Smukła sylwetka, wyraźnie zarysowane nadkola i przetłoczenia boczne, chromowe obramowania – BMW serii 6 Gran Coupé pokazuje, co ma do zaoferowania: elegancję, ekskluzywność i temperament. Deskę rozdzielczą podkreślają starannie dobrane materiały: doskonale wykończona skóra i ergonomicznie rozmieszczone wskaźniki. Ekskluzywne elementy wyposażenia BMW Individual nadają autu unikatowego charakteru. Prawdziwe dzieło sztuki, które dzięki konfiguracji siedzeń 4+1 oferuje na krótkich trasach miejsce dla maksymalnie pięciu pasażerów. Idealne miejsce na pełne rozkoszowanie się rozwojem mocy silników BMW TwinPower Turbo BMW EfficientDynamics. Liczne systemy wizyjne i wspomagające kierowcę zapewniają dodatkowe wsparcie w każdej sytuacji na drodze. Efektem tego jest nieograniczona radość z jazdy w przestronnym, komfortowym wnętrzu.

BMW serii 6 Cabrio oferuje maksymalny komfort, dynamikę i wydajność zarówno podczas dłuższych podróży, jak i krótkich wypadów. To zasługa m.in. silników BMW TwinPower Turbo spod znaku BMW EfficientDynamics. Warianty wyposażenia, np. stylistyka Pure Experience, Pure Excellence lub pakiet sportowy M, podkreślają różnorodne cechy BMW serii 6 Cabrio. Całość uzupełniają innowacje BMW ConnectedDrive, np. wyświetlacz BMW Head Up, Usługa Concierge lub system asystujący kierowcy plus. Indywidualny dobór dostępnych obręczy kół, np. 20-calowych obręczy kół ze stopów lekkich Multi Spoke 616, nadaje stylistyce sportowy, elegancki lub ekstrawagancki charakter.

BMW serii 6 Gran Turismo wyróżnia unikalna estetyka oraz obszerne i luksusowe wnętrze. Jego wyśmienite właściwości jezdne gwarantują sportową dynamikę, a na długich trasach najwyższy komfort podróżowania. Ten samochód to synonim nowoczesnego designu i radości z jazdy à la Gran Tour.

Imponującą dynamikę BMW serii 6 zapewnia potężny silnik benzynowy V8 w BMW 650i oraz silniki 6-cylindrowe w BMW 640i i BMW 640d z silnikiem wysokoprężnym, a niskie zużycie paliwa – elementy BMW EfficientDynamics, takie jak bezpośredni wtrysk benzyny, wskaźnik zmiany biegu i odzysk energii hamowania.

Jeśli szukasz używanego lub nowego BMW serii 6, tu znajdziesz wszystkie informacje, testy oraz oferty finansowania i leasingu aktualnych modeli BMW serii 6 – i oczywiście adresy dealerów, u których możesz umówić się na jazdę próbną.

Rozwiń

BMW SERII 6 W SKRÓCIE.

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego BMW serii 6 w połowie lat 70. jest ono synonimem estetyki, luksusu i ewolucji technicznej, podobnie jak jego poprzednicy – seria dużych coupé. Nowa edycja luksusowego coupé w latach 2000. przenosi tę ambicję w nowe tysiąclecie. To samo dotyczy zarówno jego następcy, jak i BMW serii 6 Gran Turismo.

Rozwiń

5 NAJWAŻNIEJSZYCH CECH BMW SERII 6.

  • 01 Estetyczny, potężny wygląd
  • 02 Wybitna dynamika jazdy
  • 03 Nadzwyczajny komfort
  • 04 Najnowocześniejsze innowacje
  • 05 Najlepsze połączenie ze wszystkimi usługami dzięki BMW ConnectedDrive
Modele BMW serii 6 tylny półprofil na tle plaży

HISTORIA BMW SERII 6 W SKRÓCIE.

Poznaj historię i rozwój luksusowego coupé BMW. Odkryj kamienie milowe tego estetycznego i sportowego pojazdu, który oferuje wyjątkowe połączenie wydajności, komfortu i ekskluzywności.

Rozwiń

HISTORIA BMW SERII 6 W SKRÓCIE.

PIERWSZA GENERACJA BMW serii 6.

