BMW M5 Competition, szczegóły i dane.

THE M5

BMW M

Samochody BMW M5 w szczegółach: stylistyka, silniki, wyposażenie i dane techniczne.

THE M5

Samochody BMW M5 w szczegółach: stylistyka, silniki, wyposażenie i dane techniczne.

THE M5Samochody BMW M5 w szczegółach: stylistyka, silniki, wyposażenie i dane techniczne.
BMW M

PORÓWNANIE SAMOCHODÓW BMW M5.

NAJWAŻNIEJSZE FAKTY DOT. MODELI BMW M5 COMPETITION, BMW M5, BMW M550I I BMW M550D.

BMW M5 COMPETITION.

Najwyższe osiągi w parze ze sportową ekskluzywnością.
  • Wysokowydajny 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo
  • M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M i 8-stopniową skrzynią Steptronic z Drivelogic
  • Ekskluzywne elementy stylistyczne ii wyposażenie
  • 460 kW (625 KM), 750 Nm, 0–100 km/h w 3,3 s
Konfiguruj
BMW M5 Competition.

BMW M5.

Wysokowydajna limuzyna sportowa z mocą, precyzją i zwinnością.
  • Wysokowydajny 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo
  • M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M
  • 8-stopniowa skrzynia Steptronic z Drivelogic
  • 441 kW (600 KM), 750 Nm, 0–100 km/h w 3,4 s
Konfiguruj
BMW M5.

BMW M550i xDRIVE.

Idealne połączenie sportowego charakteru, komfortu i funkcjonalności w codziennej eksploatacji.
  • 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo
  • 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic
  • BMW xDrive ze sportowym mechanizmem różnicowym M
  • 390 kW (462 530 KM), 750 Nm, 0–100 km/h w 3.8 s
Konfiguruj
BMW M550i xDrive.

BMW M550d xDRIVE.

Wydajny pakiet mocy o dużej zwinności.
  • 6-cylindrowy silnik wysokoprężny M TwinPower Turbo
  • 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic
  • BMW xDrive ze sportowym mechanizmem różnicowym M
  • 294 kW (400 KM), 760 Nm, 0–100 km/h w 4,4 s
Konfiguruj
BMW M550d xDrive.
  • BMW M5 COMPETITION.
  • BMW M5.
  • BMW M550i xDRIVE.
  • BMW M550d xDRIVE.

BMW M5 COMPETITION I BMW M5.

PRZEGLĄD TECHNOLOGII NAPĘDU I UKŁADU JEZDNEGO INSPIROWANYCH SPORTAMI MOTOROWYMI.

Jak bezpośrednio i precyzyjnie przełożyć ogromną moc nowego BMW M5 na maksymalną dynamikę jazdy? Dzięki innowacyjnym technologiom inspirowanym sportami motorowymi.
Wysokowydajny silnik benzynowy BMW M5 Competition.

Wysokowydajny 8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo.

8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo o mocy 460 kW (625 KM) i momencie obrotowym 750 Nm daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 s. Potężny ciąg już od obrotów biegu jałowego, natychmiastowa reakcja i niesamowita elastyczność tej jednostki o pojemności 4,4 l to zasługa dwóch turbosprężarek TwinScroll, wtrysku High Precision Injection oraz adaptacyjnego sterowania zaworami Valvetronic.
Układ jezdny BMW M5.

Układ jezdny BMW M5.

Układ jezdny przygotowany specjalnie do BMW M5 pozwala w pełni wykorzystać olbrzymi potencjał dynamiczny auta. Samochód ma szerszy rozstaw kół przednich, odpowiednio dopasowane sprężyny i twardsze stabilizatory, a także specjalnie dostrojone amortyzatory – wszystko to razem umożliwia bardzo sportowy styl jazdy.
BMW M5 Competition, dynamiczny widok z boku.

M xDrive.

