Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.

PRZYSZŁOŚĆ JEST ELEKTRYCZNA, CYFROWA I CYRKULARNA.
Zrównoważony rozwój jest jednym z kluczowych celów BMW Group mocno zakorzenionych w strategii przedsiębiorstwa. BMW Group ma długie tradycje w promowaniu zrównoważonego zarządzania. Deklarowanym celem jest kompleksowa strategia z trzema filarami w całym łańcuchu wartości: ekologicznym, społecznym, ekonomicznym i z naciskiem na gospodarkę o obiegu zamkniętym. W tym kontekście decydującym czynnikiem jest rozwój pojazdów elektrycznych – ale niejedynym: dla BMW Group zrównoważony rozwój rozciąga się od łańcucha dostaw, poprzez rozwój i produkcję aż po fazę recyklingu wszystkich pojazdów.
BMW VEHICLE FOOTPRINT.

Zmiana zaczyna się od transparentności.
Jak mogę sprawdzić ślad węglowy mojego przyszłego pojazdu? Odpowiedzią jest BMW Vehicle Footprint. Cztery główne kryteria zrównoważonego rozwoju – WPŁYW NA KLIMAT, WYDAJNOŚĆ, CYRKULARNOŚĆ, ŁAŃCUCH DOSTAW – oraz kompleksowa ocena cyklu życia z certyfikatem TÜV dają pełny obraz.
POZNAJ NASZE CAŁOŚCIOWE PODEJŚCIE DO ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU ORAZ BMW i5.
JASNE CELE.

2025 r.
Neue Klasse wyznaczy nowe standardy zrównoważonego rozwoju.
Rozpoczęcie produkcji w BMW iFactory w Debreczynie (Węgry):
- Zakład działa bez stosowania energii z paliw kopalnych.
- Dalszy rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym materiałów i energii.
- Modele w pełni elektryczne.

2030 r.
Oszczędność 40% CO2 w całym cyklu życia pojazdu:
- 20% w łańcuchu dostaw,
- 80% we własnej produkcji BMW,
- 50% w fazie użytkowania.
- W 2030 r. udział w pełni elektrycznych pojazdów BMW i MINI w całej sprzedaży ma wynosić co najmniej 50%.

Długoterminowo
Wyraźnym celem BMW Group jest osiągnięcie neutralności klimatycznej zgodnie z kryteriami SBTi. Aby to osiągnąć, firma wyznaczyła konkretne cele i kamienie milowe do roku 2030.
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ JEST INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ STRATEGII BMW GROUP.
NASZA KOMPLEKSOWA STRATEGIA OBEJMUJE TRZY FILARY.

Ekologicznie.
BMW Group zobowiązała się do osiągnięcia celów paryskiego porozumienia klimatycznego oraz redukcji CO2 w całym łańcuchu wartości przy jednoczesnym przestrzeganiu wszystkich wytycznych ekologicznych. Zasadniczymi elementami jest tutaj ochrona środowiska, efektywne zarządzanie dostępnymi zasobami oraz, jako podstawowy element, dalszy rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym.

Społecznie.
BMW Group postrzega siebie jako firmę i pracodawcę ponoszącego odpowiedzialność społeczną zarówno wobec własnych pracowników, jak i społeczeństwa. Dlatego przywiązuje dużą wagę do zdrowia, różnorodności i możliwości rozwoju swoich pracowników. Jako globalny gracz BMW Group jest też świadoma swojej odpowiedzialności społecznej.

Ekonomicznie.
BMW Group jest świadoma swojego znaczenia gospodarczego i opiera swój ład korporacyjny na odpowiedzialnych zasadach zorientowanych na zrównoważone tworzenie wartości. Najwyższym priorytetem jest przestrzeganie wytycznych, które postrzegamy jako fundament dla długofalowego sukcesu i które są mocno zakorzenione w naszej kulturze korporacyjnej. W ten sposób chcemy z góry uniknąć nie tylko szkód finansowych, ale przede wszystkim utraty zaufania do nas. Dlatego nasze podejście do potencjalnych zagrożeń zawsze koncentruje się na przyszłości i konsekwencjach dla naszej firmy.
RAPORT BMW GROUP.
ZINTEGROWANY RAPORT NA TEMAT OBECNEGO STANU RZECZY.

BMW Group zobowiązuje się do zrównoważonego, wymiernego i przejrzystego raportowania.
- Od 2020 r. połączyliśmy nasz raport roczny z raportem zrównoważonego rozwoju w jeden zintegrowany raport.
- Za ten kompleksowy format raportowania BMW Group otrzymała w 2022 roku nagrodę Building Public Trust Award za najlepszą sprawozdawczość w zakresie zrównoważonego rozwoju wśród DAX 40.
- Ten zintegrowany raport zapewnia dokładny przegląd naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także pokazuje nasze roczne osiągnięcia.
OCENY ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU BMW.
BMW GROUP M.IN. W ECOVADIS.

