RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE, RE:CYCLE.
Przestrzegamy zasad gospodarki o obiegu zamkniętym, aby chronić zasoby naturalne i utrzymać materiały w obiegu przez długi czas i w wysokiej jakości. Na przykład w nowych komponentach wykorzystujemy materiały wtórne. Ponadto już teraz w procesie projektowania i opracowywania produktów zwiększamy możliwości recyklingu komponentów .
Nowe BMW i5 ma w momencie rozpoczęcia produkcji w 2023 roku wskaźnik użycia surowców wtórnych na poziomie około 21%. Wartość ta została obliczona zarówno na podstawie informacji konkretnych dostawców, jak i średnich branżowych i obejmuje resztki poprodukcyjne.
MATERIAŁY WTÓRNE STOSOWANE SĄ W RÓŻNYCH OBSZARACH BMW i5:
- Akumulator wysokonapięciowy: ok. 10% (z czego np. ok. 50% niklu wtórnego).
- Elementy aluminiowe, takie jak zwrotnice, belki podłużne i skrzynia korbowa napędu elektrycznego: do 50%
- Tworzywo sztuczne w wykładzinie podłogowej: ok. 50% poliamidu z recyklingu (Econyl m.in. z sieci rybackich)
Zastosowanie materiałów wtórnych może – w zależności od materiału – czasami w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego. Na przykład wybrane komponenty z aluminium wtórnego pozwalają zaoszczędzić co najmniej 20% CO2 w procesie produkcji.
ZDOLNOŚĆ RECYKLINGOWA BMW i5.
Zgodnie z wymogami prawnymi nowe BMW i5 nadaje się w 85% do recyklingu materiałowego i do 95% do recyklingu całkowitego. Ponadto zgodnie z obowiązującymi przepisami oferujemy obecnie odbiór i utylizację używanych pojazdów w ponad 2800 punktach odbioru w 30 krajach.
ŚLAD WĘGLOWY BMW i5.
Więcej szczegółów i analizę cyklu życia BMW i5 eDrive40 można znaleźć tutaj: