicznych w chińskich zakładach BBA w Shenyang, biogazownię w odległości około 100 km od zakładów BMW Group w Rosslyn (RPA), po wytwarzanie energii elektrycznej z energii wiatrowej w zakładach BMW Group w Lipsku.
PRODUKCJA I ŁAŃCUCH DOSTAW.
DZIAŁANIA NA RZECZ BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W ZAKŁADACH PRODUKCYJNYCH BMW.
BMW Group koncentruje się na zrównoważonym rozwoju i bliskości z klientami. Dlatego też produkujemy bezpośrednio na miejscu na całym świecie – zgodnie z jednolitymi standardami jakości i bezpieczeństwa.

NIEMCY.
Monachium: Za pomocą systemu odwróconej osmozy ścieki z katodowego lakierowania zanurzeniowego – rodzaj podkładu w karoserii – są oczyszczane i ponownie wykorzystywane w tym samym etapie procesu. W sumie zmniejsza to roczne zużycie słodkiej wody o ponad sześć milionów litrów. Zielony dach lakierni o powierzchni około 10 000 m2 nie tylko poprawia izolację, ale także jakość powietrza na terenie zakładów.
Dingolfing: Zakłady BMW Group w Dingolfing wytwarzają w elektrociepłowni niemal połowę własnej energii elektrycznej. Energia pozyskiwana z zewnątrz pochodzi w 100% ze źródeł odnawialnych; m.in. jest to energia z lokalnych elektrowni wodnych. Zakłady pokrywają ponad 40% swojego zapotrzebowania na wodę z własnych studni, chroniąc w ten sposób zasoby wody pitnej w regionie.
Lipsk: Inteligentna farma akumulatorowa przechowuje nadwyżki energii z czterech turbin wiatrowych w okresach nadpodaży i dostarcza energię elektryczną z powrotem do sieci w warunkach bezwietrznych.
DADONG (CHINY).
Oprócz instalacji solarnej o powierzchni około 110 000 m2 zakłady BMW Brilliance Automotive Ltd. w Dadong (Shenyang) sortują złom aluminiowy i stalowy, a w procesie lakierowania nie zużywają świeżej wody. Własna stacja kolejowa zakładu umożliwia również transport 80% gotowych pojazdów do miejsca przeznaczenia całkowicie lub częściowo koleją.
ROSSLYN (RPA).
Zakłady BMW Group Rosslyn pobierają energię elektryczną z oddalonej o około 100 km biogazowni przy dużej farmie bydła. Obornik pochodzący od około 30 tysięcy zwierząt pozwala na wytwarzanie energii pokrywające do 30% zapotrzebowania zakładów. W lakierni, podobnie jak w Lipsku, stosuje się również lakiery antykorozyjne produkowane w sposób zrównoważony, co pozwala zaoszczędzić 40% CO2 w porównaniu z lakierami na bazie surowców kopalnych.
1. SPARTANBURG (USA).
Zakłady BMW Group Spartanburg wykorzystują w elektrociepłowni biogazowej gaz metanowy z sąsiedniego składowiska odpadów do pokrycia nawet 25% własnego zapotrzebowania na energię. 400 modułów solarnych produkuje rocznie kolejne 135 MWh „zielonej” energii elektrycznej.
2. NIEMCY.
Monachium: Za pomocą systemu odwróconej osmozy ścieki z katodowego lakierowania zanurzeniowego – rodzaj podkładu w karoserii – są oczyszczane i ponownie wykorzystywane w tym samym etapie procesu. W sumie zmniejsza to roczne zużycie słodkiej wody o ponad sześć milionów litrów. Zielony dach lakierni o powierzchni około 10 000 m2 nie tylko poprawia izolację, ale także jakość powietrza na terenie zakładów.
Dingolfing: Zakłady BMW Group w Dingolfing wytwarzają w elektrociepłowni niemal połowę własnej energii elektrycznej. Energia pozyskiwana z zewnątrz pochodzi w 100% ze źródeł odnawialnych; m.in. jest to energia z lokalnych elektrowni wodnych. Zakłady pokrywają ponad 40% swojego zapotrzebowania na wodę z własnych studni, chroniąc w ten sposób zasoby wody pitnej w regionie.
Lipsk: Inteligentna farma akumulatorowa przechowuje nadwyżki energii z czterech turbin wiatrowych w okresach nadpodaży i dostarcza energię elektryczną z powrotem do sieci w warunkach bezwietrznych.
3. DEBRECZYN (WĘGRY).
Nowe zakłady BMW Group w Debreczynie będą pierwszą na świecie fabryką samochodową, która w produkcji pojazdów całkowicie zrezygnuje ze stosowania paliw kopalnych.
4. DADONG (CHINY).
Oprócz instalacji solarnej o powierzchni około 110 000 m2 zakłady BMW Brilliance Automotive Ltd. w Dadong (Shenyang) sortują złom aluminiowy i stalowy, a w procesie lakierowania nie zużywają świeżej wody. Własna stacja kolejowa zakładu umożliwia również transport 80% gotowych pojazdów do miejsca przeznaczenia całkowicie lub częściowo koleją.
5. CHENNAI (INDIE).
W 2021 r. w zakładach BMW Group w Chennai zebrano około 13 milionów litrów wody deszczowej, pokrywając około 90% rocznego zapotrzebowania na wodę. Z kolei instalacja fotowoltaiczna w zakładach dostarczyła ponad 60% potrzebnej energii.
6. ROSSLYN (RPA).
Zakłady BMW Group Rosslyn pobierają energię elektryczną z oddalonej o około 100 km biogazowni przy dużej farmie bydła. Obornik pochodzący od około 30 tysięcy zwierząt pozwala na wytwarzanie energii pokrywające do 30% zapotrzebowania zakładów. W lakierni, podobnie jak w Lipsku, stosuje się również lakiery antykorozyjne produkowane w sposób zrównoważony, co pozwala zaoszczędzić 40% CO2 w porównaniu z lakierami na bazie surowców kopalnych.
BMW BIERZE ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
Zrównoważony rozwój ma w BMW wiele aspektów: od kontrolowania naszych łańcuchów dostaw po wspieranie programów zewnętrznych, robimy wszystko, co w naszej mocy, aby utrzymać nasz ślad ekologiczny na jak najniższym poziomie.