BMW Group uważa zewnętrzne oceny za bardzo istotne dla umożliwienia partnerom i klientom obiektywnej walidacji. W kwestii oświadczeń zewnętrznych prosimy kontaktować się również z działem prasowym BMW Group i menedżerami ds. kluczowych klientów BMW Group, aby uzyskać ostateczny obraz konkretnych tematów lub pytań.
USŁUGI.
BMW Group wspiera klientów B2B w osiąganiu ich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju za pomocą szerokiej gamy narzędzi i usług, które pomagają im projektować i wykorzystywać swoje floty w sposób bardziej wydajny i zrównoważony. Jednym z przykładów jest narzędzie Fleet Data: oferuje ono szeroki zakres usług i udostępnia różne dane pojazdów dla właścicieli floty BMW lub MINI. Fleet Data jest oferowany w pięciu modułach i pokrywa ponad dziesięć istotnych przypadków użycia do zarządzania flotą. Obejmują one zarządzanie przebiegiem i umowami, status pojazdu, lokalizację GPS, a ponadto serwis, konserwację i zużycie paliwa. Począwszy od 2023 r. oferowane będą trzy dodatkowe nowe zakresy usług na w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dane można uzyskać bezpośrednio za pomocą narzędzia lub elastycznie za pośrednictwem interfejsu (API).
KAMIENIE MILOWE W ZAKRESIE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ MA DŁUGIE TRADYCJE W BMW GROUP.
- Lata 1970.
- Lata 2000.
- Lata 2010.
- Lata 2020.

1972 r.
Podczas Igrzysk Olimpijskich w Monachium zaprezentowano BMW 1602 Electric – pierwszy samochód BMW z napędem elektrycznym.

1973 r.
BMW Group jest pierwszym producentem samochodów na świecie, który wyznaczył własnego pełnomocnika ds. ochrony środowiska.

2000 r.
Zrównoważony rozwój staje się elementarnym elementem strategii korporacyjnej BMW Group.

Od 2001 r.
Przystąpienie BMW Group do UN Global Compact. Publikacja pierwszego raportu zrównoważonego rozwoju BMW.

2007 r.
Rozwiązania techniczne BMW EfficientDynamics w zakresie redukcji zużycia paliwa wskazują drogę ku przyszłości.

2009 r.
Zrównoważony rozwój staje się ważnym celem korporacyjnym BMW Group.

2011 r.
Zrównoważony rozwój jest integralną częścią procesu zakupowego i staje się podstawowym kryterium zakupowym.

2012 r.
Wyznaczenie dziesięciu celów zrównoważonego rozwoju, które miały zostać osiągnięte do 2022 roku.

2013 r.
Zaprezentowane zostaje BMW i3 jako pionier mobilności elektrycznej.

Od 2014 r.
Ocena BMW Group za pośrednictwem platformy EcoVadis.

2020 r.
Wyznaczenie ambitnych celów w zakresie redukcji CO2 w całym łańcuchu wartości.

Od 2020 r.
Zrównoważony rozwój staje się centralnym punktem strategicznej orientacji BMW Group.

2021 r.
BMW i Vision Circular jako pionier gospodarki o obiegu zamkniętym. Opublikowano pierwszy zintegrowany raport za rok 2020.
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA.
Jak realizujemy zrównoważony rozwój w BMW Group?
Konkretne cele BMW Group mają na celu redukcję emisji CO₂, zwiększenie wydajności zasobów i dalszą poprawę standardów społecznych i środowiskowych. Z tego powodu w lipcu 2020 wyznaczono jasno określone cele, które mają zostać wdrożone do 2030 roku. Spektrum obejmuje takie tematy, jak redukcja emisji CO₂ i e-mobilność, cyrkularność, standardy środowiskowe i społeczne oraz odpowiedzialność społeczna.
BMW Group bardzo poważnie traktuje kompleksowe podejście do zrównoważonego rozwoju. Dlatego wszystkie trzy wymiary zrównoważonego rozwoju (środowisko, społeczeństwo, odpowiedzialny ład korporacyjny) są kluczowym czynnikiem decyzyjnym we wszystkich projektach. Z tego powodu wdrażamy działania w ramach zrównoważonego rozwoju w całym przedsiębiorstwie, w szczególności od designu, poprzez rozwój i produkcję, aż po sprzedaż. Ponadto motywujemy nasze punkty dilerskie, aby stały się bardziej zrównoważone dzięki ukierunkowanym działaniom w różnych obszarach.Czy BMW Group jest członkiem EcoVadis? Jak wypada w branży na tle międzynarodowym?
BMW Group jest członkiem EcoVadis i znajduje się w rankingu w 2% liderów branży: wynik EcoVadis wynosi 75/100 (stan na 11/2022) przy średniej branżowej 45/100 (stan na 11/2022).