Gospodarka o obiegu zamkniętym BMW i5 Limuzyna G60 BEV

ŚLAD WĘGLOWY

GOSPODARKA O OBIEGU ZAMKNIĘTYM.

RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE.

Przestrzegamy zasad gospodarki o obiegu zamkniętym, aby chronić zasoby naturalne i utrzymać materiały w obiegu przez długi czas i w wysokiej jakości. Na przykład w nowych komponentach wykorzystujemy materiały wtórne. Ponadto już teraz w procesie projektowania i opracowywania produktów zwiększamy możliwości recyklingu komponentów .

Nowe BMW i5 ma w momencie rozpoczęcia produkcji w 2023 roku wskaźnik użycia surowców wtórnych na poziomie około 21%. Wartość ta została obliczona zarówno na podstawie informacji konkretnych dostawców, jak i średnich branżowych i obejmuje resztki poprodukcyjne.

MATERIAŁY WTÓRNE STOSOWANE SĄ W RÓŻNYCH OBSZARACH BMW i5:

  • Akumulator wysokonapięciowy: ok. 10% (z czego np. ok. 50% niklu wtórnego).
  • Elementy aluminiowe, takie jak zwrotnice, belki podłużne i skrzynia korbowa napędu elektrycznego: do 50%
  • Tworzywo sztuczne w wykładzinie podłogowej: ok. 50% poliamidu z recyklingu (Econyl m.in. z sieci rybackich)

 

Zastosowanie materiałów wtórnych może – w zależności od materiału – czasami w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego. Na przykład wybrane komponenty z aluminium wtórnego pozwalają zaoszczędzić co najmniej 20% CO2 w procesie produkcji.

ZDOLNOŚĆ RECYKLINGOWA BMW i5.

Zgodnie z wymogami prawnymi nowe BMW i5 nadaje się w 85% do recyklingu materiałowego i do 95% do recyklingu całkowitego. Ponadto zgodnie z obowiązującymi przepisami oferujemy obecnie odbiór i utylizację używanych pojazdów w ponad 2800 punktach odbioru w 30 krajach.

ŚLAD WĘGLOWY BMW i5.

Więcej szczegółów i analizę cyklu życia BMW i5 eDrive40 można znaleźć tutaj: