Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
GOVERNANCE.
ODPOWIEDZIALNY ŁAD KORPORACYJNY DLA BARDZIEJ ZRÓWNOWAŻONEGO TWORZENIA WARTOŚCI.
Ład korporacyjny oznacza działanie zgodnie z zasadami odpowiedzialnego zarządzania korporacyjnego zorientowanego na zrównoważone tworzenie wartości. W BMW Group aspiracje te obejmują wszystkie obszary działalności firmy. Podstawowymi filarami kultury korporacyjnej są tutaj:
- zgodność z prawem i obowiązującymi przepisami,
- ład korporacyjny dostosowany do interesów wszystkich zainteresowanych i z jasnymi celami,
- najwyższe standardy środowiskowe i społeczne oraz należyta staranność w łańcuchach dostaw,
- bardziej przejrzyste raportowanie i komunikacja korporacyjna,
- pełna zaufania współpraca pomiędzy zarządem, radą nadzorczą i pracownikami.
COMPLIANCE.
Integralność jest częścią naszego wizerunku.
Dla BMW Group „compliance” to znacznie więcej niż tylko przestrzeganie obowiązującego prawa i wewnętrznych zasad firmy. „Compliance” jest częścią naszego wizerunku, żywej kultury integralności i wiążących ram dla wszystkich działań korporacyjnych – na całym świecie.
Nasz system zarządzania zgodnością (CMS).
System CMS BMW Group stosowany w całej BMW Group opiera się na strategii „zapobiegaj – wykrywaj – reaguj”. Określa on konkretne środki zapobiegania, monitorowania, kontroli i reagowania. CMS został stworzony z myślą o ryzyku firmy i obejmuje wszystkie istotne tematy związane z kwestią „compliance”:
- zapobieganie oszustwom,
- kontrolę eksportu,
- zapobieganie praniu pieniędzy,
- zgodność z przepisami antymonopolowymi,
- zapobieganie korupcji,
- prawa człowieka,
- ochronę danych,
- zgodność techniczną.
NASZE CELE.
KOMPLEKSOWY, MIERZALNY ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ Z KONKRETNYMI CELAMI.
BMW Group dąży do tego, aby być odnoszącym największe sukcesy i zrównoważonym producentem premium w dziedzinie indywidualnej mobilności. Jednocześnie chcemy sprostać naszej odpowiedzialności w zakresie standardów społecznych i etycznych. Nasze konkretne cele koncentrują się na redukcji emisji CO2, zwiększeniu wydajności zasobów i gospodarce o obiegu zamkniętym oraz znacznej poprawie standardów społecznych i środowiskowych. Dlatego już w lipcu 2020 r. wyznaczyliśmy jasno określone cele, które chcemy zrealizować do 2030 r.
Redukcja emisji CO₂
Do 2030 r. w naszej pracy chcemy znaczne zmniejszyć emisję CO₂ o ponad 40% na pojazd w porównaniu z 2019 r. Naszym długoterminowym celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej firmy w całym łańcuchu wartości. Dlatego przystąpiliśmy do zobowiązania SBTi i dodatkowo zatwierdziliśmy wszystkie krótkoterminowe cele w zakresie emisji CO2. Do tej pory jesteśmy jedynym producentem samochodów z oddzielnym celem CO2 w łańcuchu dostaw zatwierdzonym przez SBTi (od lutego 2023 r.).
Elektromobilność
Skupiamy się również na rozwoju elektromobilności. Dlatego chcemy, aby do 2030 r. co najmniej 50% naszej sprzedaży na całym świecie stanowiły samochody w pełni elektryczne. Dzięki BMW i MINI Charging my i nasi partnerzy zapewniamy użytkownikom pojazdów infrastrukturę ładowania. Ładowanie w miejscach publicznych możliwe jest w europejskich punktach ładowania nawet przy 100-procentowym korzystaniu z ekologicznej energii.
Cyrkularność
Nasze pojazdy są zaprojektowane tak, aby ich komponenty nadawały się do recyklingu i ponownego wykorzystania. Nazywamy tę koncepcję „Design for Recycling”. W procesie recyklingu możemy częściowo wykorzystać cenne materiały, a tym samym zmniejszyć stosowanie materiałów pierwotnych.
Standardy środowiskowe i społeczne
Jako przedsiębiorstwo działające globalnie zobowiązujemy się do przestrzegania standardów środowiskowych i społecznych – zarówno w naszej własnej firmie, jak i we współpracy z dostawcami na całym świecie. Nasze wytyczne, takie jak poszanowanie praw człowieka i konwencje dotyczące bezpieczeństwa pracy, zostały określone w standardzie zrównoważonego rozwoju BMW Group dla sieci dostawców.
Zatrudnieni
Znamy wartość naszych pracowników – i pokazujemy to. Dzięki szerokiej gamie możliwości rozwoju i awansu, atrakcyjnym miejscom pracy, ofertom opieki zdrowotnej i różnorodnym programom promującym różnorodność oferujemy pracownikom środowisko, które autentycznie odzwierciedla nasze uznanie dla pracowników.
Społeczeństwo
Jako firma działająca globalnie jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności społecznej. Nasze zaangażowanie ma na celu pomagać ludziom i kulturom na całym świecie zbliżyć się do siebie i zbudować lepsze zrozumienie kwestii społecznych.
NOWE IMPULSY DZIĘKI REGULARNEJ WYMIANIE Z INTERESARIUSZAMI.
Jako firma działająca globalnie BMW Group funkcjonuje w świecie silnie powiązanym siecią. Dzięki platformom XChange, takim jak rad°hub, FUTURE FORUM i BMW Group Dialogue zapewniamy intensywną wymianę, która nie tylko pokazuje wszystkim interesariuszom nowe perspektywy, ale także umożliwia zmiany. Prowadzimy przez to regularną, wzajemną wymianę z naszymi interesariuszami, aby wyznaczać nasze cele zgodnie z aspektami ekonomiki i zrównoważonego rozwoju:
- realizacja paryskiego porozumienia klimatycznego,
- odpowiedzialność społeczna za pracowników,
- standardy środowiskowe i społeczne oraz poszanowanie praw człowieka,
- zrównoważone finansowanie i taksonomia UE,
- odpowiedzialny ład korporacyjny.
ZINTEGROWANY RAPORT NA TEMAT STANU RZECZY.
NASZA STRATEGIA ZRÓWNOWAŻONEGO FINANSOWANIA.
Zrównoważony rozwój stał się ważnym kryterium na rynkach finansowych. Przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych inwestorzy i analitycy coraz częściej biorą pod uwagę aspekty środowiskowe, społeczne i związane z ładem korporacyjnym (ESG). Dzięki unijnej taksonomii Unia Europejska zamierza w przyszłości klasyfikować spółki na podstawie kryteriów zrównoważonego rozwoju.
NASZA OCHRONA DANYCH.
Ochrona danych, samostanowienie informacyjne i suwerenność danych naszych klientów mają dla nas szczególnie wysoki priorytet:
- Dane osobowe są zawsze gromadzone zgodnie z przepisami i normami, takimi jak rozporządzenie UE o ochronie danych i międzynarodowa norma bezpieczeństwa ISO/IEC 27001
- Dane osobowe są gromadzone i wykorzystywane tylko wtedy, gdy jest to prawnie dozwolone, a osoba, której dane dotyczą, wyraziła na to zgodę
- Wszystkie aplikacje są sprawdzane pod kątem aktualnych środków bezpieczeństwa IT
- Komunikacja wewnętrzna odbywa się wyłącznie za pośrednictwem wysoce bezpiecznego połączenia