Programy zrównoważonego rozwoju.
BMW Group jest pierwszym niemieckim producentem samochodów, który dołączył do projektu „Business Ambition for 1,5 °C”. Obejmuje to nasze zobowiązanie do osiągnięcia do roku 2050 neutralności klimatycznej w całym łańcuchu wartości. Tym samy jesteśmy automatycznie członkiem programu ONZ „Race to Zero”. Również wieloletnie członkostwo w „Programie Środowiskowym Narodów Zjednoczonych” pokazuje, jak poważnie BMW Group traktuje zrównoważony rozwój.

Cobalt for Development.
BMW Group dąży do tego, aby wydobycie i przetwarzanie kobaltu odbywało się zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i obowiązującymi międzynarodowymi standardami pracy. W 2018 roku koncern BMW Group wraz z innymi partnerami uruchomił międzybranżową inicjatywę Cobalt for Development w celu poprawy warunków pracy i życia pracowników sektora wydobycia kobaltu w Demokratycznej Republice Konga.

Zarządzanie łańcuchem dostaw i logistyka.
Wieloetapowy proces ugruntowuje naszą odpowiedzialność za sieć dostawców we wszystkich istotnych obszarach BMW Group. Uwzględniliśmy wymagania dotyczące standardów społecznych i środowiskowych w obszarach wykorzystania energii, logistyki i rozwoju komponentów, ale także w procesie przyznawania kontraktów jako kryterium podejmowania decyzji i rozwoju dostawców. Aby wdrożyć te standardy środowiskowe i społeczne, jesteśmy współtwórcami założonej w tym celu Inicjatywy Odpowiedzialnego Łańcucha Dostaw (RSCI) i już teraz wykorzystujemy elektryczne pojazdy ciężarowe w niektórych operacjach zaopatrzenia zakładów oraz wspieramy inicjatywy mające na celu zmniejszenie emisji zanieczyszczeń transportu pojazdów drogą morską.
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE PRODUKCJI I ŁAŃCUCHA DOSTAW.
Jakie działania podejmuje BMW Group przy pozyskiwaniu surowców?
Zadeklarowanym celem BMW Group jest zapewnienie zgodności z normami środowiskowymi i społecznymi w sieci dostawców. Obejmuje to w szczególności poszanowanie praw człowieka i zrównoważone wydobycie surowców. Potencjalne zagrożenia występują przede wszystkim przy wydobywaniu i dalszym przetwarzaniu 37 istotnych dla nas surowców i grup surowców. Należą do nich na przykład kauczuk naturalny, wolfram, lit i kobalt. W BMW Group przeciwdziałamy tym zagrożeniom poprzez specyficzne, standardowe, zapobiegawcze i reaktywne środki dostosowanych do każdego surowca.
Jakie standardy zrównoważonego rozwoju obowiązują dostawców BMW?
BMW Group podejmuje szereg działań w celu zapewnienia standardów środowiskowych i społecznych w swojej sieci dostawców. BMW wymaga od wszystkich dostawców wdrożenia skutecznego programu zarządzania ochroną środowiska, przestrzegania standardów środowiskowych i ciągłego zmniejszania zużycia zasobów i wpływu na środowisko (energia, woda, odpady, emisje itp.). Jest to sprawdzane za pomocą różnych środków, takich jak audyty.