BMW M xDrive z aktywnym mechanizmem różnicowym M gwarantuje maksymalną trakcję i dynamikę jazdy na co dzień i na torze wyścigowym. Ta technologia M łączy zwinność napędu tylnego i stabilność napędu na cztery koła.
BMW M5 Competition, kokpit – detal: dźwignia biegów.

8-stopniowa skrzynia M Steptronic.

8-stopniowa skrzynia M Steptronic z układem Drivelogic wyróżnia się ekstremalnie szybką zmianą biegów i wieloma opcjami zmiany przełożeń: od ekstremalnie sportowej i dynamicznej po komfortową i oszczędną. Biegi skrzyni automatycznej można też zmieniać ręcznie – dźwignią biegów lub łopatkami przy kierownicy.
BMW M5 Competition, detal – hamulce węglowo-ceramiczne M.

Hamulce węglowo-ceramiczne M.

Opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne M zapewniają jeszcze bardziej bezpośrednie działanie, są niepodatne na korozję, jeszcze bardziej odporne na wysokie temperatury i zużycie oraz zmniejszają masę samochodu, co pozytywnie wpływa na zwinność, dynamikę i przyspieszenie. To wyjątkowe wyposażenie rozpoznawalne jest po zaciskach hamulcowych w matowym kolorze złotym z logo M. Z uwagi na właściwości materiału podczas hamowania mogą występować odgłosy, na przykład przy niewielkim obciążeniu lub na mokrej nawierzchni krótko przed całkowitym zatrzymaniem pojazdu. Takie odgłosy wynikające z konstrukcji można zlikwidować poprzez osuszenie tarcz hamulcowych (przyhamowanie) lub poprzez większe obciążenie po dłuższym niewielkim obciążeniu hamulców. Na skutek działania wilgoci i soli drogowej, np. po wizycie w myjni, przy kondensacji wilgoci nocą, podczas jazdy w deszczu, skuteczność hamowania może być porównywalna ze skutecznością konwencjonalnego układu hamulcowego. Takie obniżenie skuteczności hamowania można skompensować przez mocniejsze naciśnięcie pedału hamulca. Odgłosy działania nie mają wpływu na wydajność, bezpieczeństwo eksploatacji i stabilność hamulców.
BMW M5 Competition, detal – kierownica skórzana M.

M Servotronic.

M Servotronic zapewnia w każdej sytuacji odpowiednie wspomaganie kierownicy, optymalnie dostosowując je do aktualnej prędkości jazdy. Oprócz tego daje bezpośrednie i precyzyjne wyczucie kierownicy przy każdej prędkości. Układ ma charakterystykę typową dla M i oferuje trzy różne konfiguracje wybierane przyciskami.
BMW M5 Competition, detal – sportowy układ wydechowy M.

Sportowy układ wydechowy M.

Sportowy układ M wydechowy oferuje brzmienie, które można zmieniać dzięki wbudowanym przepustnicom. Programom sportowym SPORT i SPORT+ wybieranym przełącznikiem właściwości jezdnych towarzyszy jeszcze bardziej intensywne brzmienie, a programom komfortowym bardziej umiarkowane odgłosy pracy silnika.

BMW M5 COMPETITION.

TYPOWA STYLISTYKA M WYGLĄDU ZEWNĘTRZNEGO I WNĘTRZA.

Bez wyjątku ekskluzywne widoki: poznaj najważniejsze cechy stylistyki wyglądu zewnętrznego i wnętrza.
BMW M5 M Competition, przedni półprofil podczas jazdy.
  • Wygląd zewnętrzny
  • Wnętrze
BMW M5 Competition, szczegół – atrapa chłodnicy M.

Atrapa chłodnicy M5 Competition.

Atrapa chłodnicy M z ramkami w błyszczącym kolorze czarnym nadaje M5 Competition charakterystyczny, oryginalny wygląd.
BMW M5 Competition, szczegół – lusterka zewnętrzne.

Lusterka zewnętrzne M5 Competition.

Typowe dla M lusterka zewnętrzne w błyszczącym kolorze czarnym nadają M5 Competition niezwykle sportowy charakter.
BMW M5 Competition, szczegół – skrzela M.