BMW 635CSi (E24) Dreiviertel-Seitenansicht stehend

(BMW E24)

W 1976 r. do salonów sprzedaży trafia BMW serii 6, jedno z najszybszych dostępnych wówczas czteroosobowych coupé. W ciągu ponad 13-letniego okresu produkcji samochód zawsze pozostaje w czołówce postępu technicznego, na przykład dzięki wtryskowi do kolektora ssącego, nowoczesnej elektronice i oczyszczaniu spalin za pomocą katalizatora.

 

Coupé zostało zaprojektowane przez ówczesnego głównego projektanta Paula Bracqa. BMW serii 6 ma więc nisko poprowadzoną linię barkową, a tym samym duże szyby boczne. Dynamiczny profil prezentuje się elegancko dzięki wyraźnym liniom i zredukowanym kształtom, a jednocześnie niezrównanej dynamice. Wrażenie to podkreśla zwężający się przód z charakterystyczną, wyciągniętą w pionie atrapą chłodnicy.

 

Od 1978 roku BMW 635CSi jeszcze wyraźniej podkreśla sportowy charakter samochodu – dzięki wzmocnionym stabilizatorom i twardszym amortyzatorom. W 1982 r. BMW serii 6 zostało zmodernizowane technicznie, a w 1984 r. na niemieckich drogach pojawiło się BMW M635CSi: najwyższy stopień ewolucji tego czteroosobowego sportowego coupé. Wyposażone w silnik BMW M88, stosowany również w BMW M1, wzmocnioną 5-biegową sportową skrzynię biegów, zmodernizowany układ jezdny i mocniejszy układ hamulcowy zapewnia wrażenia z jazdy, które zawsze charakteryzowały modele M.

 

W 1987 roku druga aktualizacja modelu przyniosła ponowną modernizację reflektorów i silników.

Okres produkcji 1976 – 1989

Silniki: 2,8 – 3,5 l (135 – 210 kW, 184 – 286 KM), 6-cylindrowe

Długość / szerokość / wysokość: 4755 – 4815 mm / 1725 – 1740 mm / 1355 – 1365 mm

DRUGA GENERACJA BMW serii 6.

BMW serii 6 Coupé (E63) półprofil podczas postoju

(BMW E63, E64)

Nowa edycja BMW serii 6 z 2003 r. została ukształtowana przez ówczesnego głównego projektanta Chrisa Bangle’a. Po raz kolejny BMW udało się połączyć sportowy charakter z komfortem, co widać już od zewnątrz po opływowych liniach. Wydłużone proporcje oraz niska, długa i szeroka sylwetka w połączeniu z mocno cofniętą kabiną pasażerską wyrażają dynamikę i pewność siebie. W połączeniu ze spokojnie pracującymi, ale mocnymi silnikami i konsekwentnie lekką konstrukcją samochód jest zaskakująco zwinny. W decydujący sposób przyczynia się do tego niemal idealny rozkład masy na osie wynoszący niemal 50:50.

 

Na początku 2004 r. BMW serii 6 Cabrio łączy radość z jazdy pod gołym niebem z najlepszymi sportowymi osiągami. BMW M6, które pojawiło się w tym samym roku, jest wyposażone w silnik V10 i 373 kW (507 KM) i ma moc właściwą (na litr pojemności skokowej), która osiąga poziom wyścigowy.

 

Aktualizacja modelu w 2007 roku przynosi dyskretne, subtelne zmiany w stylistyce, które jeszcze bardziej podkreślają sportowy wygląd coupé. Również we wnętrzu pojawiają się nowości – na przykład precyzyjnie zmodyfikowane elementy obsługi. Silniki są bardziej wydajne. W BMW 650i Coupé i BMW 650i Cabrio montowany jest teraz silnik 8-cylindrowy o pojemności skokowej 4,8 l i mocy 270 kW (367 KM).

 

Okres produkcji 2003 – 2010

Silniki: 3,0 – 5,0 l (190 – 373 kW, 258 – 507 KM), 6-, 8- i 10-cylindrowe

Długość / szerokość / wysokość: 4820 mm / 1855 mm / 1374 mm

TRZECIA GENERACJA BMW serii 6.

BMW serii 6 Coupé (F13) przedni półprofil na tle plaży

(BMW F06, F12, F13)

Następna generacja BMW serii 6 po raz kolejny łączy wyjątkowy komfort jazdy i estetykę ze znakomitymi osiągami. Interakcja wyrazistych linii przypomina fale przecinane dziobem sportowej łodzi. W połączeniu z szeroką, płaską sylwetką i wydłużonym kształtem powstaje połączenie stylowej elegancji i potężnej dynamiki. We wnętrzu zachwyca luksusowy charakter i szczegółowe elementy, takie jak wolnostojący wyświetlacz kontrolny.