Czym są emisje CO₂?
Emisje CO2 powstają na przykład w wyniku spalania materiałów zawierających węgiel, takich jak ropa naftowa, węgiel i drewno. Dlatego od początku epoki przemysłowej ilość emitowanego CO2 ogromnie wzrosła. Źródłem emisji CO2 są wytwórcy energii elektrycznej i ciepła, przemysł, ale także prywatne gospodarstwa domowe. W przemyśle motoryzacyjnym emisje CO2 mogą wynikać z produkcji, użytkowania i utylizacji pojazdów. Dlatego BMW Group stara się zająć wszystkimi tymi trzema kwestiami i zmniejszyć emisję CO2.
W jaki sposób BMW pomaga zmniejszyć mój ślad węglowy?
Przejście na zelektryfikowany model BMW pozwala zmniejszyć indywidualny ślad węglowy w fazie użytkowania w porównaniu z pojazdem z klasycznym silnikiem spalinowym. Technologie takie jak eDrive Zones dodatkowo pomagają wykorzystać pełny potencjał hybryd plug-in BMW. Ponadto aplikacja My BMW oferuje cyfrowe rozwiązania wspierające e-mobilność i inteligentne usługi pozwalające oszczędzać zasoby podczas jazdy.
Więcej na ten temat na stronie https://www.bmw.pl/pl/topics/offers-and-services/aplikacja-my-bmw-w-skrocie.html
SPRAWY SPOŁECZNE I ZARZĄDZANIE KORPORACYJNE.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ – DZIĘKI PODCASTOM BMW.
Poznaj ekscytujące, nowe perspektywy zrównoważonego rozwoju w BMW dzięki podcastom naszych pracowników.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ Z LUDZKĄ TWARZĄ.
ROZMOWY Z NASZYMI EKSPERTAMI.


Anna, specjalistka ds. zrównoważonych wnętrz, dzieli się swoim spojrzeniem na zrównoważone materiały.
Daniela jest szefową działu zrównoważonego projektowania w BMW Group i opowiada o tym, jak zrównoważony rozwój wpływa na każdą decyzję dotyczącą projektu.


WIĘKSZA BIORÓŻNORODNOŚĆ DZIĘKI PSZCZOŁOM W ZAKŁADZIE.

Oprócz konsekwentnie realizowanych celów zrównoważonego rozwoju BMW Group wspólnie ze swoimi pracownikami podejmuje wiele mniejszych inicjatyw na rzecz ochrony środowiska i zachowania gatunków. Czy to w Monachium, Lipsku, Ratyzbonie, Berlinie czy Dingolfing – w różnych zakładach BMW Group w Niemczech swój dom znalazły różne gatunki i kolonie pszczół. Pomysł wyszedł od pracowników i w istotny sposób przyczynia się do zwiększenia różnorodności biologicznej.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA W BMW GROUP.

Różnorodność.
BMW Group postrzega różnorodność jako siłę. Wnosimy do naszej codziennej pracy różne perspektywy, doświadczenia i kompetencje i w ten sposób wzmacniamy naszą innowacyjność. Podnosimy świadomość pracowników i menedżerów poprzez szkolenia, wykłady i formy dialogu. Promujemy różnorodność i równe szanse w rekrutacji i rozwoju pracowników. Ochrona przed dyskryminacją, równe traktowanie wszystkich pracowników i uznanie w codziennych kontaktach są mocno zakorzenione w naszych wytycznych.