Skrzela M.

Typowe dla M skrzela w błyszczącym kolorze czarnym o mocno trójwymiarowej formie z nazwą modelu M5 podkreślają dynamiczne połączenie technicznej perfekcji i fascynującej formy będące od zawsze wyróżnikiem samochodów ze znaczkiem M.
BMW M5 Competition, szczegół – dach karbonowy M.

Inteligentna koncepcja lekkiej konstrukcji.

Karbonowy dach M z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) i aluminiowa maska silnika będące częścią koncepcji inteligentnej lekkiej konstrukcji obniżają masę samochodu, zwiększając przez to dynamikę jazdy. Widoczna struktura karbonu oraz charakterystyczne przetłoczenia na dachu i masce podkreślają sportowy potencjał auta.
BMW M5 Competition, szczegół – pas tylny.

Pas tylny w błyszczącym kolorze czarnym.

Pas tylny M5 Competition wykonany w błyszczącym kolorze czarnym podkreśla sportowy charakter auta i nadaje mu niepowtarzalny wygląd.
BMW M5 Competition, szczegół – spojler tylny M.

Spojler tylny M w błyszczącym kolorze czarnym.

Spojler tylny M w błyszczącym kolorze czarnym podkreśla sportową sylwetkę pojazdu i zwiększa przyczepność. Lepsza przyczepność daje przy większych prędkościach lepszą trakcję na tylnej osi, a tym samym większą stabilność jazdy.
BMW M5 Competition, szczegół – podwójne końcówki rur wydechowych.

Typowe dla M podwójne końcówki rur wydechowych.

Podwójne końcówki rur wydechowych M z chromowaną osłoną są widocznym i słyszalnym świadectwem sportowych osiągów auta.
BMW M5 Competition, szczegół – fotele wielofunkcyjne M.

Fotele wielofunkcyjne M.

Wielofunkcyjne fotele przednie M w ekskluzywnej stylistyce z podświetlanym logo M5 odzwierciedlają sportowy charakter auta. Głębokie siedziska i wysokie podparcia boczne podkreślają kubełkowy charakter foteli i gwarantują idealne trzymanie boczne. Liczne możliwości ustawień zapewniają przy tym wysoki komfort.
BMW M5 Competition, szczegół – wybierak biegów M.

Dźwignia zmiany biegów M z Drivelogic.

Obok logo M w górnej części dżwigni zmiany biegów M znajduje się też przełącznik trzech programów zmiany biegów Drivelogic, a pod nim przycisk P blokady postojowej. W trybie manualnym „S” przełożenia można zmieniać dźwignią biegów, a w trybie „D” zmiana odbywa się automatycznie.
BMW M5 Competition, szczegół – zestaw wskaźników M.

Zestaw wskaźników M.

Zestaw wskaźników specyficzny dla M obejmuje pięć wskaźników analogowych – wskazujących prędkość jazdy, obroty, poziom paliwa, temperaturę oleju i zużycie paliwa – oraz wskazania stanu systemów dynamiki jazdy M – układu kierowniczego, układu jezdnego, silnika, Drivelogic i M xDrive. Wyświetlacz informacyjny wskazuje np. temperaturę zewnętrzną i funkcje komputera pokładowego.
BMW M5 Competition, szczegół – kierownica skórzana M.

Kierownica skórzana M.

Kierownica skórzana M z przyciskami wielofunkcyjnymi, logo M, chromowaną wstawką, przyciskami M1 i M2 i poduszką powietrzną wykonana jest w stylistyce Double Spoke. Koło kierownicy obite czarną skórą z kontrastującymi szwami i wyprofilowanymi podparciami na kciuki idealnie leży w dłoniach.
BMW M5 Competition, szczegół – czerwony przycisk Start/Stop.

Czerwony przycisk Start/Stop.

