Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
KWESTIE SPOŁECZNE.
W CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU SĄ LUDZIE.
W BMW Group zrównoważony rozwój koncentruje się również na aspektach społecznych, z naciskiem na standardy pracy i prawa człowieka. Troszczymy się o konsekwencje naszych działań biznesowych dla jednostek i grup społecznych w całym naszym łańcuchu wartości. Wiąże się to jednak również z patrzeniem do wewnątrz: BMW Group jest świadoma swojej odpowiedzialności jako pracodawcy i uwzględnia ten aspekt w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju.
WDRAŻANIE STANDARDÓW PRACY I PRAW CZŁOWIEKA W BMW GROUP.
GLOBALNE WDRAŻANIE.
Uznane na całym świecie wytyczne dotyczące kryteriów środowiskowych i społecznych stanowią punkt odniesienia dla BMW Group w całym łańcuchu wartości.
Dotyczy to w szczególności:
- wytycznych dla przedsiębiorstw wielonarodowych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
- wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka
- dziesięciu podstawowych zasad inicjatywy ONZ Global Compact
- treści Karty Biznesu ICC na rzecz Zrównoważonego Rozwoju
- deklaracji Czystszej Produkcji Programu Środowiskowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP).
Dzięki zaangażowaniu naszych przedstawicieli pracowników wytyczne te zostały przełożone na wewnętrzne zasady i reguły firmy, a tym samym wyznaczają kierunek naszych działań.
ŁAŃCUCHY DOSTAW.
Przemysł motoryzacyjny jest ściśle związany z globalnymi łańcuchami dostaw. Standard zrównoważonego rozwoju BMW Group dla sieci dostawców promuje poszanowanie praw człowieka w każdym ogniwie tych łańcuchów. Aby spełnić nasze obowiązki środowiskowe i społeczne, stosujemy wieloetapowy proces zapewnienia należytej staranności w naszej sieci zakupów i dostawców. Również umowy z dealerami i importerami BMW Group zobowiązują do przestrzegania przepisów compliance i praw człowieka.
BMW GROUP JAKO PRACODAWCA.
Warunki zatrudnienia.
Pracownicy mają różne potrzeby w zakresie organizacji pracy. Dlatego BMW Group oferuje indywidualną przestrzeń do kształtowania warunków pracy:
- elastyczne godziny pracy,
- praca zdalna,
- dodatkowe dni urlopu w zamian za odpowiednie obniżenie wynagrodzenia,
- urlopy sabatowe,
- tymczasowa i stała praca w niepełnym wymiarze godzin.
Działania te pomogły BMW Group potwierdzić swoją czołową pozycję czołowego producenta samochodów w rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców na świecie opracowanym przez Universum w 2021 r. (World’s Most Attractive Employers Stand 2021 r.)
Różnorodność.
BMW Group postrzega różnorodność jako siłę. Zróżnicowana załoga wnosi do codziennej pracy różne perspektywy, doświadczenia i kompetencje – a tym samym wzmacnia innowacyjność i konkurencyjność. Dlatego poprzez szkolenia, wykłady i formy dialogu zwiększyć świadomość pracowników i menedżerów na temat pozytywnego wkładu, jaki do firmy może wnieść różnorodność. Ponadto BMW Group promuje różnorodność i równe szanse w rekrutacji i rozwoju pracowników. Kluczowe zasady, takie jak ochrona przed dyskryminacją, równe traktowanie wszystkich pracowników i szacunek w codziennych kontaktach, są mocno zakorzenione w wytycznych, takich jak Kodeks Postępowania BMW Group czy Kodeks Praw Człowieka i Warunków Pracy BMW Group.
Komunikacja międzykulturowa.
Jako firma z międzynarodową załogą i zakładami na sześciu kontynentach jesteśmy częścią społeczeństwa. Dlatego nasza odpowiedzialność ekologiczna, ekonomiczna i społeczna wykracza również poza naszą podstawową działalność – angażujemy się w poprawę warunków życia i możliwości edukacyjnych, a także w porozumienie międzykulturowe. W samej BMW Group z powodzeniem pracują razem ludzie z ponad 110 krajów. Szeroka gama ofert rozwoju osobistego, podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia zawodowego, a także różne formy dialogu mają na celu promowanie porozumienia międzykulturowego. Wraz z Sojuszem Cywilizacji Narodów Zjednoczonych (UNAOC) od 2011 r. regularnie przyznajemy również nagrodę Intercultural Innovation Award za projekty, które poszukują konstruktywnych rozwiązań międzykulturowych napięć i konfliktów.
Zaangażowanie pracowników.
Wielu pracowników BMW Group na całym świecie angażuje się w sprawy społeczne i środowiskowe. BMW Group aktywnie promuje to zaangażowanie społeczne, na przykład poprzez Social Week z serią wykładów i wydarzeń lub Social Marketplace – platformę cyfrową, na której pracownicy mogą znaleźć i wymieniać się informacjami na temat projektów charytatywnych. Wielu pracowników jest również zaangażowanych w wewnętrznych organizacjach. Należą do nich organizacje kobiet w wielu lokalizacjach lub grupa BMW Group PRIDE, która prowadzi kampanię na rzecz interesów społeczności LGBTQ+* w różnych krajach. Przez ostatnie dziesięć lat szczególnie godne pochwały wysiłki były nagradzane nagrodą BMW Group Award for Social Commitment. Każda nagroda jest przyznawana w wysokości 10 tysięcy euro i przynosi bezpośrednie korzyści danemu projektowi charytatywnemu.