Zaangażowanie społeczne.
Jako firma z międzynarodową załogą i zakładami na pięciu kontynentach jesteśmy częścią społeczeństwa. Z tego względu nasza odpowiedzialność ekologiczna, gospodarcza i społeczna wykracza też poza zakres naszej podstawowej działalności. W zakładach we wszystkich krajach koncentrujemy się na poprawie warunków życia i możliwości edukacyjnych, a także na porozumieniu międzykulturowym. Poprzez nasze różnorodne zaangażowanie przyczyniamy się również do realizacji celów zrównoważonego rozwoju ONZ.

Fundacja BMW Herberta Quandta.
Fundacja BMW Herberta Quandta jest niezależną fundacją korporacyjną, która jako ważny partner poprzez swoją działalność przyczynia się do budowania społecznej odpowiedzialności BMW Group. Jednocześnie zachęca liderów na całym świecie do przyjęcia odpowiedzialności społecznej i pracy na rzecz pokojowej, sprawiedliwej i zrównoważonej przyszłości.
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE SPRAW SPOŁECZNYCH I ZARZĄDZANIA KORPORACYJNEGO.
Jakie jest podejście BMW Group do kwestii odpowiedzialności społecznej i kulturowej?
Zaangażowanie w zrównoważony rozwój jest częścią wizerunku BMW Group. Jako firma z międzynarodową załogą i zakładami na pięciu kontynentach jesteśmy częścią społeczeństwa i czujemy się za to odpowiedzialni. Angażujemy się na rzecz porozumienia międzykulturowego, zapewnienia dzieciom i młodzieży solidnej edukacji oraz na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Dobrowolne zaangażowanie naszych pracowników, podobnie jak Fundacja BMW Herberta Quandta jako niezależna fundacja korporacyjna, przyczynia się do budowania społecznej odpowiedzialności BMW Group.
Jakie zrównoważone innowacje wprowadza BMW?
Wraz z BMW iFACTORY koncern BMW Group prezentuje rewolucyjną strategię produkcji samochodów w przyszłości. BMW iFACTORY jest wdrażane we wszystkich zakładach BMW Group na całym świecie. Dzięki elastycznym, wydajnym i cyfrowym technologiom produkcji wyznacza nowe standardy w zakresie ochrony klimatu i konkurencyjności. Pionierskim projektem jest nowy zakład w Debreczynie na Węgrzech, gdzie od 2025 roku produkowane będą w pełni elektryczne samochody Nowej Klasy.
W jaki sposób BMW Group promuje różnorodność?
BMW Group postrzega różnorodność jako siłę. Dlatego poprzez szkolenia, wykłady i formy dialogu zwiększyć świadomość pracowników i menedżerów na temat pozytywnego wkładu, jaki do firmy może wnieść różnorodność. Ponadto BMW Group promuje różnorodność i równe szanse w rekrutacji i rozwoju pracowników. Kluczowe zasady, takie jak ochrona przed dyskryminacją, równe traktowanie wszystkich pracowników i szacunek w codziennych kontaktach, są mocno zakorzenione w wytycznych, takich jak Kodeks Postępowania BMW Group czy Kodeks Praw Człowieka i Warunków Pracy BMW Group.
Jakie projekty społeczne wspiera BMW Group?
Celem BMW Group jest zaspokajanie swoim zaangażowaniem społecznym konkretnych potrzeb i osiągnięcie długofalowego efektu. Skupiamy się na projektach, które możemy konkretnie wesprzeć naszymi kompetencjami. W naszych zakładach opracowujemy projekty edukacyjne, których celem jest ułatwienie młodym ludziom wejścia na rynek pracy i otworzenie im w ten sposób lepszych perspektyw życiowych. Wraz z Sojuszem Cywilizacji Narodów Zjednoczonych (UNAOC) od 2011 roku regularnie przyznajemy nagrodę za innowacje międzykulturowe. Nagroda przyznawana jest za projekty, które poszukują konstruktywnych rozwiązań napięć i konfliktów międzykulturowych.
Zużycie energii i zasięg.
BMW iX xDrive40:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 21,2–19,3
Zasięg elektryczny, WLTP w km: 394–426Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji.
Zakresy danych WLTP uwzględniają wyposażenie dodatkowe. W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Więcej informacji na temat procedury pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.com/wltp