Wyczynowy charakter widać w BMW M5 nawet w detalach: czerwony przycisk Start/Stop podobnie jak czerwone przyciski M1/M2 na kierownicy skórzanej M i czerwone akcenty na dźwigni biegów M sygnalizują geny sportów motorowych.
BMW M5, widok z przodu.
BMW M5, widok z tyłu, szczegół – oznaczenie M5.
BMW M5, szczegół – obręcze kół ze stopów lekkich i hamulce węglowo-ceramiczne M.
BMW M5, szczegół – listwa progowa.
BMW M5, szczegół – dźwignia biegów M.

NAJWAŻNIEJSZE CECHY STYLISTYKI BMW M5.

Nowe BMW M5 jest bezkompromisowym połączeniem eleganckiej limuzyny biznesowej i konsekwentnie sportowych osiągów: duże wloty powietrza w atletycznym przodzie zapewniają mocnemu silnikowi M V8 odpowiednie chłodzenie. Kontury mocno wyprofilowanej aluminiowej maski silnika z dwoma liniami przetłoczenia typowymi dla M znajdują swoją kontynuację w kształcie dachu wykonanego z bardzo lekkiego i stabilnego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Dyskretny spojler tylny M odpowiednio podkreśla sportowo muskularną sylwetkę auta i jest ważnym elementem całej koncepcji aerodynamicznej. Forma podąża za funkcją – konsekwentnie w każdym detalu.

BMW M5 edycja 35 Years, tylny półprofil podczas jazdy.
BMW M5 Edycja 35 Years, widok z boku podczas jazdy.
BMW M5 edycja 35 Years, półprofil z boku.
BMW M5 edycja 35 Years, widok z przodu.

„BMW M5 EDYCJA 35 YEARS”: NADZWYCZAJ ATRAKCYJNA I LIMITOWANA.

„BMW M5 edycja 35 Years” celebruje dziedzictwo BMW M5. Zaprezentowane po raz pierwszy w 1985 r. BMW M5 wprowadziło na rynek nowy segment pojazdów: „wysokowydajną limuzynę”, która łączy najwyższe osiągi samochodu sportowego z komfortem i funkcjonalnością limuzyny służbowej – perfekcyjna kombinacja technologii sportów motorowych i funkcjonalności w codziennej eksploatacji. Każda kolejna generacja M5 odznaczała się większą mocą i jeszcze dynamiczniejszym wyglądem zewnętrznym. Aktualna seria BMW M5 dysponuje najmocniejszym produkowanym do tej pory modelem seryjnym, BMW M5 Competition z 8-cylindrowym silnikiem benzynowym M TwinPower Turbo, wyjątkową mocą 625 KM i momentem obrotowym 750 Nm. Samochody BMW M5 z edycji 35 Years, limitowanej do 350 sztuk, są dostępne wyłącznie jako model Competition z lakierem w kolorze metalizowanym mroźnym ciemnoszarym II. Edycja ta obejmuje wyjątkowe elementy stylistyczne, które jeszcze bardziej podkreślają stylowy, sportowy wygląd auta, np. 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze grafitowoszarym i czarne zaciski hamulcowe. Ekskluzywny charakter pojazdu akcentują dodatkowo pełna tapicerka ze skóry Merino w kolorze czarnym z beżowymi kontrastującymi szwami, niepowtarzalne listwy ozdobne anodowane na kolor złoty oraz efektowny emblemat edycji na uchwycie na napoje i listwach progowych.

BMW M550I XDRIVE I BMW M550D XDRIVE.

WYBRANE ELEMENTY STYLISTYCZNE I WYPOSAŻENIE WPŁYWAJĄCE NA DYNAMIKĘ JAZDY MODELI M550I I M550D.

Samochody BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive zachwycają sportowym charakterem, komfortem i funkcjonalnością w codziennej eksploatacji. Odkryj atrakcyjne elementy wyposażenia z zakresu stylistyki, napędu i układu jezdnego.
Stylistyka samochodów BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive.
  • Stylistyka
  • Dynamika jazdy
Stylistyka samochodów BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive, szczegół – reflektory diodowe.

