BMW Special Sales Sustainability Hub Governance ład korporacyjny siedziba główna BMW

GOVERNANCE.

ODPOWIEDZIALNY ŁAD KORPORACYJNY DLA BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONEGO TWORZENIA WARTOŚCI.

GOVERNANCE.ODPOWIEDZIALNY ŁAD KORPORACYJNY DLA BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONEGO TWORZENIA WARTOŚCI.

Ład korporacyjny oznacza działanie zgodnie z zasadami odpowiedzialnego zarządzania korporacyjnego zorientowanego na zrównoważone tworzenie wartości. W BMW Group aspiracje te obejmują wszystkie obszary działalności firmy. Podstawowymi filarami kultury korporacyjnej są tutaj:

  • zgodność z prawem i obowiązującymi przepisami,
  • ład korporacyjny dostosowany do interesów wszystkich zainteresowanych i z jasnymi celami,
  • najwyższe standardy środowiskowe i społeczne oraz należyta staranność w łańcuchach dostaw,
  • bardziej przejrzyste raportowanie i komunikacja korporacyjna,
  • pełna zaufania współpraca pomiędzy zarządem, radą nadzorczą i pracownikami.
Rozwiń

COMPLIANCE.

BMW Special Sales Sustainability Hub Governance Compliance widok z góry centrala BMW

Integralność jest częścią naszego wizerunku.


Dla BMW Group „compliance” to znacznie więcej niż tylko przestrzeganie obowiązującego prawa i wewnętrznych zasad firmy. „Compliance” jest częścią naszego wizerunku, żywej kultury integralności i wiążących ram dla wszystkich działań korporacyjnych – na całym świecie.

Rozwiń
BMW Special Sales Sustainability Hub Governance system zarządzania zgodnością widok z dołu budynek

Nasz system zarządzania zgodnością (CMS).


System CMS BMW Group stosowany w całej BMW Group opiera się na strategii „zapobiegaj – wykrywaj – reaguj”. Określa on konkretne środki zapobiegania, monitorowania, kontroli i reagowania. CMS został stworzony z myślą o ryzyku firmy i obejmuje wszystkie istotne tematy związane z kwestią „compliance”:

  • zapobieganie oszustwom,
  • kontrolę eksportu,
  • zapobieganie praniu pieniędzy,
  • zgodność z przepisami antymonopolowymi,
  • zapobieganie korupcji,
  • prawa człowieka,
  • ochronę danych,
  • zgodność techniczną.

 

Rozwiń

NASZE CELE.

KOMPLEKSOWY, MIERZALNY ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ Z KONKRETNYMI CELAMI.

BMW Group dąży do tego, aby być odnoszącym największe sukcesy i zrównoważonym producentem premium w dziedzinie indywidualnej mobilności. Jednocześnie chcemy sprostać naszej odpowiedzialności w zakresie standardów społecznych i etycznych. Nasze konkretne cele koncentrują się na redukcji emisji CO2, zwiększeniu wydajności zasobów i gospodarce o obiegu zamkniętym oraz znacznej poprawie standardów społecznych i środowiskowych. Dlatego już w lipcu 2020 r. wyznaczyliśmy jasno określone cele, które chcemy zrealizować do 2030 r.

Rozwiń
  • Redukcja emisji CO₂
  • Elektromobilność
  • Cyrkularność
  • Standardy środowiskowe i społeczne
  • Zatrudnieni
  • Społeczeństwo

NOWE IMPULSY DZIĘKI REGULARNEJ WYMIANIE Z INTERESARIUSZAMI.

BMW Special Sales Sustainability Hub Governance komunikacja z interesariuszami budynek z napisem FUTURE FORUM

Jako firma działająca globalnie BMW Group funkcjonuje w świecie silnie powiązanym siecią. Dzięki platformom XChange, takim jak rad°hub, FUTURE FORUM i BMW Group Dialogue zapewniamy intensywną wymianę, która nie tylko pokazuje wszystkim interesariuszom nowe perspektywy, ale także umożliwia zmiany. Prowadzimy przez to regularną, wzajemną wymianę z naszymi interesariuszami, aby wyznaczać nasze cele zgodnie z aspektami ekonomiki i zrównoważonego rozwoju:

  • realizacja paryskiego porozumienia klimatycznego,
  • odpowiedzialność społeczna za pracowników,
  • standardy środowiskowe i społeczne oraz poszanowanie praw człowieka,
  • zrównoważone finansowanie i taksonomia UE,
  • odpowiedzialny ład korporacyjny.

ZINTEGROWANY RAPORT NA TEMAT STANU RZECZY.

BMW Special Sales Sustainability Hub Governance komunikacja z interesariuszami budynek z napisem FUTURE FORUM

BMW Group zobowiązuje się do wymiernego i przejrzystego raportowania. Dlatego od 2020 r. łączymy nasz raport roczny z raportem zrównoważonego rozwoju w jeden zintegrowany raport koncernu. Raport BMW Group jest zgodny z ramami sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju i podlega niezależnemu audytowi.

NASZA STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO FINANSOWANIA.

Zrównoważony rozwój stał się ważnym kryterium na rynkach finansowych. Przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych inwestorzy i analitycy coraz częściej biorą pod uwagę aspekty środowiskowe, społeczne i związane z ładem korporacyjnym (ESG). Dzięki unijnej taksonomii Unia Europejska zamierza w przyszłości klasyfikować spółki na podstawie kryteriów zrównoważonego rozwoju.

Rozwiń

NASZA OCHRONA DANYCH.

Ochrona danych, samostanowienie informacyjne i suwerenność danych naszych klientów mają dla nas szczególnie wysoki priorytet:

  • Dane osobowe są zawsze gromadzone zgodnie z przepisami i normami, takimi jak rozporządzenie UE o ochronie danych i międzynarodowa norma bezpieczeństwa ISO/IEC 27001
  • Dane osobowe są gromadzone i wykorzystywane tylko wtedy, gdy jest to prawnie dozwolone, a osoba, której dane dotyczą, wyraziła na to zgodę
  • Wszystkie aplikacje są sprawdzane pod kątem aktualnych środków bezpieczeństwa IT
  • Komunikacja wewnętrzna odbywa się wyłącznie za pośrednictwem wysoce bezpiecznego połączenia
Rozwiń