 

BMW serii 6 Cabrio ma miękki dach z tkaniny w kształcie odwróconej płetwy rekina, który dodatkowo podkreśla wydłużoną sylwetkę. Również silniki 6- i 8-cylindrowe zapewniają żywiołowy napęd i moc niezbędną do spokojnej jazdy.

 

Od września 2012 r. w ofercie jest BMW serii 6 Gran Coupé. Znacznie większy samochód oferuje jeszcze więcej przestrzeni i komfortu oraz harmonijnie łączy przednie fotele z tylnymi. Teraz modele te są dostępne również w wersji M jako wyczynowe sportowe auta o wysokich osiągach z silnikiem V8 o pojemności 4,4 litra z technologią M TwinPower Turbo. W 2015 roku samochody otrzymują w ramach liftingu nowo zaprojektowaną atrapę chłodnicy BMW oraz pas przedni i tylny mocniej podkreślające szerokość. Od 2017 roku w ofercie znajdą się kolejne lakiery specjalne i opcje wyposażenia, a BMW ConnectedDrive, reflektory diodowe i zestaw głośnikowy Hi-Fi oferowane są w wyposażeniu standardowym.

 

Okres produkcji 2011 – 2018

Silniki: 3,0 – 4,4 l (235 – 441 kW, 320 – 600 KM), 6- i 8-cylindrowe

Długość / szerokość / wysokość: 4894 – 5007 mm / 1894 mm / 1365 – 1392 mm

BMW SERII 6 GRAN TURISMO.

BMW serii 6 Gran Turismo (G32) przedni półprofil podczas postoju

(BMW G32)

Wszechstronny komfort jazdy, doskonała dynamika jazdy i luksusowa przestronność – tak na targach IAA 2017 prezentuje się następca modelu BMW serii 5 Gran Turismo, który pojawi się w salonach w listopadzie tego samego roku.

 

Dzięki lekkiej konstrukcji oraz zastosowaniu aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości BMW serii 6 Gran Turismo jest niezwykle zwinne. Wydajne silniki, bardzo dobrze zestrojone elementy układu jezdnego oraz dostępny opcjonalnie zintegrowany aktywny układ kierowniczy BMW zapewniają sportowe, precyzyjne i komfortowe wrażenia z jazdy. Sprzyja im również oferowane w standardzie pneumatyczne zawieszenie tylnej osi i opcjonalny adaptacyjny układ jezdny.

 

Opływowe kontury i linia dachu przypominająca coupé zapowiadają sportową elegancję, którą dodatkowo podkreśla długa maska silnika i cofnięta kabina pasażerska. Wyrazisty, atletyczny przód i szeroki tył podkreślają niezależny wygląd pojazdu.

 

Wewnątrz na kierowcę i pasażerów czeka luksusowa, przestronna kabina z opcjonalnym szklanym dachem panoramicznym i ceramicznymi aplikacjami na elementach obsługi. W 2020 roku w ramach aktualizacji modelu przeprojektowano przód i tył samochodu, wyposażenie standardowe obejmuje teraz dynamiczne oświetlenie wnętrza, a w wyposażeniu dodatkowym oferowana jest 4-strefowa klimatyzacja automatyczna. Silniki są jeszcze bardziej wydajne. W ramach opcjonalnego systemu asystującego kierowcy Professional oferowane jest teraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym oraz asystent korytarza ratunkowego.

 

Okres produkcji 2017 – teraz

Silniki: 2,0 – 3,0 l (140 – 245 kW, 190 – 333 KM), 4- i 6-cylindrowe

Długość / szerokość / wysokość: 5091 mm / 1902 mm / 1538 mm

Samochody używane BMW przed salonem BMW

SAMOCHODY UŻYWANE BMW.

BMW serii 6 Gran Turismo (G32) przedni półprofil z modelem

BMW SERII 6 GRAN TURISMO.

Zużycie paliwa i emisja CO2.

  • BMW serii 6 Gran Turismo:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 8,8-5,3
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 201-140

    Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wyposażenie dodatkowe. W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie www.bmw.com/wltp