Diodowe reflektory adaptacyjne.

Diodowe reflektory adaptacyjne obejmują funkcję BMW Selective Beam i światła zakrętowe. Barwa światła zbliżona do światła dziennego i optymalne, równomierne oświetlenie jezdni poprawiają widoczność i umożliwiają jazdę po zmroku niepowodującą zmęczenia. Cztery pierścienie świetlne sprawiają, że samochód jest rozpoznawalny jako BMW również w nocy.
Stylistyka M samochodów BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive.

Stylistyka M.

Stylistyka BMW M550i i BMW M550d podkreśla wizualnie i funkcjonalnie dynamikę samochodów M. Na zewnątrz sportowy charakter auta sygnalizuje pakiet aerodynamiczny M oraz ekskluzywne detale stylistyczne. Wnętrze oferuje kolejne elementy charakterystyczne dla M, na przykład listwy progowe z oznaczeniem modelu.
Samochody BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive, szczegół – obręcze kół M ze stopów lekkich.

Obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke 664 M.

19-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke 664 M, Cerium Grey, matowe, frezowane, z ogumieniem mieszanym, przód 8J x 19, opony 245/40 R19, tył 9J x 19, opony 275/35 R19.
Pakiet aerodynamiczny M samochodów BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive.

Pakiet aerodynamiczny M.

Pakiet aerodynamiczny M podkreśla sportowy charakter auta i zmienia prowadzenie powietrza. Obejmuje pas przedni z większymi wlotami powietrza, specyficzne progi oraz pas tylny ze wstawką dyfuzora. Końcówki rur wydechowych są wykończone w chromie.
Samochody BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive, szczegół – kierownica skórzana M.

Kierownica skórzana M.

Wielofunkcyjna kierownica skórzana M ze zintegrowaną poduszką powietrzną kierowcy i logo M jest trójramienna. Koło kierownicy pokryte czarną skórą nappa z czarnym szwem i wyprofilowanym podparciem kciuków zapewnia sportowo bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego.
Adaptacyjny układ jezdny M Professional samochodów BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive.

Adaptacyjny układ jezdny M Professional.

Adaptacyjny układ jezdny M Professional łączy adaptacyjny układ jezdny M, stabilizację przechyłów bocznych i zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Efektem tego jest w BMW M550i xDrive i M550d xDrive maksymalna stabilność i dynamika jazdy.
Samochody BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive, szczegół – emblemat xDrive.

BMW xDrive.

Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive adaptacyjnie i płynnie rozdziela napęd na koła przednie i tylne, poprawiając trakcję, dynamikę jazdy i zwiększając bezpieczeństwo jazdy w każdej sytuacji. Dla dodatkowego podniesienia zwinności elektroniczny rozdział momentu przeciwdziała też pod- i nadsterowności na zakrętach.
Samochody BMW M5 M550i xDrive i M550d xDrive, szczegół – hamulce sportowe M.

Hamulce sportowe M.

Hamulce sportowe M z wielotłoczkowymi zaciskami w kolorze granatowym z napisem M zapewniają bardzo wysoką skuteczność hamowania. Są dostosowane do wysokiego potencjału dynamicznego auta i gwarantują doskonałe hamowanie również przy bardzo sportowej jeździe i w wilgotnych warunkach.

BMW M550i: DYNAMICZNY SILNIK Z 530 KM I 750 Nm.

BMW M550i xDrive, 8-cylindrowy silnik benzynowy M Performance TwinPower Turbo.

BMW M550i: DYNAMICZNY SILNIK Z 530 KM I 750 Nm.

8-cylindrowy silnik benzynowy M TwinPower Turbo łączy dwie turbosprężarki z adaptacyjne sterowanie zaworami Valvetronic z układem High Precision Injection. Osiąga 390kW (530 KM) i moment obrotowy 750 Nm.

SILNIK WYSOKOPRĘŻNY BMW M550d: SKUMULOWANA MOC I WYDAJNOŚĆ.

BMW M550d xDrive, 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny M Performance TwinPower Turbo.

SILNIK WYSOKOPRĘŻNY BMW M550d: SKUMULOWANA MOC I WYDAJNOŚĆ.

6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny M TwinPower Turbo w M550d to pod każdym względem wyjątkowa jednostka napędowa. Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, takie jak doładowanie stopniowe z czterema turbosprężarkami oraz wysokociśnieniowy wtrysk Common Rail w połączeniu z momentem obrotowym wynoszącym 760 Nm zapewniają imponujący napęd w każdej sytuacji.

SAMOCHODY BMW M5: KOMUNIKACJA SIECIOWA I SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ.

INNOWACYJNE TECHNOLOGIE I SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ ZAPEWNIAJĄCE MAKSYMALNY KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO.

Samochody BMW M5 wyznaczają nowe standardy pod względem komunikacji i systemów wspomagających kierowcę. Organizowanie terminów, pobieranie poczty elektronicznej czy udostępnianie nowych rekordów na torze wyścigowym? Innowacyjna koncepcja obsługi, wielofunkcyjny zestaw wskaźników i wyświetlacz Head-Up oferują niezwykle intuicyjną obsługę, cyfrowe usługi i zupełnie nowe wskazania specyficzne dla M. Aby umożliwić Ci błyskawiczny odbiór wszystkich informacji istotnych podczas jazdy, takich jak włączony bieg, prędkość, wskazówki nawigacyjne czy tryb pracy napędu na cztery koła albo wybrane indywidualne ustawienia. A na życzenie wspierać Cię będzie szereg inteligentnych systemów wspomagających.
Samochody BMW M5, szczegół – wyświetlacz BMW Head-Up.

Wyświetlacz BMW Head-Up.

Pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up wskazuje informacje istotne podczas jazdy w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Naciśnięcie przycisku umożliwia przełączenie na ekran M wyświetlający m.in. bieg, dynamiczny pasek obrotów z kontrolkami Shift Lights wskazującymi optymalny punkt zmiany biegu. W BMW M5 Competition i BMW M5 wyświetlacz BMW Head-Up oferuje dodatkowo specjalny widok M (patrz ilustracja).
Samochody BMW M5, szczegół – koncepcja obsługi.

Koncepcja obsługi.

Teraz obsługa systemu informacyjno-rozrywkowego w pojeździe jest jeszcze łatwiejsza, bardziej przejrzysta i informatywna. Kierowca może dowolnie wybierać dotykowo kolejność sześciu „kafelków” – Nawigacja, Media, Komunikacja, ConnectedDrive, Mój samochód i Powiadomienia. Statyczne menu zastąpiły dynamiczne „kafelki”.
Samochody BMW M5, szczegół – system asystujący kierowcy plus.

System asystujący kierowcy plus.

System asystujący kierowcy plus oferuje większy komfort i bezpieczeństwo w monotonnych i niepewnych sytuacjach, takich jak korki, powolny ruch lub długie przejazdy przez miasto, poza miastem lub na autostradach, a także podczas skrzyżowań i przy zmianach pasa ruchu.
Samochody BMW M5, szczegół – asystent parkowania plus.

Asystent parkowania plus.

Pakiet asystenta parkowania plus ułatwia parkowanie i manewrowanie. Obejmuje funkcję Surround View z Top View, Remote 3D View, PDC oraz wspomaganie parkowania równoległego, funkcję hamowania awaryjnego Active PDC i asystenta parkowania z prowadzeniem wzdłużnym, który umożliwia automatyczne parkowanie samochodu równolegle do jezdni.
Samochody BMW M5, szczegół – system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym.

System telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym.

System telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym obejmuje nieckę z funkcją ładowania bezprzewodowego i dodatkowe gniazda USB. Połączenie z anteną dachową zapewnia optymalną łączność z siecią komórkową. Złącze Bluetooth umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch telefonów komórkowych i jednego odtwarzacza audio. Do tego dochodzi funkcja Bluetooth Office oraz przygotowanie do hotspotu wi-fi.
Samochody BMW M5, szczegół – hotspot wi-fi.

Hotspot wi-fi.

Bierz udział w wideokonferencji na swoim tablecie, albo przesyłaj strumieniowo najnowszy odcinek ulubionego serialu na smartfonie. Hotspot wi-fi umożliwia dostęp do internetu z prędkością LTE (jeśli jest ona dostępna w danej sieci) za pośrednictwem karty SIM zainstalowanej w samochodzie. Dzięki temu Ty i Twoi pasażerowie możecie surfować w internecie nawet na dziesięciu urządzeniach jednocześnie.

DANE TECHNICZNE SAMOCHODÓW BMW M5.

Masa
Masa własna UE w kg
2105
Dopuszczalna masa całkowita w kg
2785
Ładowność w kg
715
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną w kg
1255 / 1570
Silnik
Liczba cylindrów / zaworów
6 / 4
Pojemność w cm³
2979
Skok / średnica w mm
89,6 / 84,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
225 (306) / 5800-6400
Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
400 / 1200-5000
Stopień sprężania : 1
10,2
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h
235
Przyspieszenie 0–100 km/h w s
6,5
Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km
11,3-11,2
Cykl pozamiejski w l/100 km
6,9-6,9
Cykl mieszany w l/100 km
8,5-8,5
Emisja CO₂ w g/km
199-197
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l
85
Koła
Rozmiar opon z przodu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar opon z tyłu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Masa
Masa własna UE w kg
2250
Dopuszczalna masa całkowita w kg
2930
Ładowność w kg
715
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną w kg
1345 / 1605
Silnik
Liczba cylindrów / zaworów
8 / 4
Pojemność w cm³
4395
Skok / średnica w mm
88,3 / 89,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
330 (450) / 5500-6000
Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
650 / 2000-4500
Stopień sprężania : 1
10,0
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h
250
Przyspieszenie 0–100 km/h w s
4,9
Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km
13,0-12,9
Cykl pozamiejski w l/100 km
7,8-7,7
Cykl mieszany w l/100 km
9,7-9,6
Emisja CO₂ w g/km
226-224
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l
85
Koła
Rozmiar opon z przodu
255/50 R19 107W XL
Rozmiar opon z tyłu
255/50 R19 107W XL
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu
9 J x 19 cali, stop lekki
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu
9 J x 19 cali, stop lekki
Masa
Masa własna UE w kg
2070
Dopuszczalna masa całkowita w kg
2750
Ładowność w kg
715
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną w kg
1210 / 1565
Silnik
Liczba cylindrów / zaworów
4 / 4
Pojemność w cm³
1995
Skok / średnica w mm
90,0 / 84,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
170 (231) / 4400
Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
500 / 2000
Stopień sprężania : 1
16,5
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h
220
Przyspieszenie 0–100 km/h w s
7,7
Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km
5,9-5,9
Cykl pozamiejski w l/100 km
5,0-4,9
Cykl mieszany w l/100 km
5,4-5,3
Emisja CO₂ w g/km
141-139
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l
85
Koła
Rozmiar opon z przodu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar opon z tyłu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Masa
Masa własna UE w kg
2115
Dopuszczalna masa całkowita w kg
2795
Ładowność w kg
715
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną w kg
1250 / 1570
Silnik
Liczba cylindrów / zaworów
4 / 4
Pojemność w cm³
1995
Skok / średnica w mm
90,0 / 84,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
170 (231) / 4400
Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
500 / 2000
Stopień sprężania : 1
16,5
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h
220
Przyspieszenie 0–100 km/h w s
7,7
Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km
6,2-6,2
Cykl pozamiejski w l/100 km
5,3-5,2
Cykl mieszany w l/100 km
5,6-5,6
Emisja CO₂ w g/km
148-146
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l
85
Koła
Rozmiar opon z przodu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar opon z tyłu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Masa
Masa własna UE w kg
2145
Dopuszczalna masa całkowita w kg
2825
Ładowność w kg
715
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną w kg
1290 / 1575
Silnik
Liczba cylindrów / zaworów
6 / 4
Pojemność w cm³
2993
Skok / średnica w mm
90,0 / 84,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
190 (258) / 4000
Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
560 / 1500-3000
Stopień sprężania : 1
16,5
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h
230
Przyspieszenie 0–100 km/h w s
6,8
Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km
6,8-6,7
Cykl pozamiejski w l/100 km
5,5-5,5
Cykl mieszany w l/100 km
6,0-5,9
Emisja CO₂ w g/km
158-156
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l
85
Koła
Rozmiar opon z przodu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar opon z tyłu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Masa
Masa własna UE w kg
2185
Dopuszczalna masa całkowita w kg
2865
Ładowność w kg
715
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną w kg
1320 / 1585
Silnik
Liczba cylindrów / zaworów
6 / 4
Pojemność w cm³
2993
Skok / średnica w mm
90,0 / 84,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
230 (313) / 4400
Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
630 / 1500-2500
Stopień sprężania : 1
16,5
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h
236
Przyspieszenie 0–100 km/h w s
5,9
Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km
6,8-6,8
Cykl pozamiejski w l/100 km
5,6-5,5
Cykl mieszany w l/100 km
6,0-6,0
Emisja CO₂ w g/km
159-157
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l
85
Koła
Rozmiar opon z przodu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar opon z tyłu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Masa
Masa własna UE w kg
2265
Dopuszczalna masa całkowita w kg
2945
Ładowność w kg
715
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną w kg
1335 / 1610
Silnik
Liczba cylindrów / zaworów
6 / 4
Pojemność w cm³
2993
Skok / średnica w mm
90,0 / 84,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
280 (381) / 4000-4400
Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
740 / 2000-3000
Stopień sprężania : 1
16,0
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h
250
Przyspieszenie 0–100 km/h w s
5,3
Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km
7,2-7,2
Cykl pozamiejski w l/100 km
6,2-6,2
Cykl mieszany w l/100 km
6,6-6,6
Emisja CO₂ w g/km
173-173
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l
85
Koła
Rozmiar opon z przodu
255/50 R19 107W XL
Rozmiar opon z tyłu
285/45 R19 111 W XL
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu
9 J x 19 cali, stop lekki
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu
10 J x 19 cali, stop lekki
Masa
Masa własna UE w kg
2305
Dopuszczalna masa całkowita w kg
2980
Ładowność w kg
750
Dopuszczalny nacisk na oś przednią / tylną w kg
1250 / 1755
Silnik
Liczba cylindrów / zaworów
4 / 4
Pojemność w cm³
1997
Skok / średnica w mm
90,1 / 84,0
Moc maksymalna w kW (KM) przy obr/min
180 (245) / 5000-6500
Maksymalny moment obrotowy w Nm przy obr/min
350 / 1250-4800
Stopień sprężania : 1
10,0
Osiągi
Prędkość maksymalna w km/h
210
Przyspieszenie 0–100 km/h w s
6,8
Zużycie paliwa
Cykl miejski w l/100 km
brak
Cykl pozamiejski w l/100 km
brak
Cykl mieszany w l/100 km
3,4-3,3
Emisja CO₂ w g/km
78-77
Pojemność zbiornika paliwa, ok. w l
85
Koła
Rozmiar opon z przodu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar opon z tyłu
255/55 R18 109V XL
Rozmiar i materiał obręczy kół z przodu
8,5 J x 18 cali, stop lekki
Rozmiar i materiał obręczy kół z tyłu
8,5 J x 18 cali, stop lekki

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • BMW M5 Competition:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 11,5-12,0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 261-273

    BMW M5:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 11,5-12,0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 261-273

    BMW M550d xDrive:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 7,2-7,6
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 190-200

    Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji.